FangeLiv Skrevet 5. april 2013 #1 Skrevet 5. april 2013 Den ene katten vår har var savnet i to måneder. Endelig er han kommet hjem (har blitt tatt hånd om og bodd hos andre i mellomtiden). Vi ble rådet til å holde ham inne i en lengre periode. Siden han kom hjem har han mast og gnålt om å få gå ut. I dag ga jeg etter, ikke fordi det var så slitsomt med maset hans, men fordi jeg var redd for at "når jeg slipper ut av dette fengslet skal jeg HVERTFALL ikke komme tilbake". Var redd innestengningen skulle virke mot sin hensikt. Er klar over at jeg muligens menneskeliggjør ham en smule, men dog.. Han er vant til egen kattedør, og var veldig overrasket over at den plutselig var stengt. Nå har han vært ute i tre timer, og jeg håper veldig at han skal komme hjem før det er natt. Var det dumt av meg å slippe ham ut? Han er veldig kjent i området, og jeg er ikke i tvil om at han kan finne hjem. Men hva om han ikke VIL hjem? Har dårlig samvittighet for at jeg slapp ham ut.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #3 Skrevet 5. april 2013 Han har flyttet og ville hjem. Dessverre tror jeg gjest har rett... Anonym poster: de0852d5a2161a37654a0b2a3a69d796
FangeLiv Skrevet 5. april 2013 Forfatter #4 Skrevet 5. april 2013 De han har bodd hos er mange mil unna, han ble kjørt dit med bil. Så han finner ikke fram dit selv, tror dere han prøver på det likevel? Har han bestemt at han ikke vil bo her? Huff, er så bekymret.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #5 Skrevet 5. april 2013 Katter har ikke problemer med å gå LANGT for å komme dit de vil. Katten til venninna mi ble overtatt i voksen alder, han forsvant en dag og 2 uker senere stod han på tunet hos de gamle eierene, nesten 40km lenger borte. Da hadde han gått over skogen..! Har du vært ute og lett etter ham? Jeg forstår engstelsen din, det gjør jeg Anonym poster: de0852d5a2161a37654a0b2a3a69d796
FangeLiv Skrevet 5. april 2013 Forfatter #6 Skrevet 5. april 2013 Men når det er over 50 km med veier, motorveier osv... Og katten har aldri gått ruta selv, men blitt kjørt i bil uten mulighet til å se ut av vinduet. Da skjønner jeg ikke at det skal være mulig å finne fram dit, og heller ikke for katten å selv tro at han skal finne det?
Rucula Skrevet 5. april 2013 #8 Skrevet 5. april 2013 Han har bare vært borte 3 timer... ikke ta sorgene på forskudd Imorgen tidlig sitter han nok på døra 1
FangeLiv Skrevet 5. april 2013 Forfatter #9 Skrevet 5. april 2013 Men siden han er vant til kattedøra, så må jeg jo åpne den nå som han er ute? Da risikerer jeg jo at han kommer hjem kl 03 i natt, spiser og hviler litt, og går ut igjen. Har jo ingen kontroll da, men jeg vil heller ikke risikere at han må vente mange timer utenfor til vi våkner i morgen. Nei, du har rett i at det er å ta sorgene på forskudd.. Men er litt hysterisk siden han var borte så lenge...
FangeLiv Skrevet 5. april 2013 Forfatter #10 Skrevet 5. april 2013 Han kommer seg hjem. Men.. De vil jo ikke ha ham. Han var lagt ut til salgs. Vet jo at han ikke skjønner det selv. Men det er ikke noe alternativ å "la " ham bo der han selv vil, når de aktuelle menneskene ikke vil ha ham hos seg.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #11 Skrevet 5. april 2013 Men når det er over 50 km med veier, motorveier osv... Og katten har aldri gått ruta selv, men blitt kjørt i bil uten mulighet til å se ut av vinduet. Da skjønner jeg ikke at det skal være mulig å finne fram dit, og heller ikke for katten å selv tro at han skal finne det? Katter har et innebygget kompass som hjelper dem å finne vei, de er ikke avhengig av å se noe som helst. 50km kan han gå på ett par netter. Anonym poster: 310c3375b93f312c3253be543c8a5499
Sulosi Skrevet 5. april 2013 #12 Skrevet 5. april 2013 Jeg ville iallefall latt kattedøra stå åpen så den skjønner at den er velkommen inn. Lukket dør, ja da kan det finne på å gå igjen. Setter du frem mat vil du jo se om den har vert innom i løpet av natta eller ikke. 3
FangeLiv Skrevet 5. april 2013 Forfatter #13 Skrevet 5. april 2013 Ok. Det virker litt overnaturlig, men jeg godtar at jeg ikke skjønner det. Men hvis han får mat og kos et sted, og mat og kos et annet sted. Hvorfor skal han orke å gjøre en så stor innsats for å dra til det andre stedet. Men uansett, jeg har fått sms fra en nabo som sier han er ute der og leker med hennes katter. Så da koser han seg, og kommer nok hjem når han blir sulten. 1
FangeLiv Skrevet 5. april 2013 Forfatter #14 Skrevet 5. april 2013 Jeg ville iallefall latt kattedøra stå åpen så den skjønner at den er velkommen inn. Lukket dør, ja da kan det finne på å gå igjen. Setter du frem mat vil du jo se om den har vert innom i løpet av natta eller ikke. Vi har jo en katt til som er veldig stedbunden, så det er ikke så lett å se hvem som har spist hva. Men jeg kan få en indikasjon ja. Takk
humalla Skrevet 5. april 2013 #15 Skrevet 5. april 2013 De han har bodd hos er mange mil unna, han ble kjørt dit med bil. Så han finner ikke fram dit selv, tror dere han prøver på det likevel? Har han bestemt at han ikke vil bo her? Huff, er så bekymret. Men han må jo ja gått dit selv når han stakk av og havna hos de andre, så da har han gått den veien før? Katter kan være lenge ute, noen elsker jo å utforske og leke i naturen, så ikke beskymre deg helt enda
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #16 Skrevet 6. april 2013 Våre katter har vært ute på "tur" mange ganger opp gjennom. Men de kommer alltid hjem, selv etter uker. Bodde ute på landet da.. Men hvis du bor i en by ville jeg vært bekymret hvis han ikke dukker opp i løpet av 12 timer.. Mye mer farer. Anonym poster: e45a517791bc849f34c59158a6e03ece
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2013 #17 Skrevet 6. april 2013 Men.. De vil jo ikke ha ham. Han var lagt ut til salgs. Vet jo at han ikke skjønner det selv. Men det er ikke noe alternativ å "la " ham bo der han selv vil, når de aktuelle menneskene ikke vil ha ham hos seg. Hold kattedøra åpen.
FangeLiv Skrevet 6. april 2013 Forfatter #19 Skrevet 6. april 2013 Nei. Jeg er lei meg. Hvis det er sånn at han har flyttet, så godtar jeg det, katter går sine egne veier. Men de han har "flyttet" til påstår at han ikke får komme inn og at han ikke får mat der. Da kan jeg bare ikke forstå det, og er bekymret for ham. Sulten og kald..?
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #20 Skrevet 6. april 2013 Nei. Jeg er lei meg. Hvis det er sånn at han har flyttet, så godtar jeg det, katter går sine egne veier. Men de han har "flyttet" til påstår at han ikke får komme inn og at han ikke får mat der. Da kan jeg bare ikke forstå det, og er bekymret for ham. Sulten og kald..? Kanskje han da kommer hjem, er det som bruker p skje Anonym poster: d9e939af34729b6a27eaf204f7cbd792 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå