Gå til innhold

Hvis man hadde byttet om kjønnsrollene

Anbefalte innlegg

Gjest .-L-.
Skrevet

Hva hadde skjedd da? Si i 10 år, før man byttet tilbake.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vanskelig å svare på. Hjemme hos meg er det jeg som eier leiligheten og jobber, mens mannen studerer. Så vi har kanskje det du kaller omvendte kjønnsroller?

Kanskje du kan forklare litt mer detaljert hva du mener? :)

Gjest TJ Oshie
Skrevet

Det ville blitt 10 år med anarki og kaos på e18. Jeg hadde holdt meg inne.

• Liker 2
Skrevet

Ting hadde fungert dårligere dersom du hadde snudd alt på hodet.

Verden hadde neppe gått under, men på omsorg og generelt myke verdier er kvinner bedre enn menn, mens menn er bedre rustet enn kvinner på fysisk tunge oppgaver. Om menn skulle vært hjemme med barn det meste av permisjonstiden og kvinner jobbet i tunge fysiske yrker i mellomtiden hadde ting alt i alt fungert dårligere. Vennligst ikke kom drassende med at det finnes veldig omsorgsfulle menn og sterke kvinner: Selvsagt gjør det det. Men dette handler om totalen. For å være brutalt ærlig: Barselgrupper bestående av menn hadde pratet øl og fotball, og om så godt som bare damer skulle bygge E18 hadde det nok også tatt lengre tid.

Viktigste med kjønnsroller er at det ikke skal ugleses når noen velger å bryte dem, at de ikke lenger er en "lov". At mor som regel fortsatt er hovedomsorgsperson for små barn og at far som regel utfører de tyngste fysiske oppgavene er bare en praktisk løsning basert på fornuft.

Sånn ellers, i selve eksperimentet ditt, hadde du vel endt opp med at begge kjønn hevdet at det andre egentlig var kjempelett selv om de hadde slitt i ti år. Dette er et område der de fleste ikke gir seg på tørre møkka.

• 3 uker senere...
Gjest Lincoln
Skrevet

Hadde vært digg å kunne fått sex når som helst, hvor som helst og med hvem som helst en stund.

Gjest Gunfreak
Skrevet

Hadde vært digg å kunne fått sex når som helst, hvor som helst og med hvem som helst en stund.

Det kan du nå også, just go gay.

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Det kan du nå også, just go gay.

Han sa jo hvem som helst da :opplyser:

Jeg er veldig glad kjønnsrollene ikke er byttet om. Da tror jeg jeg hadde blitt drept av alle gutta med de metrofile gutta.

Skrevet

Han sa jo hvem som helst da :opplyser:

Jeg er veldig glad kjønnsrollene ikke er byttet om. Da tror jeg jeg hadde blitt drept av alle gutta med de metrofile gutta.

Huh what? "drept av alle gutta med de metrofile gutta"? Eg tror dialekten min nekter meg å forstå den biten.. Forklar?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...