Gå til innhold

Dere som tar velværebehandlingen hjemme istedenfor å gå i salong...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste igjennom en annen tråd her inne der TS spurte om hvor ofte folk går til velværebehandling, og endel svarte at de gjør det selv hjemme.

Eg lurer på hvordan dere vokser/fjerner hår hjemme? Hvilke produkter bruker dere? Eg har bare prøvd Veet voksstrips, og synes ikke de funker så bra.

Og hvordan gir dere ansiktspleie, med rens og sånn som de gjør på salongen? På salongene bruker de vel mange forskjellige produkter, kjøper dere masker og skrubber og kremer eller lager dere sånt selv?

Håper på svar, hilsen en som ikke har råd/lyst til å bruke masse penger på salongene.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager peeling og ansiktsmasker selv :) Du finner masse oppskrifter på nett.

Anonym poster: 54d45a887907e2a0c94bd47c922949cf

Skrevet

Jeg vil ikke akkurat kalle det 'velværebehandling' hjemme haha, det er mer en rutine jeg ikke alltid finner like avslappende for å si det sånn :P

Jeg barberer f.eks leggene i dusjen.

Jeg har en rens + toner + krem jeg tar vekk med sminken med før legetid

Så napper jeg (og farger) brynene ved behov. Bruker da kolokrem.

Jeg har fått det gjort profesjonellt også, men for å være litt narsisistisk, så blir resultatet MYE bedre når jeg gjør slikt selv. Og jeg hadde ihvertfall ikke vært særlig avslappet skulle noen fjerne hår på intime steder :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri vært til en hudpleiesalong! Jeg farger øyenbryn selv, av og til vippene også. Vokser bryna med små voksstrips til ansiktet som jeg klipper i fasong. Napper bryna et par ganger i uka og fjerner dun på overleppa med en "spring-it".

Ellers bruker jeg epilator til hårfjerningen, synes det er genialt! Under armene, leggene, lårene, bikinilinja ++

Jeg har et par forskjellige skrubber og masker som jeg bruker en gang i uka. En rensende leiremaske, en fuktmaske og en skrubb fra MD. Renser huden med en hudvask fra Origins hver kveld,og bruker krem etterpå.

Anonym poster: 90a3d1ec2ef9d191d1e7a00422c442df

Skrevet

Bruk varmvoks, min erfaring er at det fungerer best uansett merke. Veet strips syntes jeg var noe forbanna dritt før jeg også, men det funker egentlig ganske bra hvis du varmer denne voksen først også. :)

Ansiktsmasker får jeg masse av, så det lager jeg ikke selv. Men jeg lager sminkefjerner selv da :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte klikke meg inn her for å se hva "velværebehandling" faktisk er :P

Anonym poster: 2041a9282863c76d21329a743bb4f898

Skrevet (endret)

Jeg tar fortbad når jeg ser på tv oen ganger.

Grønnsåpe og varmt vann. Så klipper jeg negler , skrubber av død hud, smører med fet krem og tar på tykke sokker. Deilig deilig.

Ellers har jeg boblebad og der skrubber jeg alt mulig.

Jeg liker barberhøvel på legger osv.

I ansiktet bruker jeg trå på bryn og en brynskrape.

Jeg har et aparat for vanndamp for å dyptrense porer. http://www.teknikmagasinet.no/

Og jeg tar manikyr hjemme, farger hår, øyenbryn...

Skal jeg ha shellac går jeg til Lakkbaren på storsenteret, hender og føtter.

Endret av Wonders
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...