Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg bor i 2.etg i et gammelt hus, og naboen blir plaget av at jeg vandrer rundt. Jeg jobber slik at jeg har en annen døgnrytme enn de, men de har også en liten baby som jeg tror jeg vekker selvom jeg går rundt til fornuftige tider på døgnet. Hva kan jeg gjøre? Vi leier begge og jeg lister meg rundt men gulvet knirker fortsatt.

Anonym poster: bfb1728ee9cb9338b79c15b9ac070e6e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg kontaktet huseieren. Eventuelt får du kjøpe ett par tykke tøfler?

Anonym poster: 731fdf10c57ce1f2bb925a1082ad7901

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva er din døgnrytme da? Er den normal, altså at du står opp før 9 (som folk som jobber pleier) og legger deg seinest 24 så syns jeg ikke at de bør klage, de kan jo ikke hive deg ut. Kanskje det hjelper å bruke noen tykke ullsokker eller noe?

Anonym poster: a861e16d1fb6a27682df2350fd8d997c

• Liker 1
Gjest Kaffekrus
Skrevet

Ikke ditt problem. Du må selvfølgelig kunne vandre rundt i ditt eget hjem selv om gulvet knirker. Naboen får ta det opp med utleier eller hvis naboen eier huset bør h*n investere i nye gulv.

• Liker 14
Gjest Gjest
Skrevet

Hva er din døgnrytme da? Er den normal, altså at du står opp før 9 (som folk som jobber pleier) og legger deg seinest 24 så syns jeg ikke at de bør klage, de kan jo ikke hive deg ut. Kanskje det hjelper å bruke noen tykke ullsokker eller noe?

Anonym poster: a861e16d1fb6a27682df2350fd8d997c

Så om hun har nattevakter skal hun legge livet på vent pga at hun ikke sover "normalt"?

AnonymBruker
Skrevet

Mange mennesker tramper og går hardt på hælene uten å tenke over det... gulvtepper er jo ett alternativ der man går mye i huset.. det demper lyd og det blir mindre gjenlyd..

Har samme problemet her jeg bor, bare at jeg plages av tramping(!) Og møbelflytting på natta..noen ganger smeller naboene veldig med dørene, og barna deres på 7 år smeller i hvertfall med dørene. :-) men jeg prøver å ignorere det. Selv liker jeg ikke unødvendig smelling og rykking i dører osv. Er ikke sensitiv, og barna mine har lært å ta hensyn til naboenes barn, altså etter kl 20 skal vi ikke rope, hyle, løpe rundt eller bråke siden det er kveld, og det er normalt å roe litt ned på kveldstid, barna tar ikke skade av det og synest Det er helt naturlig. Flinke!:)

Anonym poster: 8fd6fddb441b3a456d0ab0224f06edf0

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke gjøre annet enn å ta hensyn ved sokker og rolig gange...

Naboen får evt flytte , hvis det er ulevelig.

Kjipt, men du må få leve normalt

• Liker 5
Skrevet

Så om hun har nattevakter skal hun legge livet på vent pga at hun ikke sover "normalt"?

Da rer jo ikke TS hjemme på natta uansett da
Gjest Gjest
Skrevet

Da rer jo ikke TS hjemme på natta uansett da

Med en normal natturnus er det vanlig å jobbe natt til tirsdag, natt til onsdag, to etter fri, og så helg. Jeg snur ikke frem og tilbake på døgnrytmen for to dager, og kjenner flere som gjør det slik.

Skrevet

Svar til deg over her. Er vel ikke alle som jobber slik du har beskrevet....Kommer vel helt an på turnus osv...Jeg jobber natt og jobber ikke sånn....

Skrevet

Du må jo få lov til å gå rundt i din egen leilighet, men om du går forsiktig og lister deg frem, og de fremdeles klager, så må husverten gjøre noe ...

• Liker 1
Skrevet

TS her.

Altså, jeg er nok en tramper fra naturens side men prøver å gå så stille som mulig etter jeg ble klaget på. (på en veldig hyggelig måte)

Hun sier også at tv/musikk osv ikke er ett problem selvom jeg vet at jeg kan ha hørt på litt høyt noen netter.prøver å bruke hørepropper nå- men da hører jeg jo ikke om jeg bråker! Uff:-)

Og til dere som lurte- jeg jobber vanligvis fra 15-23, men ofte lengre og noen dager har jeg fri.

Det skal også nevnes av at jeg ofte blir plaget av at de bråker- men aldri etter kl 23.00. Og det er jo helt i orden! Jeg gjør mitt beste for å ignorere det, men forstår de godt at de ikke liker å bli vekket av gåing.

Skrevet

Sheet! Får håpe ikke naboen er her! :-)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du ikke går inne med sko og ommøblerer leiligheten om natten, kan jeg virkelig ikke se problemet. Det er dessverre ikke så mye mer du kan gjøre (enn å gå inn med tøfler), så får naboene vurdere å gå til innkjøp av en enebolig hvis litt listing irriterer dem.

Anonym poster: 5ed90a34a30fed9ca3f660c8f2090528

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sheet! Får håpe ikke naboen er her! :-)

Skriv til en moderator og få de til å slette innlegget,

Naboene ligger vel og sover på denne tiden ;)

Anonym poster: 5ed90a34a30fed9ca3f660c8f2090528

Skrevet

Hehe..

Takk for svar alle sammen!

Nei det er vel ikke så mye man får gjort. Vi har forskjellige huseiere og min har akkurat kjøpt seg nytt hus. Så vil ikke plage de med dette.

Tøfler,sokker- gulvet bråker like mye! Men takk igjen:-)

Skrevet

Hva med et stort og tykt teppe?

• Liker 1
Skrevet

God idé, men tror det hadde knirket like mye. Og gjelder hele leiligheten.

Skrevet

Liste seg rundt i sin egen leilighet?

Kjenner jeg blir TRASSIG på dine vegne nå :P

Det hadde ikke blitt aktuelt her i gården ihvertfall, det må være lov å røre seg, selv om det er midt på natta. Får være måte på til følsomme naboer du har da...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er naboen autist? Asperger? Mange personer med autisme har vanskelig for å takle høye lyder eller plutselige lyder.

Anonym poster: fd7b3602c5f133aeed7461f39f8a0fcb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...