Isiselin Skrevet 29. mars 2004 #1 Skrevet 29. mars 2004 Da jeg har lyst til å få alle søskenene våre involvert i vielsen på et eller annet vis (bortsett fra søsteren hans som er høygravid og kanskje ikke rekker oppover til oss i tide og min lillesøster på 1 år) og har så langt denne planen: - Lillesøster 5 år = Brudepike - Lillesøster 7 år = Brudepike - Lillesøster 15 år = Lese dikt i kirken - Lillebror snart 17 år = ???? Noen som har forslag til et pent dikt som lillesøster kan lese?? Noen som har forslag til hva lillebror kan gjøre?? Kan jo spørre om han også vil lese noe, men er ikke sikker på om han går med på akkurat det...
Fakse Skrevet 29. mars 2004 #2 Skrevet 29. mars 2004 Kan lillebror ha ansvaret for ringene kanskje? Er jo ofte brudgoms forlover som har dette, men han har jo mye annet ansvar så det er jo ikke nødvendig at han har ringene.
Gjest MrsL Skrevet 29. mars 2004 #3 Skrevet 29. mars 2004 Hva med "Lyset" av Haldis Moren Vesaas? Link: http://home.online.no/~arisol/dikt9.htm Kanskje lillebror kan lese et bibelvers? Spille gitar? Bajas?
Rapitap Skrevet 29. mars 2004 #4 Skrevet 29. mars 2004 Hva med å ha bror først med en kurv blomster som han hiver på løperen?
Fakse Skrevet 29. mars 2004 #5 Skrevet 29. mars 2004 Hva med å ha bror først med en kurv blomster som han hiver på løperen? Ja, du synes du ser for deg en 17 år gammel gutt som vil gjøre det?
Isiselin Skrevet 29. mars 2004 Forfatter #6 Skrevet 29. mars 2004 Hva med å ha bror først med en kurv blomster som han hiver på løperen? Da hadde nok min 17 år gamle bror, skjemtes fullstendig ihjel kan jeg tenke meg; keitete tenåring som han er... Men jeg kan jo alltids spørre ham om han kan lese et bibelvers. Det med ringene har vi allerede spurt hans forlover om så... Jeg får bare håpe han sier ja til å lese. Kan jo godt hende han tørr det så lenge det ikke for for kjærlighetsdryppende!
Glossy Skrevet 29. mars 2004 #7 Skrevet 29. mars 2004 Jeg har valgt min eldre søster til forlover og skal ha min lille søster som brude pike. Hun skal bære ringene og synge til meg i kirken. Har en nyyydelig stemme så skal jeg ha min tilkommende manns nevøer som brudesvenner. De har samme klær som min mann. Er så søte så!! Så da hadde jeg mine to yngre brødre som også ville være med. Mine brødre er 20 og 12. Men da fant jeg ut at de skulle få dele ut sangene i kirken ved inngangen. Min bror på 20 er liksom bare med som støtte for min bror på 12.. Er nok ikke så vanlig å stå å dele ut sangene, men bare får at de skal få noe å gjøre synes jeg dette var koselig. En ide kanskje...?
Holly Hobbie Skrevet 29. mars 2004 #8 Skrevet 29. mars 2004 Har tenkt litt paa det samme. Har to broedre paa 20 som jeg kunne tenke meg aa involvere litt mer jeg ogsaa...Den ene broren min skal spille for oss (har band), men den andre....hmmm...Kanskje han kunne lese et bibelvers? Ellers kunne kanskje din bror dele ut kirkeprogrammer ved inngangen og vise folk til plassene sine? Det er en saann typisk broder-jobb
Fakse Skrevet 29. mars 2004 #10 Skrevet 29. mars 2004 Når brødrene har sertefikatet kan de jo også være behjelpelige som sjåfør. En ganske synlig og viktig rolle, uten at han må gjøre noe "skummelt".
blåveis Skrevet 30. mars 2004 #11 Skrevet 30. mars 2004 Min søster skal være min forlover! Det er deilig å slippe å "rangere" venner ved å velge ut èn som forlover.. Og min søster vet jeg jo at jeg skal ha i livet mitt for bestandig.. venner har jo en tendens til å komme og gå i litt større grad..
Gjest Tex Skrevet 30. mars 2004 #12 Skrevet 30. mars 2004 Kan han ikke gå litt "prosesjonete" og ha en brudepike i hver hånd...? Ellers så er det jo en glimrende jobb å dele ut kirkeprogram, da....
Grooo Skrevet 30. mars 2004 #13 Skrevet 30. mars 2004 Min søster på 12 år var brudepike, og hun delete ut program og ønsket velkommen når gjestene kom til kirken. Hun leste også ett nydelig dikt av Heljar Mjøen, men jeg klarer bare ikke å komme på hva det heter og finner det ikke i Deichmans diktbase. Kan komme tilbake med det senere *ler*
Ingeborg Skrevet 30. mars 2004 #14 Skrevet 30. mars 2004 Skal vi se: Min søster på 22 skal spille harpe i kirken. Sammen med sambos ene bror skal hun dessuten være vertskap i kirken, dele ut program og sånt. Sambos andre bror og hans kone er gaveutpakkere for oss.
Solstrålen Skrevet 30. mars 2004 #15 Skrevet 30. mars 2004 Hva med "Lyset" av Haldis Moren Vesaas? Link: http://home.online.no/~arisol/dikt9.htm Kanskje lillebror kan lese et bibelvers? Spille gitar? Bajas? Min søster, som og var min forlover, leste dette diktet under vielsen vår. Det var helt nyyydelig! Hans forlover leste et bibelvers, så det er jo en god ide?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå