Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har meldt meg opp til eksamen i geografi, og det er knapt en mnd igjen til eksamen.. Jeg har begynt å lese litt, men føler alt går inn på den ene siden og ut den andre. Jeg lurte litt på om noen av dere har hatt privatisteksamen i geografi?

Det er muntlig, selvfølgelig og forberedelsetiden er kort. Altså, jeg får tema 30 minutter før eksamen starter.

Så det jeg lurer litt på er :

Hvilke tema fikk du? Får man et helt kapittel eller får man bare et "delkapittel" feks. Vulkaner eller Jordskjelv?

Skal jeg snakke i 10-15 minutter, også er det utspørring eller er det annereldes?

Og kanskje ikke noe fult så nyttig, men artig å lese om likevel :

Om du har hatt privatisteksamen i geografi, hva var ditt tema, og hvilke spm fikk du etterpå?

Hvilken karakter fikk du?

Hvordan leste du på forhånd?

Kanskje noen av dere har noen tips til hvordan det er lurt å arbeide med stoffet også?

Har aldri hatt eksamen med kort forberedelsestid så aner ikke hvordan det foregår.

Takker på forhånd for eventuelle svar! :-)

Anonym poster: 0428bfe7ffe730ea77f31cf97f60c889

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oooog! forresten! Får jeg ha med meg læreboken og alle mine notater i den første halvtimen? Også får jeg et notatark med stempel fra privatistkontoret, som jeg kan skrive ned på å ha med på eksamen?

Anonym poster: d8ea8a255aa33a93d3db039128a97183

Skrevet (endret)

Les kun på læreplanmålene og skriv en slags oppgave eller tekst til hver av de, utfyllende. Det gjorde jeg da jeg tok opp noen ekstra fag på vgs, og jeg fikk 6 i alle fagene :) I geografi er det også viktig å kunne lese av kart og grafer o.l, så øv litt på det også!

Edit: Læreplanmålene finner du på udir.no sånn i tilfelle du ikke visste det!

Endret av belle_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...