Gjest Sobril Skrevet 5. april 2013 #1 Skrevet 5. april 2013 (endret) Så var det meg igjen da Tispevalpen min på fem måneder har sovet gjennom hele natten i flere uker, men... den siste uka har hun våknet både én og to ganger. I natt var det flere. Da piper hun og skal ha oppmerksomhet, og jeg lurer på om noen har idé om hvorfor hun har begynt med dette? I natt har jeg som sagt blitt vekket flere ganger, og enden på visa var at jeg stod opp klokka fem. Endret 5. april 2013 av Sobril
¤~Paprika~¤ Skrevet 5. april 2013 #2 Skrevet 5. april 2013 Skal hun tisse da, eller vil hun bare ha oppmerksomhet? Hvor sent er du ute med henne før dere legger dere?
Gjest FiskenBlub Skrevet 5. april 2013 #3 Skrevet 5. april 2013 (endret) Det gjør min 13 uker (litt forskjell da) gamle valp også. Lufter han da også rett til sengs igjen. Han har en bamse på soverommet han får tygge på hvis han våkner. Hvis han begynner å bråke ignorerer jeg han bare, da bruker han å roe seg ned etter en stund. Sikker på at hun bare på tisse? Endret 5. april 2013 av FiskenBlub
Gjest Sobril Skrevet 5. april 2013 #4 Skrevet 5. april 2013 Skal hun tisse da, eller vil hun bare ha oppmerksomhet? Hvor sent er du ute med henne før dere legger dere? Hun er ute 2230 en siste gang. Jeg står opp seks, og det har gått helt fint tidligere. Ergo har jeg ikke gått ut med henne når hun nå har begynt å mase. Har regnet med det kun er for å få oppmerksomhet. Hun er også med meg på badet før morgentur. Da ligger hun stille og rolig og ingen mas for å komme ut.
¤~Paprika~¤ Skrevet 5. april 2013 #5 Skrevet 5. april 2013 Det er jo ikke godt å si hvorfor hun gjør det. Hun kan føle seg litt ensom, ha vondt et sted (Antakelig lite trolig om hun kun piper om natta), eller hun må tisse. Hunder prøver jo så godt de kan å unngå å tisse der de sover, men om hun ikke har noe valg, hadde hun gjort det. Så da er det etter all sannsynlighet selskap hun ønsker seg når hun våkner på natta. Hunder lærer jo også fort hva som lønner seg, så om du gir etter og lufter henne/tar henne opp/står opp tidligere, er det fort å havne i en ond sirkel der hunden maser til du gir etter.
bebisss Skrevet 5. april 2013 #6 Skrevet 5. april 2013 Noen ganger kan valper få litt tilbakefall når det kommer til enkelte ting som tissing og våkning om natta. Valpen min våkner om natta og romsterer og løper selv inn på do og tisser på kattedoen så kommer hun inn på soverommet igjen og sovner der, veldig greit Men har hatt en annen valp tidligere som våknet nesten hver time og måtte ut i hagen å tisse, det var sinnsykt slitsomt i lengden og jeg fikk en morgen ett totalt sammenbrudd der jeg satte meg ned å gråt og var så sliten og lei av søvnmangel osv, men det gikk over etter en stund...heldigvis..
Gjest Rosetorne Skrevet 5. april 2013 #7 Skrevet 5. april 2013 Det er sannsynlig at den må tisse. I allefall var det tilfellet da vår hund var valp - da måtte den ut 1-2 ganger per natt. Ikke så lett for den å roe seg igjen om det er grunnen. Jeg hadde. Tatt den ut første gang den våkner. Men ikke gitt den masse oppmerksomhet om den maser igjen, for den skal jo lære seg at det ikke er masse gøy og oppmerksomhet om natten, da er det ro som gjelder.
Gjest Sobril Skrevet 5. april 2013 #8 Skrevet 5. april 2013 Det er sannsynlig at den må tisse. I allefall var det tilfellet da vår hund var valp - da måtte den ut 1-2 ganger per natt. Ikke så lett for den å roe seg igjen om det er grunnen. Jeg hadde. Tatt den ut første gang den våkner. Men ikke gitt den masse oppmerksomhet om den maser igjen, for den skal jo lære seg at det ikke er masse gøy og oppmerksomhet om natten, da er det ro som gjelder. Tanken har slått meg også, men jeg synes det er litt snodig at hun plutselig må tisse igjen på natten etter flere uker uten.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 5. april 2013 #9 Skrevet 5. april 2013 Jeg lot meg lure av en voksen hund på akkurat det samme. Han var dårlig i magen en stund og jeg gikk ut med han på natta pga dette. Men når han ble frisk fortsatte han allikevel å vekke meg (ikke samboer for han lå alltid i koma). Hunden var sjeleglad bare han fikk vekket meg. Tok noen netter før jeg skjønte det bare var falsk alarm og overså han etter dette. Tok to netter medd ignorering og vips var vi tilbake i normalt gjenge igjen. Klarer du å ignorere valpen og se om dette hjelper? Vet det ikke er enkelt.
Gjest Sobril Skrevet 5. april 2013 #10 Skrevet 5. april 2013 Skal nok klare å ignorere, men da er jeg redd hun ligger mellom oss i senga når vi våkner i morgen tidlig Men vi skal prøve.
Gjest Sobril Skrevet 6. april 2013 #11 Skrevet 6. april 2013 (endret) Jaja. Ignorerte ansiktsvask klokka fire i dag tidlig og klokka seks var det ny omgang med rundslikking - i senga. Har sovet godt allikevel, for hun har ikke tusset rundt på soverommet og laget lyder. Dog... ikke helt gode utiner føler jeg Endret 6. april 2013 av Sobril
Gjest Belle Gunnes Skrevet 6. april 2013 #12 Skrevet 6. april 2013 Bra jobbet uansett Som dyreeier har jeg ikke tall på alle timene jeg har vært stille og/eller ventet på sovende dyr. Og hvor mange nattetimer jeg har mistet fordi dyret ikke tar samme hensyn til ens nattesøvn tilbake men det er nå engang verdt det da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå