Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Det er mulig jeg er dum når jeg sier det, men vi har så mange og fine år sammen. Barn har vi også. Han var utro for noen mnd siden,og flyttet så og si med en gang inn til sin nye dame.Og der bor han nå, og jeg vet han sliter økonomisk og er lite samarbeidsvillig, virker sint og hissig. Tror ikke alt er så rosenrødt der. Uansett om han har såret meg veldig, så savner jeg han. Jeg vet jeg bør glemme han som partner, men allikevel tenker jeg sånn. Noen som kan gi meg gode råd ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ts Ja eller Nei.

Vil du ha han.

Vil du ha råd til å ikke ha han.

Begge tingene er lov og det er opp til deg. Men vet du selv hva du vil av disse to tingene?

Hva vil du gå inn for?

Gjest Snuppa
Skrevet

Har det på akkurat samme vise som deg :( hater han for det han har gjort, men savner pappaen til barna og den gode kjæresten han var. Han bor for seg selv, men har vel litt kontakt med henne.

Vet han elsker meg, men sier vi aldri vil få det til og fungere etter alt han har utsatt meg for. Mye mulig, men akkurat nå ser jeg det ikke og vil ha han hjem i kveld. Lage god mat å nyte en flaske vin med han som vi brukte :'(

Gjest Gjest
Skrevet

Det er helt normalt å ønske livet tilbake til slik det var, og i hodet ditt husker du han mest sannsynlig som både snillere og penere enn han egentlig er. Det går over etterhvert, prøv å ikke dyrke det at du ønsker han tilbake. Det er enklere å komme seg videre hvis du henter fram noe sinne mot han og heller dyrker det. Det han har gjort mot deg er ikke greit i det hele tatt og du må ikke ta han inn i huset igjen. Skal dere bli sammen bør dere bo hver for dere en lang stund først uansett, for å kunne starte forholdet "på nytt" og ikke bare gå tilbake til gamle spor.

Når en mann forlater familien i en fart og flytter inn til ny dame, er det noe han er misfornøyd med i forholdet. Å bli sammen med eksen igjen, vil ikke gjøre han fornøyd i mer enn noen få måneder - så er dere tilbake på samme sted igjen!

Ta ansvar for deg selv og ditt liv. Dropp å drømme om denne mannen, du bør egentlig ikke ønske han tilbake!

Skrevet

Vær så snill og ikke ta dette ille opp, men: HVORFOR!? Jeg har sett dette i tusenvis av tråder her på forumet. Kvinner som ønsker tilbake mannen som var slem eller respektløs. Som var utro, eller som ikke kunne kommunisere. Mannen som får deg til å føle deg verre enn bedre. Og kvinnene som sitter her på Kvinneguiden og skriver innlegg der de hele tiden presiserer "han var jo utro, MEN han er en bra fyr", "han var utro, MEN han er en flink far". Hva er greia med alle unnskyldningene?

Det virker som at alle kvinner glemmer eller prøver bevisst å overse det faktum at han var utro - og betydningen bak det. Det er ikke bare sex og ferdig med det. Fordi det er jo en indikator på at forholdet kanskje ikke fungerte på sitt beste, eller? Om man er utro er det jo gjerne fordi man "trenger noe mer", eller har behov man ikke får tilfredsstilt der man allerede er. Så man er villig til å lyve og såre partneren for å dekke det behovet. Det vitner jo om skikkelig drittsekk-oppførsel. Mens det er mange som faktisk er såpass modne at de kan snakke med partneren om problemet, og eventuelt gå ut av forholdet FØR de finner seg en ny, så er det de som bare tar for seg, har seg med andre bak partnerens rygg og deretter avslutter forholdet, eller eventuelt bare venter til partneren finner det ut.

Og om sistnevnte er mannen din - hvorfor vil du ha han tilbake? Hvordan kan du vite at det nøyaktig samme ikke vil skje på nytt? Dersom han faktisk har løyet til deg før har du ingen grunn til å tro på han denne gangen heller. Ja, dere har hatt mange fin år sammen, men hva med å la det være med det? Hva med å bare godta forholdet som over, men takke for de fine årene sammen. Det finnes mange menn der ute, og man er ikke sjelevenn med én person! Kanskje vil å avslutte dette forholdet bety en mye finere framtid for din del, som ikke inneholder utroskap?

Skrevet

Du savner nok mest tryggheten det er å ha en partner kanskje? Er man vant til det kan det være tøft å bli kasta ut i singellivet og føle seg litt ensom. Gi det litt tid, prøv å møt nye mennesker og plei kontakten med venner.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Kjenner meg igjen i frykten for å bli ensom, det å være alene med barna uten noen å dele jobb og opplevelser med, økonomien, vennesituasjonen, tap av svigerfamilien osv. Mange grunner til å ønske seg tilbake til slik det engang var, før han innledet et forhold med en annen... Men vårt forhold har mistet "uskyldigheten" og det har kommet noe skittent og umoralsk inn i forholdet. Jeg orker ikke å leve med det, og jobber derfor hardt for ikke å drømme om han noe mer. Selv om det ville gjort livet mitt enklere.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er i samme situasjon, og jeg vil også ha han tilbake. I allefall vite at vi har prøvd, hvis han kommer tilbake da. Ikke sikkert det heller. Eller egentlig vakler jeg fra det ene til det andre. Syns det er trasig å starte på nytt med en ny mann, når jeg har barn og han har barn. Det blir så uvant og mye å forholde seg til, så annerledes enn jeg er vant til. Ja, jeg vil det skal være som før. Selv om jeg vet at det aldri blir som før. Klarer vel aldri stole helt på han. Ikke særlig klokt å ønske en utro mann tilbake, det er jo egentlig galskap, eller?

Gjest Gjest
Skrevet

Er det noen her som har opplevd det samme, og gjort enten det ene valget eller det andre, og vet de gjorde det riktige ? Eller noen som tok tilbake og fant ut det var feil ?

Gjest Gjest
Skrevet

Kjenner meg igjen i frykten for å bli ensom, det å være alene med barna uten noen å dele jobb og opplevelser med, økonomien, vennesituasjonen, tap av svigerfamilien osv. Mange grunner til å ønske seg tilbake til slik det engang var, før han innledet et forhold med en annen... Men vårt forhold har mistet "uskyldigheten" og det har kommet noe skittent og umoralsk inn i forholdet. Jeg orker ikke å leve med det, og jobber derfor hardt for ikke å drømme om han noe mer. Selv om det ville gjort livet mitt enklere.

Jeg også føler at han har skitna til forholdet og at utroskap er umoralsk. Men allikevel vakler jeg.. Ikke enkelt. Noen syns sikkert det er det, Men så er det lettere å stå utenfor å se.Men det er vel de som står utenfor, som lettere kan hjelpe oss litt dumme, som vil ha tilbake de slemme mennene våre.
Skrevet

Jeg tror man kan komme seg gjennom utroskap og få til en fremtid,jeg. Vi har mange vennepar der det har skjedd. Hvis du ser deg råd for å ta ham tilbake og kan klare å gå videre, tror jeg ikke det er feil å gi ekteskapet ditt en sjanse til. Det vil alltids stå mange rundt deg og rope at du aldri skal se deg tilbake, men det er det bare du som kan avgjøre.

En kamerat av mannen min flyttet fra sin samboer og deres to små barn. Han flytta for seg selv, rota rundt og festet en hel sommer. Da august kom angret han seg. Det hele var et utslag av panikk fordi han hadde vært sammmen med kjæresten sin siden ungdomsårene og ikke fått rast fra seg.

Han flyttet hjem igjen, de giftet seg og har vært sammen siden.

Hun var raus da han vaklet og gjorde en menneskelig feil.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Vær så snill og ikke ta dette ille opp, men: HVORFOR!? Jeg har sett dette i tusenvis av tråder her på forumet. Kvinner som ønsker tilbake mannen som var slem eller respektløs. Som var utro, eller som ikke kunne kommunisere. Mannen som får deg til å føle deg verre enn bedre. Og kvinnene som sitter her på Kvinneguiden og skriver innlegg der de hele tiden presiserer "han var jo utro, MEN han er en bra fyr", "han var utro, MEN han er en flink far". Hva er greia med alle unnskyldningene?

Det virker som at alle kvinner glemmer eller prøver bevisst å overse det faktum at han var utro - og betydningen bak det. Det er ikke bare sex og ferdig med det. Fordi det er jo en indikator på at forholdet kanskje ikke fungerte på sitt beste, eller? Om man er utro er det jo gjerne fordi man "trenger noe mer", eller har behov man ikke får tilfredsstilt der man allerede er. Så man er villig til å lyve og såre partneren for å dekke det behovet. Det vitner jo om skikkelig drittsekk-oppførsel. Mens det er mange som faktisk er såpass modne at de kan snakke med partneren om problemet, og eventuelt gå ut av forholdet FØR de finner seg en ny, så er det de som bare tar for seg, har seg med andre bak partnerens rygg og deretter avslutter forholdet, eller eventuelt bare venter til partneren finner det ut.

Og om sistnevnte er mannen din - hvorfor vil du ha han tilbake? Hvordan kan du vite at det nøyaktig samme ikke vil skje på nytt? Dersom han faktisk har løyet til deg før har du ingen grunn til å tro på han denne gangen heller. Ja, dere har hatt mange fin år sammen, men hva med å la det være med det? Hva med å bare godta forholdet som over, men takke for de fine årene sammen. Det finnes mange menn der ute, og man er ikke sjelevenn med én person! Kanskje vil å avslutte dette forholdet bety en mye finere framtid for din del, som ikke inneholder utroskap?

Utroskap kan skje i de beste forhold. Det trenger ikke være noe galt i forholdet fordi det skjer utroskap.Alle mennesker kan gjøre en feil, og man kan da ikke kappe hånden av folk for det ? Jeg syns at så lenge begge VIL prøve, syns jeg de skal gjøre det :)
Skrevet

Han har flytta i sammen med nye dama - da bør det faktisk være kroken på døra for godt.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, nei, neeeeeeeeeeeei. Du er nødt til å komme deg videre.

Jeg vet at det er vanskelig. Jeg har vært i den samme situasjonen. Men tro meg, du vil ikke ha mer med ham å gjøre.

Anonym poster: 1e03d3e385ecf23191af3b4bce27246e

Gjest Gjest
Skrevet

Er det noen her som har opplevd det samme, og gjort enten det ene valget eller det andre, og vet de gjorde det riktige ? Eller noen som tok tilbake og fant ut det var feil ?

Selvsagt må paret selv gjøre som de vil. Mange par blir sammen og skilles og blir sammen og skilles igjen. Fram og tilbake. Vet ikke om det gir et godt liv for noen av partene...

Jeg synes det er forskjell på utroskap. Min eksmann løy for i flere måneder om hva han skulle, mens han i realiteten hadde et forhold bak min rygg med en kollega. Jeg tar han ikke tilbake.

Hadde han havnet i seng med en kvinne og angret, hadde jeg tatt han tilbake. Et feiltrinn kan jeg leve med, mye verre når det skjer gang på gang med masse løgner. Det er respektløst og et stort svik og sier alt om hans følelser for meg - jeg betyr ingenting for han.

Gjest Gjest
Skrevet

Han har flytta i sammen med nye dama - da bør det faktisk være kroken på døra for godt.

Hva om han har gjort den største tabben i sitt liv ? Midtlivskrise ?
Gjest Gjest
Skrevet

Da får han krype tilbake og be på sine knær. La han slite litt for det, og ikke flytt sammen igjen før dere har gått gjennom par-terapi.

Det er grenser for stor tabbe også da, når du er familiefar med barn som flytter rett inn til sin elskerinne!! Hvor lite ansvar er det mulig å ta i livet liksom??

La han leve gjennom midtlivskrisen og se gjerne hva som skjer. Mest sannsynlig savner du han ikke om noen få måneder :hug:

Skrevet

Da må han betale for det.

Gjest Gjest
Skrevet

Da må han betale for det.

Hvor mye syns du jeg skal ta da ?????
Skrevet

Hvor mye syns du jeg skal ta da ?????

Mer enn han er verdt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...