Gå til innhold

Hunden har sår på nesa, utvikler seg fort og ser rart ut

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en liten rasehund som har hatt en liten klump på nesa en stund, den har ikke forandret seg noe og jeg spurte folk som sa dette kunne være en slags kvise.

Men denne siste uka har denne såkalte "kvisa" utviklet seg og blitt ett stort sår, det blør ikke. Det er ett rundt sår, hårløs flekk med litt ruglete/klumpete hud på, ser av og til ut som det er litt blank veske fra den, men det kan være huden der bare er blank. Jeg skal til veterinæren om en og en halv uke for vaksinering og tenkte å spørre da hva dette kan være, men ettersom det har utviklet seg såpass denne uken er jeg redd det skal bli enda verre. men for å komme til spørsmålet, er det noen som har peiling på hva det kan være? Kanskje litt vanskelig å svare utifra forklaringen, men forhåpentligvis er det noen som vet?

Anonym poster: 39a4d13ce2bba5096d1efd57090cfcc4

Videoannonse
Annonse
Gjest Rosetorne
Skrevet

Kan det være ringorm (en slags sopp), dersom det er helt rundt? Høres ut som en slags infeksjon. Kanskje canesten kan hjelpe. Eventuelt smøre med antibakteriell salve (klorhexidin eller pyrisept).

Skrevet

Jeg syns det kan høres ut som demodex?

:heks:

Skrevet

Min har hatt noe lignende, men jeg fikk aldri klart svar på hva det egentlig var. Først kvise (liten kul) som fikk skorpelignende hud (som pelsen stakk ut av) som så falt av og ble som et slags sår. Det blødde ikke, men vesket litt blank veske. Det så ut som at det bare var det helt ytterste hudlaget som var borte, og jeg kunne se hullene hvor pelsen normalt sett hadde stukket ut.

Kan dette stemme med det fin har? Den skorpen som bare oppsto på tilsynelatende frisk hud var kjennetegnet på det min hadde, og hvis det er samme din har så fikk jeg beskjed om at det var ufarlig, men hunden fikk antibiotika og salve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...