Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere enn meg som har det som meg; Jeg er gift og har ingen venninner. Har liksom ingen trang til å ha noen venninne. Jeg ønsker kun å ha et nært forhold til en person og det er min mann + et litt mindre nært forhold til min datter da. Men jeg har motvilje mot å ha nære venninner. Jeg har mange private problemer som jeg skammer meg over. Jeg har fordi jeg hele livet har prioritert min mann slik at jeg har kunnet vært relativt lite borte fra hjemmet. Har jobbet deltid det meste av tiden og nå har jeg dessuten fått mer og mer helseproblemr. Jeg er halvt uføretrygdet og den halve jobben som jeg har hatt mistet jeg tidligere i år pga "innskrenkninger".

Så nå er jeg sykemeldt arbeidsledig. Så altså ikke mye å skryte av for tiden. På hjemmebane har jeg også hatt lite medgang. Min mann trenerer et oppussingsprosjekt på feriehuset og ja det er mere avansert enn å male og å legge tapet så det er ikke noe jeg kan gjøre selv som mange vil moralisere om. Jeg har dessuten antagelig fått ME.

Så er det en dame som jeg treffer og går ut og spiser med ca. hvert halvår. Nå har vi vært ute igjen og nå vil hun at vi skal gå ut igjen om et par måneder.

Men så er det jo slik med "venninner" at de skal betro seg så mye om seg selv. Og jeg vil helst at folk ikke skal vite alt om meg.

Min mann synes jeg er for lite sosial utenfor forholdet vårt og han er med på å pushe meg til å bli meg når hun dama som er en nabo i nærheten vil ha meg med.

Og så blir jeg med da for å tilfredsstille min mann litt til.

Hun synes hun har rett på å vite når jeg lager mat til mannen min som jobber skift, om han får mat før han går på jobb etc. Hun spør også hva min datter har planer om når hun er ferdig med utdannelsen om et par måneder. Min datter er forøvrig ikke verdens mest tiltaksrike og det kan nok vare og rekke før hun får seg noen jobb hun også.

Damen vet at jeg har mistet jobben og jeg regner med at hun da håper på å bli oppdatert etter hvert. Og jeg kan ikke fordra at noen "følger" med meg og på en måte legger press på meg til å foreta seg noe.

Og ja hun jobber ikke selv.

Huff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor MÅ du si så mye da?

Virker som kjemien mellom dere ikke er der for hadde den vært ville du ikke følt slik.

Hva med å begynne hos en psykolog ? Da får du luftet hele deg uten at det kommer videre og du blir bedre rustet til å "mingle" med mennesker du ikke ønsker å pleie et nært vennskap med.Uten at det blir tungt fotr deg trene deg i å si:"hit men ikke lenger, sette grenser.

Anonym poster: 91d503ecbf730a0ada5d47b08515aaec

AnonymBruker
Skrevet

Vi har forressten også et slikt innpåslitent menneske i vår nærhet og da gjelder det å sette grenser.

Ikke sikkert at akkurat hun er rett for deg.

Fortell din mann det og ta noen grep for å snakke med andre,terapeut eller hvem du velger. Viktigste er at DU kjenner at det mennesket er rett for deg.

AnonymBruker
Skrevet

Til TS.

Dersom forholdet til mannen din ryker. Hvilke sosiale kontakter har du da igjen?

Deg og barnet?

Anonym poster: 779deb19c2b1d1ed1352970f071373b5

• Liker 3
Skrevet

Vi har forressten også et slikt innpåslitent menneske i vår nærhet og da gjelder det å sette grenser.

Ikke sikkert at akkurat hun er rett for deg.

Fortell din mann det og ta noen grep for å snakke med andre,terapeut eller hvem du velger. Viktigste er at DU kjenner at det mennesket er rett for deg.

Takk for svar forresten. Jeg tror hun er ensom og så har hun på en måte sett meg ut som en venninne. I verste fall så er hun litt interessert i mannen min. Men jeg tror egentlig ikke det. Hun er enslig. Hun er litt venner med mannen min også. De er i alle fall "på snakk" uten for husene her når de møtes. Ekkelt når noen tilegner seg mer og mer info om familielivet vårt.

De som har vært arbeidsledig vet at man kan føle seg litt som fritt vilt og stigmatisert når folk får greie på det. Skal faktisk muligens til psykolog.

AnonymBruker
Skrevet

For det første: Hva er det som stopper deg fra å dele med andre? Skammer du deg, hva har du egentlig å skamme deg over?

For det andre: Se for deg ditt optimale liv. Føler du deg sånn som nå da, og har du så få kontakter som nå? Hva hindrer deg i å få et slikt liv?

For det tredje: Datteren din, som ikke er "den mest tiltaksrike". Det var ikke jeg heller, men heldigvis hadde jeg foreldre som pushet meg. Det er ikke greit at man skal gå på sosialen fordi man ikke har tiltak nok til å få seg jobb. Det er ditt ansvar som mor å sørge for at datteren din blir et ansvarlig menneske som kan fungere i samfunnet, og du må innstille deg på å gå foran som et godt eksempel.

For det fjerde: Det er ingenting galt med å spørre om den andres liv, når man er ute og spiser. Det er faktisk helt normalt.

Anonym poster: 339611999195a5acb02c7ed655ecb465

• Liker 4
Skrevet

Til TS.

Dersom forholdet til mannen din ryker. Hvilke sosiale kontakter har du da igjen?

Deg og barnet?

Anonym poster: 779deb19c2b1d1ed1352970f071373b5

Ja faktisk. + min mor og far. Men jeg ville vel først og fremst gå på sjekker'n.

Har alltid foretrukket mannlige venner.( Ikke utro altså). Men har ingen mannlig venn akkurat nå.

AnonymBruker
Skrevet

wow TS

du virker helt psykopatisk! nesten litt skummelt!

Søk hjelp!

Anonym poster: f133108879a8d6d65d34ebc3bb6f2547

• Liker 3
Skrevet

For det første: Hva er det som stopper deg fra å dele med andre? Skammer du deg, hva har du egentlig å skamme deg over?

For det andre: Se for deg ditt optimale liv. Føler du deg sånn som nå da, og har du så få kontakter som nå? Hva hindrer deg i å få et slikt liv?

For det tredje: Datteren din, som ikke er "den mest tiltaksrike". Det var ikke jeg heller, men heldigvis hadde jeg foreldre som pushet meg. Det er ikke greit at man skal gå på sosialen fordi man ikke har tiltak nok til å få seg jobb. Det er ditt ansvar som mor å sørge for at datteren din blir et ansvarlig menneske som kan fungere i samfunnet, og du må innstille deg på å gå foran som et godt eksempel.

For det fjerde: Det er ingenting galt med å spørre om den andres liv, når man er ute og spiser. Det er faktisk helt normalt.

Du får ha så veldig mye takk for moraliseringen!

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar forresten. Jeg tror hun er ensom og så har hun på en måte sett meg ut som en venninne. I verste fall så er hun litt interessert i mannen min. Men jeg tror egentlig ikke det. Hun er enslig. Hun er litt venner med mannen min også. De er i alle fall "på snakk" uten for husene her når de møtes. Ekkelt når noen tilegner seg mer og mer info om familielivet vårt.

De som har vært arbeidsledig vet at man kan føle seg litt som fritt vilt og stigmatisert når folk får greie på det. Skal faktisk muligens til psykolog.

Lurt å finne seg en psykolog som man kan stole på. Da blir man bedre rustet , omtrent overfor hva det skulle være,slippe velge venner "på nedrste hylle", og da mener jeg som DU ikke er komfortable med. Det at de velger deg isteden.

Nei bli heller førsteprioritewt i eget liv. og skulle det heller så være at forholdet skulle ryke har du en plattform og fortrolig edet at du går til psykolog. Har bare en ting å si Ts...

Rust deg for livet! Du vil få det såååå MYE bedre. :hug:

Skrevet

wow TS

Søk hjelp!

Takk for moraliseringen!

AnonymBruker
Skrevet

wow TS

Søk hjelp!

For noe tull. Den som er psykopatisk her må jo være deg for svaret du gir er jo verken nyttig eller nødvendig.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke psykopat, men mer schizotyp eller schizoid personlighetsforstyrrelse, om jeg skulle fjerndiagnostisere TS.

Anonym poster: 723a78465bdd10f5bcb6092a036995bb

• Liker 1
Skrevet

Ikke psykopat, men mer schizotyp eller schizoid personlighetsforstyrrelse, om jeg skulle fjerndiagnostisere TS.

Anonym poster: 723a78465bdd10f5bcb6092a036995bb

noe feil er det ihvertfall...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja faktisk. + min mor og far. Men jeg ville vel først og fremst gå på sjekker'n.

Har alltid foretrukket mannlige venner.( Ikke utro altså). Men har ingen mannlig venn akkurat nå.

Klem til det\g Ts. Ikke hør på kverulantene i denne tråden. Lov meg det.

AnonymBruker
Skrevet

Kan moderator rydde denne tråden for kverulanter...?

Skrevet

jeg tror nok psykolog ville vært en god ide. du virker litt paranoid, nå mener jeg ikke det på en stygg måte. Når to stk sitter å spiser, så er det ganske vanlig å spørre om livet til hvernadre. Man har ikke et helt måltid der man kun snakker om vær og vind.

Jeg har ikke et spesiellt nært forhold til naboene mine, men jeg stopper jo opp og prater med dem allikevell. Smaltalk. Denne damen har nok ingen baktanker, bortsett fra å kanskje få seg en veninne:)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du får ha så veldig mye takk for moraliseringen!

Jeg skjønner at du er fortvilt over situasjonen, men bortsett fra punkt 3 så var det ikke ment sånn. Grunnen til at jeg var litt krassere på punkt 3 var at det omhandler barnet ditt, som tydeligvis trenger dytt og veiledning til å ta seg frem her i livet. Jeg vet ikke hvordan jeg skal formulere meg for å motivere deg til å ta tak i situasjonen.

Det høres ut som om du har gitt opp livet og bare ser begrensninger, og slik skal du ikke ha det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du er en som ikke ønsker å ha venner. Slutt å treffe henne.

Jeg ser ikke hva hun gjør galt, "venninnen" din høres helt normal ut. Hun virker hyggelig, oppgående, og med gode sosiale antenner utifra det som du beskriver.

Dette er ikke frekt ment, men du høres paranoid ut.

Anonym poster: 296b97fdb5858082da961bd365370aba

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du høres absolutt IKKE paranoisd ut Ts.

Når jeg leser mellom linjene dine så skjøønner jeg at denne damen ikke har sosiale antenner, og neppe er istand til å lese kroppsspråk.

På tross av din forsiktighet gyver hun på og fyrer løs.

Et slikt mennesker passer ikke for alle.

Du er nok introvert som meg og det er faktisk helt sunt og greit og være det.

Nå skal du jo til psykolog så da ser jeg intet problem for han/hun vil veilede deg videre.

Man MÅ ikke ditt eller datt.

et menneske som skulle passe for deg ville valgt en langt forsiktigere tilnærmingsmåte enn hun du beskriver.

Er jo rart at hun ikke søker mot andre.

kanskje du med tiden , ettersom du finner bedre fram inni deg selv kunne finne deg en hobby, med mennesker som er mere lik deg.

Ta tiden til hjelp du.

Det er ikke noesom helst galt med deg. De svarene du får her som mener noe annet kommer enten fra ekstroverte personer eller ifra personer uten innsikt.

Jeg er faktisk presis lik deg og kan snakke om det etter flere år i terapi.

Veldig slitsomt med påtrengende mennesker og slik jeg forstår det er damen påtrengende over tid. Her er det ikke snakk om en enkeltstående middag.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...