Gjest Sydenfarer Skrevet 5. april 2013 #1 Skrevet 5. april 2013 Jeg kom nylig hjem fra en herlig påske i Syden. Det eneste jeg syntes var litt kjedelig, var flyturen ned dit, og ikke minst hjem igjen. Er fullstendig klar over at charterturer kan være klamme, bråkete og svette, og at man får det man betaler for. Men jeg ble sittende der og stusse litt. For på nesten hver eneste seterad var det bitte små babyer som hylte, og det var ikke mange av foreldrene som så ut til å bry seg om det. Noen lot babyen skrike seg tom, mens andre så opp i taket og prøvde å ignorere det hele. På setene foran og bak meg, satt et par gutter på fire-fem år og kastet Seigmenn rundt seg, uten at foreldrene gjorde så mye med saken. Hvorfor vil folk egentlig ta med seg småbarn til Syden? De har jo liten eller ingen glede av det, og for meg virker det svært egoistisk - både overfor barnet og overfor medreisende. Jeg bare spør fordi jeg ikke forstår hvorfor noen orker og gidder dette, og jeg forstår ikke hvorfor dere småbarnsforeldre ikke tar hensyn til oss andre? Blir man automatisk litt ignorant overfor andre når man blir foreldre?
Petalouda Skrevet 5. april 2013 #2 Skrevet 5. april 2013 burde ikke spørsmålet heller være Hvorfor gidder ikke foreldre å oppdra barna sine skikkelig lenger ? 42
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #3 Skrevet 5. april 2013 Du kan da ikke oppdra en liten baby! Har selv flydd med en som var knappe 2 år gammel og han var propell. Jeg skal love deg at jeg var mer svett enn mine medpassasjerer. Flyturen tok knappe 4 timer. Jeg dro 16 timer med fly her. Grøsset over å se to små i seteraden foran meg. Tydligvis tvillinger. Hørte ikke mye bråk derfra. Praktekseplarer av noen unger. Vi snakker om få timer så det får man tåle. Nå har jeg hatt små selv så jeg er nok ekstra overbærende. Jeg vet jo at foreldre ikke gjør det her med vilje. Anonym poster: 43c5087ccc6c6a3263684290b628ec99 3
jabx Skrevet 5. april 2013 #4 Skrevet 5. april 2013 Hvorfor vil folk egentlig ta med seg småbarn til Syden? Fordi de har lyst til å reise på ferie, og de kan ikke reise uten ungen? Dessuten vil barnet få nye impulser som virker stimulerende, selv om det ikke husker det senere. 10
Rotemor Skrevet 5. april 2013 #5 Skrevet 5. april 2013 Hvorfor drar du selv til syden? Jeg drar da hvor jeg vil i verden, med hvem jeg vil uten å ta hensyn til at det kanskje kan forstyrre noen på ene eller andre viset. 5
Rucula Skrevet 5. april 2013 #6 Skrevet 5. april 2013 Jeg satt en gang på flyet til Kina.... hadde 4 unger på alle kanter....de hylte i et sett... Jeg sov ikke et minutt på den turen, ikke mine medpassasjerer heller, det var helt forferdelig!! 1
Maryell Skrevet 5. april 2013 #7 Skrevet 5. april 2013 Syns helt ærlig det høres ut som om du overdriver litt, det sitter ikke hylende babyer på hver seterad i et fly som ingen bryr seg om. Og ja, babyer kan gråte og av og til er det ikke like lett å finne ut hvorfor. Da kan det hende de gråter en stund. Det er ikke nødvendigvis fordi de sitter i et fly, dette kan like gjerne skje hjemme eller andre steder. Er det virkelig ikke rom for det? Barn er liksom blitt noe fæle slitsomme greier ingen vil se og høre. Sett på musikk da? Se filmen som alltid går? Et eller annet? Småbarnsfamilier må da få reise på ferie de også. 15
Rucula Skrevet 5. april 2013 #8 Skrevet 5. april 2013 Hvorfor drar du selv til syden? Jeg drar da hvor jeg vil i verden, med hvem jeg vil uten å ta hensyn til at det kanskje kan forstyrre noen på ene eller andre viset. Tenk om folk rundt deg hadde tenkt på samme måten? tenk om alle bare hadde gitt faen i sine medborgere som du tydeligvis gjør... Hvordan verden får vi da? Hørt om å ta hensyn til andre? 23
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #9 Skrevet 5. april 2013 Det er kun en egoistisk handling. Anonym poster: c1dfbdc981d8e31f36179d72eb48ae90 9
Rotemor Skrevet 5. april 2013 #10 Skrevet 5. april 2013 (endret) Tenk om folk rundt deg hadde tenkt på samme måten? tenk om alle bare hadde gitt faen i sine medborgere som du tydeligvis gjør... Hvordan verden får vi da? Hørt om å ta hensyn til andre? På hvilken måte gir jeg faen i mine medborgere? Hvilken tankemåte referer du til, som er ille på et vis? Og hvilken hensyn er det jeg ikke tar til andre? -altså; dersom jeg hadde hatt en baby og droppet ferie til syden, så ville jeg vært en god medborger eller?.. Endret 5. april 2013 av Rotemor 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #11 Skrevet 5. april 2013 Det er så absolutt en egoistisk handling. Jeg og pappaen vil på ferie, og vi drar ikke uten barnet. Så enkelt som det. Ikke akter vi å vente i 5-6 år før vi reiser på ferie til "Syden" heller. Så vi har hatt med oss barnet fra det var 5 mnd gammelt (er nå 4, skal på sin 5. ferie i sommer). Men selv om barnet sikkert hadde hatt det fint her og, så ser vi at barnet koser seg med mamma og pappa, plages ikke av varmen, får bade og leke på stranda. Win-win. Flyturer har vi hatt litt av hvert av. Fra å ha en som sov både opp og ned, til en ettåring med mark i rompa og 2-åring med trass og en skikkelig skriketokt.. Heldigvis var det folk på flyet som både lekte med ungen, kom med trøstende ord når trassen kom, og skryt når det ga seg. Hyggelige folk hver eneste gang. Og andre småbarn, noen som skriker, andre som sover. De 14 skrikerungene på hvert fly har vi aldri møtt. Og de sure, fæle folka som både hater unger og ville gjort det de kunne for å la oss høre det har vi ikke sett noe til. Men det er vel kanskje fordi de ikke tør å åpne munnen på flyet, og heller spyr ut her.. Helt i orden for min del, så får vi dra på ferie i fred. Anonym poster: cb0dae2bb4b8260a75a09fbc85ac85d1 14
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #12 Skrevet 5. april 2013 Helt i orden for min del, så får vi dra på ferie i fred. Anonym poster: cb0dae2bb4b8260a75a09fbc85ac85d1 Men hva med oss andre?? vi som også har betalt for ferien og flyreisen....bør ikke vi få mulighet til å dra på ferie i FRED? Anonym poster: c381c29c80c853fb5ac90b34fe73097e 28
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #13 Skrevet 6. april 2013 Du får håpe på barnefrie fly da vet du. Eller reise utenom høysesong, lønner seg ofte på prisen også. Tipper det går så bra så. Anonym poster: cb0dae2bb4b8260a75a09fbc85ac85d1 3
Avalon Skrevet 6. april 2013 #14 Skrevet 6. april 2013 Når man blir foreldre må man jo skjønne at man da ikke lenger har rett på ferie, eller bevege seg fritt ute på kafèer o.l. der andre mennesker uten barn oppholder seg. Da har man å holde seg innenfor hjemmets fire vegger. 12
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #15 Skrevet 6. april 2013 Det er vel mars og april som er de store reisemånedene for småunger, er det ikke? Da tilbyr mange reiseselskaper gratis tur for barn, så vidt jeg har skjønt, en pris som ellers i året matcher prisen for en voksen.... Anonym poster: 001724472dfd93faa4f47a59fbe18f58
Gjest Magdalene Skrevet 6. april 2013 #16 Skrevet 6. april 2013 Det meste foreldre gjør de første årene er vel kun basert på egne ønsker.. Da får du betale litt mer da. Royal class og buisnis er det vel ikke lov med unger under to år. Jenta vår på fire har vel vært på ca 12-15 (flytud på mellom 4-12timer) utenlandsturer. Kun en av flyvningene gråt hun litt på. Når vi flyr uten barn betaler vi det det koster for å slippe unna barn. Førsteklasse er en fin ting for folk som ikke orker babyer rundt seg.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #17 Skrevet 6. april 2013 Okay.. Sist jeg fløy hadde jeg ett hysterisk kvinnemenneske vedsiden av meg. "ÅÅÅÅÅH JEG KOMMER TIL Å DØØØØØ!!!". Tro meg, jeg ville bytta ut det mot en gråtende baby når som helst. Anonym poster: feb2629f6e73d74aa776134ab2f0eeed 11
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #18 Skrevet 6. april 2013 Hvorfor lar dere ikke babyen være hjemme med besteforeldrene, hvis det er en mulighet? Så kan dere voksne kose dere i syden og pleie forholdet eller whatever. Den babyen har jo ikke noe glede av en chartertur til Tyrkia. Kommer ikke til å huske noe av det senere uansett. I tillegg blir det mere mas og kjas for dere foreldre. Anonym poster: 8665c544a1236c6b4002300a9bb13941 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #19 Skrevet 6. april 2013 Hvorfor lar dere ikke babyen være hjemme med besteforeldrene, hvis det er en mulighet? Så kan dere voksne kose dere i syden og pleie forholdet eller whatever. Den babyen har jo ikke noe glede av en chartertur til Tyrkia. Kommer ikke til å huske noe av det senere uansett. I tillegg blir det mere mas og kjas for dere foreldre. Anonym poster: 8665c544a1236c6b4002300a9bb13941 Det har ikke noe med at ungen vil huske det eller ikke, men med at familien skal ha en koselig tid SAMMEN! Koser mamma og pappa seg, koser ungen seg! Som regel er det ikke barna det er noe galt med, men foreldrene dessverre. Noen tar seg ikke bryet med å legge turen til rette for barnet med å ta med leker og mat. Noen byr seg ikke om barnet plager andre eller kaster omkring seg. Uomtenksomme og ufordragelige voksne for somregel barn som oppfører likedan. Heldigvis er de fleste flinke! -Flyvertinne- Anonym poster: e1305cdd4b42dc0f96ddd53e6874a7e2 10
Frøken eple Skrevet 6. april 2013 #20 Skrevet 6. april 2013 Det er vel like stor forskjell på babyer som på foreldre. Og noen foreldre kan se ut som de ikke bryr seg, ja. Og så har du andre, både babyer og foreldre, som klarer å oppføreseg som folk Skal man ikke gjøre noen ting de første årene fordi "babyen ikke husket det likevel"? Jeg er helt sikker på at mange babyer har det kjempeflott i "Syden".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå