Personlig12 Skrevet 5. april 2013 #1 Skrevet 5. april 2013 Sjalu eller misunnelig, god knows... Jeg føler meg som verdens verste: Dette er en kortversjon: Verdens flotteste jente dukket opp i livet mitt for 9 år siden, vi ble BFF der og da, Hun der som utviklingstudent jeg som sisteårstudent. Vi har reist og sjekket og flørter og gjort alt sammen. Selv om vi var fra to forskjellige land så har vi fått det til. Elsker denne jenta. Hun har alltid sagt hun vil gifte seg med en lege, and so she did. Og de flyttet sammen til et eksotisk kontinent, og de poster bilder hele tiden som viser at de lever det perfekte liv! Å jeg holder på å dø på meg her hjemme, hun spør meg hele tiden, kom her, finn enn jobb. Å skulle så ønske jeg kunne. Nå drar hun på 4 ukers bryllupsferie på de vakreste og mest fantastiske steder! Å jeg unner henne det så sykt, men kjenner jeg vrir meg her hjemme! haha Er det i det hele tatt lov å være misunnelig på dine beste venninners liv? NEI helt sikkert ikke.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #2 Skrevet 5. april 2013 Selvfølgelig er det lov! Er selv sjalu på ei venninne. Virker som alt faller ned i fanget på henne som mange må slite halve livet for, møter ikke motgang og har rett og slett alt hu noen gang ønsket seg. Men det er lov å være sjalu føler jeg, så lenge man unner dem å ha det så fint:) Anonym poster: c9271f4322e24594d911e1c52f72c0cb 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #3 Skrevet 5. april 2013 Du ønsker at du også kunne hatt det sånn. Ikke at hun ikke skal ha det sånn. Du er nok en flott person. Er forskjell på å være misunnelig, og på å ikke unne en annen person noe. Anonym poster: 81289246e2c66a969626c23fcef2b965 6
Gjest fry Skrevet 5. april 2013 #4 Skrevet 5. april 2013 Sjalusi er en ganske grunnleggende følelse. Helt OK! 1
Meridian Skrevet 5. april 2013 #5 Skrevet 5. april 2013 Det handler nok om at du skulle ønske at du også kunne ha det sånn, og da kommer sjalusifølelsen... Så lenge du bare er sjalu, så går det bra, men om du ikke unner henne livet hun har ... ja, det er noe annet. 1
humalla Skrevet 5. april 2013 #6 Skrevet 5. april 2013 (endret) Har ei venninne som jeg alltid har vært misunnelig på! Tenkte hun hadde det perfekte livet, inntil jeg sov hos hun og kjæresten i helga. De starten en voldsom krangel, og da kom alle problemene frem! Høres kanskje frekt ut - men jeg ble nesten litt "glad"(ikke misforstå meg). Skjønte at bak denne fantastiske fasaden av det perfekte liv, ligger det også problemer de sliter med. Men unner hun alt godt og håper ting løser seg for de:) men skjønner absolutt hva du mener! Endret 5. april 2013 av humalla
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #7 Skrevet 5. april 2013 Sjalusi er en helt normal menneskelig følelse, og ikke nødvendigvis negativ; Jeg pleier å si at det er to typer sjalusi; positiv og negativ sjalusi. At du også ønsker du hadde det slikt, er positiv sjalusi. Om du hadde ønsket at du hadde det slik I STEDET for venninnen din, er det negativ sjalusi. Jeg er sjalu på venninna mi fordi hun er flinkere enn meg å tegne, og ønsker jeg var like flink. Jeg ønsker derimot ikke at jeg hadde vært flink og hun dårlig:) Anonym poster: a382159acfcf4bc81c4c43f08f1f789f 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #8 Skrevet 5. april 2013 Jeg har et par venninner som er født med gullhår i ræva.... Pene, har vært modell har rik, kjekk, snill mann Jobber som lege, best i kullet norgesmester i sporten sin flink i alt. rike foreldre.... Det er bare noen som har alt.... jeg har flere sånne venninner.... har vært venner med dem i åresvis, og de virkelig bare flyter igjennom livet....og får ting som andre må jobbe utrolig hardt for... er jeg missunnelig...LETT. En nær venninne av meg har så perfekt liv at jeg rett og slett ikke orket å være venninner med henne lenger. Alt ble servert på sølvfat...og jeg har måtte jobbe så ekstremt hardt. sikkert ekstremt teit av meg...men jeg har det mye bedre nå som jeg slipper å se hennes perfekte liv hele tiden. Anonym poster: dd9a24b95f2a6e47db16cbcbdc3a6027
Meridian Skrevet 5. april 2013 #9 Skrevet 5. april 2013 (endret) Jeg har et par venninner som er født med gullhår i ræva.... Pene, har vært modell har rik, kjekk, snill mann Jobber som lege, best i kullet norgesmester i sporten sin flink i alt. rike foreldre.... Det er bare noen som har alt.... jeg har flere sånne venninner.... har vært venner med dem i åresvis, og de virkelig bare flyter igjennom livet....og får ting som andre må jobbe utrolig hardt for... er jeg missunnelig...LETT. En nær venninne av meg har så perfekt liv at jeg rett og slett ikke orket å være venninner med henne lenger. Alt ble servert på sølvfat...og jeg har måtte jobbe så ekstremt hardt. sikkert ekstremt teit av meg...men jeg har det mye bedre nå som jeg slipper å se hennes perfekte liv hele tiden. Anonym poster: dd9a24b95f2a6e47db16cbcbdc3a6027 Men for å være best i alt og flinkest i alt, så må jo de også jobbe rævva av seg? Og å være pen, krever jo at man er flink til å ta vare på seg gjennom kosthold og trening og bra døgnrytme? Å være rik betyr ikke at man er lykkelig ... men man har kanskje mindre økonimiske bekymringer, men man kan ha mange andre bekymringer. Det er ingen som vet hva som skjer bak husets 4 vegger, selv om det ser aldri så fasadisk ut! Endret 5. april 2013 av Bølle 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #10 Skrevet 5. april 2013 Men for å være best i alt og flinkest i alt, så må jo de også jobbe rævva av seg? Og å være pen, krever jo at man er flink til å ta vare på seg gjennom kosthold og trening og bra døgnrytme? Når man feks har svært rike foreldre, som betaler hele utdannelsen, sånn at du ikke har studielån, og betaler alt underveis så du slipper å jobbe alle helger og alle ferier.....så har det store fordeler... Når du arver svære gårder men landområder rundt, som du kan leie ut og tjene 500 000 i året bare på det.... så medfører det også fordeler.... Dette er ting som andre må jobbe ræva av seg for å få tak i .... jeg er også veldig sliten av å jobbe masse vedsiden av mastergraden min mens disse venninnene tar seg 4 uker i Australia og koser seg midt i semesteret. jeg høres skikkelig bitter ut men verden er rett og slett ikke rettferdig....og det er ok, men noen ganger har man bare behov for å få det ut Anonym poster: dd9a24b95f2a6e47db16cbcbdc3a6027 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #11 Skrevet 5. april 2013 Vi var fire jenter som hang sammen hele veien. De tre andre er nå ferdig med eller driver med doktorgraden sin. Jeg har ikke mot nok til å søke master siden jeg har slitt så mye med depresjon at jeg ikke vet om jeg greier å fullføre. Men jeg vet jo at de har jobbet hardt for det, selv om jeg innimellom misunner dem deres fancy titler, karrierer og det som har fulgt med av nettverk. Jeg vet også at de (og spesielt hun ene) har enda mer suksess i vente. Det er nå en gang slik at livet er ulikt tilrettelagt for oss, og det varierer hvordan vi griper an mulighetene vi får. Alt i alt må vi bare være takknemlige for og stolte av det vi har fått til, og heller unne våre kjære at de har greid å gripe an mulighetene enda bedre. Og vi kan jo fortsatt gjøre noe med livet vårt og det vi ikke er fornøyd med. Jeg tror bare ikke vi vil bli lykkelige om vi alltid vil strebe etter noe lignende som andre har oppnådd, framfor å være tilfredse og stolte over hva vi selv har. Det vil stort sett alltid være noen som har fått til mer enn en selh. Anonym poster: d93c7bb8f43f76db08eedf94e1963bd4 3
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2013 #12 Skrevet 17. april 2013 Det virker som en helt naturlig følelse når hun lever et usedvanlig flott liv Fint at du er bevisst på at du er litt sjalu, og så lenge du ikke prøver å "spolere" lykken hennes, tror jeg ikke det er noe problem.
Anciol Skrevet 17. april 2013 #13 Skrevet 17. april 2013 (endret) Jeg vet om en som er sjalu på meg i allefall, hun er sjalu fordi jeg har en bror, en far og en snill mann. og det er noe hun ikke har! Njah litt sjalu har man vel lov til å være noen ganger;) Endret 17. april 2013 av Anciol
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #14 Skrevet 17. april 2013 Sjalusi er en viktig drivkraft for å ta tak i sitt eget liv. Anonym poster: 71555d3e53941c94a740ce1d69065a7a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå