Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i noen måneder, og det har vært slutt mellom han og exen i omtrent et år. I begynnelsen var de venner og oppførte seg voksne mot hverandre, helt til han gikk videre.

De har mange felles venner, og i helga var vi hos ei venninne av ham. Det ble galt for henne, og hun ringer og skjeller ham ut, sender sinte meldinger, etc.

De har kranglet om dette før, da hun mener det er hennes venner og at han ikke har noe der å gjøre, men så gav hun seg og det var greit, helt til jeg kom inn i bildet og ble med på besøk. Dette er nå ikke greit for henne, og hun klikket totalt nå etter siste besøk.

Typen min tar dette veldig tungt for det er jo hans vennet også, og han synes det er slitsomt at de ikke kan oppføre seg voksne ovenfor hverandre, samt at jeg synes det er leit at jeg ikke får bli kjent med hans venner på grunn av henne..

Vi vet bare ikke hva vi skal gjøre.

Det skal sies at vi er alle i begynnelsen/midten av 20-årene.

Anonym poster: 2e319c9af4293edff1ded222f58fafdf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Beklager at det ble rotete formulert..

AnonymBruker
Skrevet

Han vet ikke hva han skal gjøre? Ikke være en tøffel!

Han skal ta en lang fart og drite i eksen. Det er på tide at han kutter det båndet nå som han er sammen med deg.

Når hun kontakter han så forteller han henne hvor skapet skal stå, og ber henne ikke kontakte han igjen. Fortsetter hun å ta kontakt så må han bare ignorere henne.

Han må da ikke la en eks diktere hvordan han skal leve livet.

Anonym poster: e8c9c753cce49af3eae953c9514b875d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han vet ikke hva han skal gjøre? Ikke være en tøffel!

Han skal ta en lang fart og drite i eksen. Det er på tide at han kutter det båndet nå som han er sammen med deg.

Når hun kontakter han så forteller han henne hvor skapet skal stå, og ber henne ikke kontakte han igjen. Fortsetter hun å ta kontakt så må han bare ignorere henne.

Han må da ikke la en eks diktere hvordan han skal leve livet.

Han har prøvd å være grei og han har prøvd å sette hardt mot hardt. Problemet er at hver gang han eller vi er hos hans venner, lager hun et helvetes drama,

AnonymBruker
Skrevet

Han har prøvd å være grei og han har prøvd å sette hardt mot hardt. Problemet er at hver gang han eller vi er hos hans venner, lager hun et helvetes drama,

Er hun der samtidig som dere da? Hva sier i så fall disse vennene til dette?

AnonymBruker
Skrevet

Er hun der samtidig som dere da? Hva sier i så fall disse vennene til dette?

Nei hun er ikke det.

Vennene synes også det er slitsomt, for de har jo også merket hennes vrede om omtrent blitt tvunget til å velge mellom de.

AnonymBruker
Skrevet

Nei hun er ikke det.

Vennene synes også det er slitsomt, for de har jo også merket hennes vrede om omtrent blitt tvunget til å velge mellom de.

Jeg synes ikke dere skal la dere true av henne (hadde ikke syntes det om hun møtte opp på sammenkomstene heller). Han får blokke henne på face, og hvis han har en slik mobil som kan blokkere samtalene/smsene hennes bør han gjøre det. Av hensyn til både seg selv, deg og ikke minst deres forhold. Hun må ut av livet deres, slik at dette ikke tærer på deres forhold.

Hvis han ikke kan blokke nummer på telefonen, kan han sende henne en melding ala: Alle meldinger fra deg vil bli slettet ulest, ingen henvendelser vil bli besvart. Du skal verken ta kontakt med meg eller Ts. Fortsetter du med trakasseringen vil du bli anmeldt.

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er ikke at hun tar kontakt, men at hun blir så sint og føler at hun eier vennene deres, og vi vet ikke hvordan vi kan løse dette.

AnonymBruker
Skrevet

Gir dere henne slike signaler? At det er hans venner? De er også hennes venner. Bare ved å signalisere at det er hans venner så bidrar dere jo til å bære ved til bålet. Kutt ut dette, hintingen, antydningene om hvems venner det er. Kanskje dere da kommer et steg videre, om det ikke er for sent. Kommunikasjon har mye å si, såvel muntlig som non-verbal kommunikasjon og siden jeg kun vet litt om den ene siden (din side), så blir det vanskelig å gå råd. Det er en annen side også, nemlig hennes side.

Anonym poster: 925622f207d59271cdaf4b16fec74bfe

AnonymBruker
Skrevet

Da tror ikke jeg at jeg forstår hva du mener. Er det slik at dere vil ha kontakt med henne, men dere vil bare ikke krangle med henne? Tolker deg dit siden du skrev at hun sender meldinger og ringer å skjeller han ut, og nå skriver du at problemet ikke er at hun tar kontakt.

Typen din har prøvd å snakke til henne - det funket ikke. Hva slags forslag tror du vi andre skal komme med da? Annet enn å kutte henne ut?

Sorry, kanskje er det jeg som er fantasiløs, men jeg kan ikke komme på noen annen god ide, når han ikke vil ha kontakt på hennes premisser, men ei heller er det selve kontakten som er problemet :klo:

Dere kan jo ikke nekte henne å bli sint akkurat, men dere kan jo nekte å la hun være en del av forholdet deres.

Hvorfor må dere ha kontakt med henne da? Hvorfor vil dere ikke kutte henne ut, og heller la henne sitte der å være sinna?

Hvis jeg heller ikke nå har forstått deg rett, så tror jeg du må utdype dette bedre. Har lest gjennom innleggene dine på nytt, og dette er hva jeg leser ut av dem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke dere skal la dere true av henne (hadde ikke syntes det om hun møtte opp på sammenkomstene heller). Han får blokke henne på face, og hvis han har en slik mobil som kan blokkere samtalene/smsene hennes bør han gjøre det. Av hensyn til både seg selv, deg og ikke minst deres forhold. Hun må ut av livet deres, slik at dette ikke tærer på deres forhold.

Hvis han ikke kan blokke nummer på telefonen, kan han sende henne en melding ala: Alle meldinger fra deg vil bli slettet ulest, ingen henvendelser vil bli besvart. Du skal verken ta kontakt med meg eller Ts. Fortsetter du med trakasseringen vil du bli anmeldt.

Hun har da vel også rett til å komme på sammenkomster siden det også er hennes venner. Det blir vanskelig å blokkere henne ut av deres liv ettersom de har felles venner, er i felles miljø etc. Så lett blir det nok ikke.

Det beste hadde vært å forsøke å komme til enighet med "mot"parten og da er det kommunikasjon som gjelder. Og det bør være kun partneren og eksen som er involvert i første omgang, da blir det lettere for henne å evt. åpne seg og fortelle hvor skoen trykker. Og forsøke å komme hverandre i møte. Særlig fordi de har felles venner og huin vil da naturligvis være en del av vennekretsen/ - miljøet.

AnonymBruker
Skrevet

Gir dere henne slike signaler? At det er hans venner? De er også hennes venner. Bare ved å signalisere at det er hans venner så bidrar dere jo til å bære ved til bålet. Kutt ut dette, hintingen, antydningene om hvems venner det er. Kanskje dere da kommer et steg videre, om det ikke er for sent. Kommunikasjon har mye å si, såvel muntlig som non-verbal kommunikasjon og siden jeg kun vet litt om den ene siden (din side), så blir det vanskelig å gå råd. Det er en annen side også, nemlig hennes side.

Nei jeg visste bare ikke andre måter å skrive det siden ikke det er mine venner, var kanskje en dårlig måte å formulere meg på her inne. Det er ikke slik jeg referer til de på ellers altså.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun har da vel også rett til å komme på sammenkomster siden det også er hennes venner. Det blir vanskelig å blokkere henne ut av deres liv ettersom de har felles venner, er i felles miljø etc. Så lett blir det nok ikke.

Det beste hadde vært å forsøke å komme til enighet med "mot"parten og da er det kommunikasjon som gjelder. Og det bør være kun partneren og eksen som er involvert i første omgang, da blir det lettere for henne å evt. åpne seg og fortelle hvor skoen trykker. Og forsøke å komme hverandre i møte. Særlig fordi de har felles venner og huin vil da naturligvis være en del av vennekretsen/ - miljøet.

Leser du kun det du vil lese eller? Dette blir litt for dumt merker jeg.

Jeg skrev at de ikke burde føle seg truet av hun selv om hun er på sammenkomstene også. Hvor får du det fra at jeg skriver noe som helst om at hun ikke har rett til å komme dit, og hvorfor marker du at det er hennes venner? Det er hans venner, eksens venner og snart Ts sine venner og helt sikker mange andre sine venner også.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg visste bare ikke andre måter å skrive det siden ikke det er mine venner, var kanskje en dårlig måte å formulere meg på her inne. Det er ikke slik jeg referer til de på ellers altså.

Ah, jeg forstår. For jeg trodde at dere signaliserte slik overfor henne, at det var hans venner, og da ville det vært forståelig at hun hadde piggene ute. Men det er klart at hun ikke har rett til å oppføre seg slik.

Kan det være at hun fortsatt har følelser for eksen? Om hun ikke har følelser for ham, så er hun kanskje redd for å miste vennskapet med ham? Årsakene kan være mange, men det virker på meg som du er "årsaken" for det var etter at du kom inn i bildet at hun begynte å agere slik?

AnonymBruker
Skrevet

Ah, jeg forstår. For jeg trodde at dere signaliserte slik overfor henne, at det var hans venner, og da ville det vært forståelig at hun hadde piggene ute. Men det er klart at hun ikke har rett til å oppføre seg slik.

Kan det være at hun fortsatt har følelser for eksen? Om hun ikke har følelser for ham, så er hun kanskje redd for å miste vennskapet med ham? Årsakene kan være mange, men det virker på meg som du er "årsaken" for det var etter at du kom inn i bildet at hun begynte å agere slik?

Ja skjønner nå at det kan mistolkes, men kan nevne at jeg ikke har noe kontakt med exen hans.

Jeg vet egentlig ikke hva slags råd jeg er ute etter, det er bare så frustrerende for kjæresten min å ikke kunne være med venner lengre. Og at det hele tiden skifter. Et øyeblikk sier hun "ja det er greit", og i neste øyeblikk blir vi skjelt ut etter noter fordi vi tok en kopp kaffe med ei venninne.

Personlig tror jeg IKKE hun er over ham nei, men jeg vet ikke. Vet ikke hva jeg skal gjøre, er bare så lei av oppførselen hennes når det blir slik.

Skrevet

Det er ikke greit for exen hans at han drar på besøk til "hennes" venninne? Haha! Hun snakker som om denne venninna er en eiendel av henne. Og han trenger uansett ikke exen sin tillatelse for å dra på besøk til folk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg satt for noen år tilbake på den andre siden, jeg var exen som aldri ble fornøyd uansett hvordan han oppførte seg. Det var rett og slett umulig å finne et venneforhold som passet oss, selv om ihvertfall jeg aldri følte et fnugg av kjærlighet mot han etter bruddet. Vi prøvde å være venner i 2 år, men i løpet av de to årene svalgte jeg mange kameler. Han var ei ræv mot meg, og den eneste grunnen til at jeg var venn med han var fordi han ønsket det, og jeg bare ville være grei og ikke måtte "splitte" alle vennene våre.

Så det kan være at han ikke har fortalt deg alt, at hun har grunn til å være sur på han, men ikke får fred til å bearbeide dette uten å måtte se han eller høre om han hele tiden. Da slutter man ikke å være sur, om man bare re-irriterer seg hele tiden. Kanskje det beste for henne hadde vært å kutte dere helt ut? Insisterer hun på å være venner med kjæresten din, eller har de egentlig ingen kontakt?

Jeg valgte til slutt å be han holde seg unna meg til evig tid, da jeg fikk nok etter et nytt idiotisk "sjakktrekk" fra hans side. De felles vennene fikk bare møte han, jeg likte det ikke i begynnelsen fordi jeg følte at de sviktet meg ved å tilbringe tid med en som ønsket meg vondt, men etter hvert så lærte jeg å leve med det. Tror du kanskje det kan være noe slikt der? At hun føler at han skylder henne å la henne ha sitt liv og sine relasjoner i fred? Har han såret henne skikkelig, og har hun fått tid til å slikke sårene sine imens hun har fått vært i fred? Det virker uansett som om hun ønsker å ha livet sitt i fred.

MEN, når det er sagt, uansett om det er hun som er rar eller kjæresten din som ikke skjønner at han skylder henne å ligge unna, så burde hun ikke synke til det nivået hun ligger på nå. Om jeg var kjæresten din ville jeg ligget unna de felles vennene en stund, latt henne være i fred, ikke dratt på plasser dere vet hun er f.eks. Slett nummer, slutt å svar, slett og blokkér fra facebook osv. Han må selvfølgelig forklare henne hvorfor før han gjør det. DU skal ikke trenge å finne deg i dette, selv om han kanskje fortjener det. Så HAN må finne ut hvordan han kan unngå å havne i klammeri med henne igjen, fordi DU skal da virkelig slippe å være en del av dette dramaet. Om hun insisterer på å få ha vennene i fred, så må kjæresten din (og kanskje du) vurdere om det er verdt å få kjeft fra henne innimellom for å beholde vennene, om det er greit at "hun får" de vennene, eller om du kanskje trives best uten de alle sammen. Det er tre alternativer slik jeg ser det, om hun setter seg totalt på bakbeina. Håper hun skjerper seg og de kommer til bunns i problemene, du fortjener bedre!

Det er forresten én ting jeg reagerer på. Kjæresten din velger å ta telefonen, han velger å stille seg i den posisjonen som gjør han mottakelig for kjeft. Siden du er så påvirket av dette, så virker det som om han deler dette med deg, enten om det skjer foran deg eller om han forteller deg det senere. Dette kunne han virkelig ha spart seg for! Han trenger ikke svare foran deg (eller svare i det hele tatt), lese smser høyt, diskutere henne med deg eller diskutere henne de andre vennene sine når du er der. Å ikke prate om henne er også å skjerme deg. Jeg skjønner at det er naturlig at han ikke holdt dette "hemmelig" for deg, men å diskutere problemet så mye at det har begynt å plage deg er faktisk egoistisk. Dette er i utgangspunktet ikke ditt problem, og han kan starte der, nemlig ved å la deg slippe å høre om dama.

Anonym poster: 5346c76f16c63ef1b1571c88c44b19a9

AnonymBruker
Skrevet

Ja skjønner nå at det kan mistolkes, men kan nevne at jeg ikke har noe kontakt med exen hans.

Jeg vet egentlig ikke hva slags råd jeg er ute etter, det er bare så frustrerende for kjæresten min å ikke kunne være med venner lengre. Og at det hele tiden skifter. Et øyeblikk sier hun "ja det er greit", og i neste øyeblikk blir vi skjelt ut etter noter fordi vi tok en kopp kaffe med ei venninne.

Personlig tror jeg IKKE hun er over ham nei, men jeg vet ikke. Vet ikke hva jeg skal gjøre, er bare så lei av oppførselen hennes når det blir slik.

Men hvorfor må han snakke med henne? Kan han ikke bare kutte kontakten så er han kvitt problemet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har han ikke andre venner enn de han har felles med henne? Og hvorfor lar dere henne påvirke hans vennskap til deres venner, så lenge de vennene ønsker å ha kontakt med begge parter må hun nesten bare vokse opp.

Var de sammen lenge? Er det derfor hun ikke klarer å gi slipp?

Anonym poster: 2857399a2153f2ff3487ead1c7210875

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor må han snakke med henne? Kan han ikke bare kutte kontakten så er han kvitt problemet?

De har ikke kontakt utover disse tilfellene. Men tror nok også det beste er at han sletter henne fra alt og ignorerer henne fremover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...