Gå til innhold

Stillegående symaskin - har du tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er på utkikk etter ny symaskin, og med lille poden, så blir sying mest gjort etter hans leggetid: ergo jeg trenger en symaskin som er stillegående!!

Det er liksom ikke noe som oppgis i de forskjellige omtalene av maskiner, så jeg aner ikke hvilke maskiner som er ok.

Det jeg trenger er en maskin som hovedsakelig er stillegående, funker fint til sying av klær og ting, i noe forskjellig tykkelse. Elastisk søm er kjekt, overlock-søm er bonus.

Trenger overhode ikke masse fancy sømmer, men det hindrer meg ikke i å kjøpe heller, Er det en quiltemaskin som er den mest stillegående, så kan jeg like lett kjøpe det.

Er ikke veldig viktig om den er manuell eller computer, liker computer, men de blir kanskje litt dyre til tider.

pris: tja, maks 5-6000 kanskje. Gjerne rimeligere, men ikke de til bare en tusenlapp, det blir litt for billig igjen, noe jeg har dårlig tro på. ;)

Er det noen av dere som har erfaringer med en stillegående og god maskin,s å del gjerne. :)

Ellers; ha en super helg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ahr sydd i over 40 år og hatt forskjellige maskiner og alle jeg har hatt har vært stillegående. Litt støy blir det hvis en syr fort, men til vanlig har aldri det vært noe problem.

Jeg er veldig glad i min Bernina, men spør du noen andre som har en annen maskin, så sier sikkert de det samme.

Ta en runde og snakk med selgere av div merker, samtidig som du legger fram ditt behov når det gjelder sying.

Skrevet

Tusen takk. :)

Jeg endte med å dra på en sømbutikk og snakke med dem, fikk prøve litt forskjellig og ble solgt inn på en Brother-maskin. Kjenner ikke til det fra før, men er superfornøyd så langt ihvertfall.

Den er stille og fin. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...