Gå til innhold

Hvorfor kommer han med slike kommentarer?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest TS
Skrevet

Jeg blir så lei av kommentarene til kjæresten min! Det virker som om det er om å gjøre å demonstrere. Dette gjelder mat og trening. Jeg har alltid vært glad i å lage mat, og hvis jeg har laget noe, og sier til han hva jeg har laget (vi bor et stykke unna hverandre), så får jeg svar som jeg merker begynner å irritere meg. Noen eksempler: Idag lagde jeg wok. Da får jeg svar: "Jeg steker fiskepinner jeg. Syns det er vel så bra jeg." Så var det snakk om at vi gledet oss til sommeren. Jeg sier at da skal vi kose oss, tenk så deilig det skal bli å sitte på verandaen og spise reker og drikke hvitvin. Da er svaret: "Samma hva vi drikker vel, bare det er alkohol." Jeg trener litt, og etter siste sykkel-økt sa jeg at det hadde vært så deilig,med det nydelige været. Da er svaret "skjønner ikke du orker jeg. Men jeg kunne godt tenkt meg å sitte på en uteservering og drikke øl." Sånn går det igjen og igjen. Jeg er IKKE treningsnarkoman eller kostholdsekspert. Jeg liker bare å holde meg litt i bevegelse, med litt gåturer og litt sykling. Og jeg setter pris på god, hjemmelaget mat. Lurer så på hvorfor han svarer sånn? Det føles sårende, som om han hele tiden har behov for å dra meg litt ned. Noen råd om hva jeg bør gjøre? Jeg har tatt det opp med ham før, men da blir han sur, og sier at han ikke mener det sånn, og at jeg ikke tåler noenting. Vi er godt voksne begge to, forresten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, dette høres veldig slitsomt ut. Jeg vil nesten kalle ham en energityv.

Jeg vet ikke på hvilken måte du har tatt det opp, men du kan jo prøve å ta det opp igjen. Ikke bruk ordene "aldri" eller "alltid", men fortell hvordan det får deg til føle.

Ikke: "Du skal alltid dra meg ned", men "når du sier sånn så blir jeg lei meg/nedtrykt o.l"

Han høres kanskje litt barnslig ut, han skal jo ikke diktere hvordan du skal reagere. :)

Skrevet

Som jeg ser det så betyr dette at TS og kjæresten er ulike.

Gjest Gjest TS
Skrevet

Som jeg ser det så betyr dette at TS og kjæresten er ulike.

Vi er nok litt ulike, ja. Men hvis vi er på besøk hos hverandre, og jeg lager god mat, så spiser han noe helt voldsom, og det er ikke måte på hvor godt han syns det er. Ferske reker kjøpte jeg til oss i fjor sommer, en fin sommerdag, og han syns det var helt fantastisk. Tror aldri han hadde spist det før. Det var litt derfor jeg sa det jeg sa også, fordi jeg tenkte på hvordan vi koset oss ifjor. Men han ville aldri kjøpt det til oss selv. Det syns han er for dyrt...

Skrevet

Han virker litt misunnelig på deg.

Kanskje er han litt misfornøyd med egen innsats og blir litt irritert over at du er den flinke, glade?

Skrevet

Vi er nok litt ulike, ja. Men hvis vi er på besøk hos hverandre, og jeg lager god mat, så spiser han noe helt voldsom, og det er ikke måte på hvor godt han syns det er. Ferske reker kjøpte jeg til oss i fjor sommer, en fin sommerdag, og han syns det var helt fantastisk. Tror aldri han hadde spist det før. Det var litt derfor jeg sa det jeg sa også, fordi jeg tenkte på hvordan vi koset oss ifjor. Men han ville aldri kjøpt det til oss selv. Det syns han er for dyrt...

Hvis han er direkte gjerrig så bør du tenke deg om.

Det å være økonomisk er en (bra) ting, men å være gjerrig er noe helt annet.

AnonymBruker
Skrevet

Er fiskepinner noe du ser på som hjemmelaget...?

Anonym poster: 8a50f6836bb23e80a4a97c891f1861b4

Gjest Gjest TS
Skrevet

Er fiskepinner noe du ser på som hjemmelaget...?

Anonym poster: 8a50f6836bb23e80a4a97c891f1861b4

Nei, hvorfor spør du om det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...