Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jadda; nok en tråd der man i bunn og grunn stiller spørsmålet; kan jeg være gravid? :fnise:

For 3 uker siden var jeg igjennom en SA. -En litt merkelig sådan, da jeg så og si ikke hadde noen blødning. Bare noen få dager med spotting... Etter ultralyd og GU kunne legene konstatere med at kroppen hadde ryddet opp på egenhånd.

Jeg forventer vel i grunn normal menstruasjon om ca 1 uke.

Likevel har jeg den siste uken opplevd ømme/harde bryster og noe som ligner mistenkelig på ligamentsmerter (spesielt venstre side).

Jeg har kjøpt en graviditetstest i dag som jeg har planer om å bruke i morgen tidlig. Det jeg lurer på nå, er om den kanskje kan gi meg et falskt positivt svar? At testingen blir litt bortkastet? Kanskje jeg fremdeles har HCGverdier i blodet etter SA'en? (Jeg har hørt at man kan bli lettere gravid etter en abort fordi kroppen allerede besitter HCGhormonet, men jeg vet ikke om dette bare er tull?) Og er det egentlig for tidlig å teste seg 1 uke før forventet mens?

Endret av Anjah
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble gravid 2 uker etter en SA, så det er mulig. :) Positiv test 3 uker og 3 dager etter første blødningsdag. Hcg'en fra første gang var borte etter ca en uke til meg, men jeg var bare litt over 5 uker på vei da jeg mistet..

Skrevet

Det er veldig lett å bli gravid etter en SA, pga kroppen har Hcg i seg:)

Så fullt mulig du kan være gravid igjen!

Men; en graviditetstest kan gi utslag lenge etter en SA pga Hcg kan henge lenge igjen. Hos meg tok det 8 uker.

Skrevet

Crap! Testen funket ikke! Den var helt blank. (Digital test) I pakningsvedlegget stod det at jeg må kontakte Clear Blue kunsestøtte :P

AnonymBruker
Skrevet

veldig stor sjangse for å bli gravid igien rett etter å ha mistet. startet prøvingen rett etter blødningene stoppet og ble gravid igjen. Det finnes mange av oss =)

Anonym poster: 8f713f46a941d99adbe151a8546a3d8e

Skrevet

I dag tidlig tok jeg en ny test. Den var positiv... Jeg regnet egentlig med det.

Jeg fikk legetime allerede på formiddagen i dag. De lurte på om graviditeten kunne sitte igjen siden forrige runde, men det var alltids en mulighet for at dette er et nytt foster. Jeg skal på sykehuset til uken.

Aaaaa, du lange ventetid!!!

• 2 uker senere...
Skrevet

Her har det vært noen runder hos lege og sykehus siden sist. De har målt HCGverdien, og funnet ut at den var høyere enn hva den var for 4 uker siden. Jeg har fremdeles alle de klassiske tidlige graviditetssyptomene:

*Ømme bryster

*Ligamentsmerter

*Forandret utflod

*Bedre luktesans

*Forstoppelse

Jeg fikk ultralydundersøkelse i går. Legene fant ingenting. Livmoren er helt flat, og ellers ingen tegn til graviditet foruten HCG og symptomene kroppen gir meg. Hva er dette for noe? Har noen vært borti liknende? Jeg tenkte først at dette må jo være et nytt foster, siden HCGverdiene hos meg var høyere. Men da er det jo rart at legene ikke finner noen tegn på en graviditet på ultralyden. Hvis dette sitter igjen fra forrige runde, kan HCGverdien da plutselig stige? Ikke har jeg fått menstruasjonen tilbake heller. :( Begynner å bli redd for at det kan være et svangerskap utenfor en eller annen plass. Som legene ikke finner. Jeg har vært gjennom det en gang før, og ble nødt til å fjerne en eggleder...

Skrevet (endret)

Uff da.. kan ikke være lett... Skal du få noen videre oppfølgning nå eller?

Endret av Charlie28
Skrevet

Ja, jeg skal tilbake på kontroll på sykehuset om en uke. Håper at de finner ut av alt da. Jeg bare skjønner det ikke, altså. Hvordan kan jeg ha hatt stigende HCG uten at det er noen som helst aktivitet/forandring i livmoren!?

Skrevet

Bah, innlegget mitt forsvant. :/

Uansett, du forteller at du allerede har mistet en eggleder tidligere, og utifra dette hadde jeg aldri i verden ventet til neste uke for å dra tilbake. Jeg hadde prøvd å få meg en time privat asap, idag eller i morgen

• Liker 2
Skrevet

Har lurt på å kontakte noe privat, ja. Men jeg har liksom ikke lyst til å virke helt hysterisk og hypokondrisk heller... :vetikke: Jeg vil helt sikkert anta at HCGverdien har gått ned når jeg skal inn igjen til tirsdag. Og da skal jeg egentlig vedde på at de sender meg hjem igjen med beskjed om at kroppen ordner opp selv eller noe... Tror dere jeg kan forlange en utskrapning e.l i dette tilfellet?

Skrevet

Du kan jo høre, men så rart siden de sa at livmoren er helt tom? Ikke noe fosteranlegg heller?

Da lurer man jo på hva som egentlig må ut hvis det faktisk har vært noe der nå.

Huff, for en merkelig situasjon

Skrevet

Nei, på ulytralyden var det ingenting å se, fikk jeg fortalt. Jeg har fjernet egglederen på høyre side, og de lurte litt på om det kunne være at fosteret satt fast i venstre side en plass siden de ikke så noe. Det var visst vanlig at det var vanskeligere å se ordentlig på venstre side i en ultralyd. I dag har jeg fått en blødning, forresten. Så det betyr kanskje at ting går seg til?

Skrevet

Er dette tidspunktet for når du evt skulle hatt menstruasjon?

Evt at noe er på vei ut, og jeg prøver for all del ikke å skremme deg, men med tanke på at de sa det kan være det er noe på venstre side starter jo ex.u også gjerne med blødninger, og etterhvert smerter.

Når skal du tilbake da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...