Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min manns lillesøster og hennes venninner driver nå å pusser opp en russebil.

Siden det er såpass kaldt tenkte vi å bake boller til dem imorgen og kakao.

Det er et par minutters gåing fra vær leilighet til der de pusser på bilen, spm mitt er, går det greit å helle kakaoen i melkekartong og frakten den slik?

Vi har ikke termoser, og er litt usikker på de nye brusflaskene om de tåler glovarm kakao.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Verken melkekartonger eller brusflasker er egnet til å transportere kakao. Har du ikke lokk til kjelen, evt. en mugge som du kan dekke til?

Anonym poster: 6dd003e44b2fc8573b2c0d5963cab2f3

• Liker 3
Skrevet (endret)

Verken melkekartonger eller brusflasker er egnet til å transportere kakao. Har du ikke lokk til kjelen, evt. en mugge som du kan dekke til?

Ingen mugger nei, heller ikke lokk til gryten.

Jeg har ikke særlig lyst å gå nedover her med en glovarm gryte i hendene.

Hvorfor ikke melkekartong? Vil de smelte?

Endret av Avalon
AnonymBruker
Skrevet

OK, jeg foreslår at du heller kokende vann i en melkekartong og kokende vann i en gryte og ser hva du synes er lettest å transportere og hva som ikke faller fra hverandre....

• Liker 3
Skrevet

OK, jeg foreslår at du heller kokende vann i en melkekartong og kokende vann i en gryte og ser hva du synes er lettest å transportere og hva som ikke faller fra hverandre....

Vel, det var bare et spørsmål, men takk for et hissig svar :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det ikke er så langt å gå, kan du kanskje invitere dem inn på en pause?

Anonym poster: 49459bb13fe5cb7e7aa0cbe1fa8ebed1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, det var bare et spørsmål, men takk for et hissig svar :)

Det er jo lov å tenke seg om også, særlig når det er den glovarme gryta du er redd for ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke puttet hverken varm kakao eller kokende vann i en melkekartong jeg. Både mtp fare for brannskader og lekkasjer, men også fordi melkekartonger er ikke beregnet for varme vesker og kan avgi ting som ikke er heldig å få i seg!

Anonym poster: 66983ae84afee8cbac0fd7719b37fc48

• Liker 5
Gjest gjest17
Skrevet

Ville heller brukt en brusflaske fremfor melkekartong :ler:

Sånn vanlig type, ikke de som er i mykplast.

• Liker 1
Skrevet

Det er jo lov å tenke seg om også, særlig når det er den glovarme gryta du er redd for ;)

Hun tenker seg om, det var vel derfor hun postet her før hun gikk hen å helte det over.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, her på KG har vi vanskelig for å holde oss til tema.

Anonym poster: 8224e333278f002e9ef9773b3151cf5b

• Liker 2
Skrevet

Ja, her på KG har vi vanskelig for å holde oss til tema.

Anonym poster: 8224e333278f002e9ef9773b3151cf5b

Practice what you preach.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun tenker seg om, det var vel derfor hun postet her før hun gikk hen å helte det over.

Hun hadde allerede blitt fortalt at brusflasker og melkekartonger er uegnet for så å nevne den varme gryta. Det er greit å ikke like svaret, men det går jo an å vurdere en kort stund hvorfor svaret er som det er, og her ble det jo oppfordret til å forsøke hva som funker best, kartong eller gryte?

• Liker 2
Skrevet

Og her trodde jeg at ingen spørsmål var dumme, er jo en grunn til at jeg spurte :)

Men men, ha en fin helg videre!

• Liker 1
Gjest Violetta
Skrevet

Hva gjorde du og hvordan gikk det?

Skrevet

Hva gjorde du og hvordan gikk det?

Ingenting. Det regner idag, og de har ikke tak å stå under så de må vente til det ikke regner før de kan male bilen.

Skrevet

Kan du ikke bare helle det på en ren kaffekanne?

Skrevet

Kan du ikke bare helle det på en ren kaffekanne?

Ser du innlegget mitt rett over ditt så ser du at det ikke ble noe av, da de må male bilen en annen dag.

Og til tipset ditt, det hadde nok fungert hadde vi hatt kaffekanne. Vi drikker ikke kaffe :)

Skrevet

Ser du innlegget mitt rett over ditt så ser du at det ikke ble noe av, da de må male bilen en annen dag.

Og til tipset ditt, det hadde nok fungert hadde vi hatt kaffekanne. Vi drikker ikke kaffe :)

Ja, jeg så hva du skrev rett etter jeg postet det. Men daa ble det ikke noe "problem" likevel da.

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg tror forresten at brusflaske hadde fungert. Kakaoen trengte jo ikke å være glovarm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...