Gå til innhold

hvordan er/var din bosituasjon/økonomi/livsstil når du begynte å prøve?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var økonomien på stell med gode faste jobber og en utdannelse?

i studietiden?

uten utdannelse?

Hvordan var økonomien?

Har dere det dere trenger på sparekonto?

Greie månedlige inntekter?

Hvordan bor dere?

Leier/eier?

Anonym poster: 8e05d1a7c5ae34794d5220396c0aed3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

..

Endret av La Luna
AnonymBruker
Skrevet

Vi er studenter på høyskole og universitet. Forhåndsvis 1 og 2 år igjen av studiene når vi starter prøving.

Hvordan var økonomien?

Vi er studenter. Ikke akkurat overflod av penger, men med gode sommerjobber og ekstrajobb ved siden av studiene, klarer vi oss langt bedre enn de fleste studenter vi kjenner.

Nei. Vi har vel rundt 20 000,- på sparekonto totalt + at begge har hatt BSU i flere år

Studielån + ca. 3000-5000 ekstra i måneden.

Hvordan bor dere? Leier/eier?

Vi leier en fin og BILLIG leilighet. Hurra for familie. ca. 60 kvm. 3000 pr mnd.

Anonym poster: 998135a90cd1f8257164e7bfa300bd3b

Skrevet

Hadde vært i jobb noen år etter avlagt mastergrad. Bygd enebolig, nedbetalt bil og hytte. Stabil økonomisk situasjon. Og et veldig stabilt forhold som hadde vart i mange år.

For meg er det siste det viktigste. Et barn klarer man alltid å ta vare på økonomisk og gjennom ulike livsfaser (som studier, jobb), så lenge man er relativt oppegående. Men vær helt sikker på forholdet og hverandre før dere får barn!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er i "oppstartsfasen" for prøving nå. Vil ikke påstå at vi har alt på stell, men det viktigste er i boks. Forholdet er snart 6 år gammelt og fjellstøtt, og vi har festet fra oss for lenge siden. Vi leier en liten leilighet, men skal finne noe litt større - trenger mer plass hvis det kommer en liten en. Har ikke økonomi til å kjøpe her vi bor nå. Jeg er ferdig med min utdanning og har en ganske solid inntekt, og kommer ikke til å ha noe problem med å finne godt betalte jobber i fremtiden. Samboeren min er selvstendig næringsdrivende i et kreativt yrke, så hans økonomiske situasjon er svært ustabil, men han tjener nok til at bedriften går rundt, og til sin del av husholdningen. Han har imidlertid en deltidsjobb med gode muligheter for ekstravakter, så hvis det blir dårlige tider kan han trappe opp der. Jeg har en god slump sparepenger, han har ikke.

Anonym poster: 7cfa06aafdd376c471807dcba06be4ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når vi begynte å prøve bodde vi i en liten, leid leilighet. Jeg var uten jobb akkurat da. Hadde vært sammen i 2 år, nettopp flyttet sammen. Men hadde(og har)et veldig godt og stødig forhold

Prøvingen tok nesten 1 år så jeg hadde fått meg fast jobb før jeg ble gravid.

Rundt den tiden jeg ble gravid fikk samboeren min tilbud om jobb i en annen by(noen timer unna). En jobb han takket ja til. Pga at jeg nettopp hadde fått meg jobb og var nygravid, så valgte vi å bli boende og at han heller pendlet til babyen var født.

Kjøpte så hus og flyttet når babyen var noen mnd. Jeg måtte da si opp min jobb(mot slutten av permisjonen). Vi fikk ikke barnehageplass, så jeg ble da hjemme i ulønnet permisjon. Men så ble jeg uplanlagt gravid og den "ulønnede permisjonen" ble da langt lenger enn først antatt.

Så ble mannens jobb slått konkurs like etter at den nye babyen var født. Og han slet med å finne seg noe annet. Så vi bestemte oss for å flytte "hjem"(etter at han hadde fått seg jobb såklart). Og nå bor vi i et leid hus på 2. året. Men holder på å bygge eget.

Babyen var jo bare noen mnd når vi flyttet så jeg måtte være hjemme fortsatt. Er ikke før nylig begynt å søke på jobber, sliter litt med å få noe, men håper veldig at det ordner seg snart.

Så ting har altså endret seg en del underveis for vår del. Men vi har klar oss veldig bra for det. Så alt MÅ ikke være 100 % på stell for at man skal kunne ta seg av barn. Men skal innrømme at det tidvis har vært tøft økonomisk.

Planlegger å bli gravid med tredjemann mot slutten av året. Men da skal jeg ha jobb først og da er huset ferdig også. Så da skal vi omsider vente baby under "ordnede forhold" :danse:

Anonym poster: 4c224193e39079224c17583c4684b7fc

Skrevet

Nr 1 jeg var 19 gikk siste året vgs + jobbet noe, sambo 24 i fast jobb. Leide bolig.

Nr 2 jeg var 21 var halvveis i min bachelor + noe jobb ved siden av, mannen i full jobb. Var nå gift og eide bolig.

Nr 3 er snart 28, har bachelor + 60 sp videreutdanning, er fortsatt gift, har solgt huset og bor nå på en annen kant av landet. Nå er vi i faste jobber begge to, leier bolig billig og sparer til egenkapital til vi skal flytte hjem igjen. Tjener mye bedre her, og får mye erfaring vi vil ha med til hjembygda. Samt at vi kan kjøpe enebolig der for halvparten av det et rekkehus selges for her.. :sjenert:

Planen er prøving fra sensommer/høst med nr 3, ting har gått veldig greit selv om vi var unge da vi fikk barn. Utdannelse kom på plass med årene og barna har alltid fått den kjærligheten og omsorgen de trengte :)

Skrevet

Faste jobber, relativt sikre, men ting svinger jo så mye innenfor noen sektorer. Passe god økonomi, klarer oss og litt til.

Eger hus med lån, 2 biler uten lån.

Vært sammen i snart 10 år, og begynner prøvingen om få dager.

AnonymBruker
Skrevet

begge hadde fast ung uføretrygd som er en fast inntekt, vi leide, og hadde ca 20tusen på sparekonto og var gjeldsfrie :)

Anonym poster: 0aa7a2884aa535e005300b69abd33e23

AnonymBruker
Skrevet

Begynner prøvingen mot slutten av året, tenker jeg. Da er jeg ferdig utdannet, og forhåpentligvis i jobb, mens min kone er student på første året. Vi kommer til å leie leilighet. Vi har vært gift siden i fjor sommer. :)

Anonym poster: f20384f7580c52a7706c6ef6eeb80ba9

AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke si at vi "prøver" som i el-testing osv, men bruker ikke prevensjon.

Gift i noen år , begge i faste stabile jobber, rekkehus, bil, god økonomi.

Og ikke minst: Et godt og trygt forhold

Veldig bevisst valg å ha alt dette på stell, før vi får barn.

Anonym poster: 99521173271acc3f7d05938dc36dc8be

Gjest vilma2000
Skrevet

- god økonomi for mannen tjener bra i fast jobb. Jeg er student noe som passer oss utmerket da jeg har mye fritid og ikke noe problem å ta et års pause fra studiene.

Vi har spart om mye penger.

Med mitt studielån og hans lønn har vi ca 60.000kr utbetalt i måneden.

Hvordan bor dere?

I en leilighet på ca 60kvm midt i Oslo. Han eier.

Det viktigste er at forholdet er stabilt og at man elsker hverandre.

Skrevet (endret)

Vi har begge godt betalte jobber (jeg har akkurat sagt opp min jobb av div grunner og søker nå ny. Har 3 mnd oppsigelsestid da:) vi eier en stor og flott leilighet i Oslo på 80 kvm og har vært sammen i straks seks år :) eier en bil fordi sambo har en annen bil igjennom jobben han bruker i hverdagen:) også veldig enig i at ett stabilt og langt forhold er det viktigste, alt Annet ordner seg som regel uansett :)

Endret av fionel
Skrevet

Vi er gift, begge har faste jobber (eller, jeg er snart ferdig med prøvetida), har to biler (firmabil + en på leasing, 2012 og 2013 modeller), eier rekkehus, har penger på sparekonto og har penger til å pusse opp resten av huset i sommer. Men er jo ikke bare pengene det kommer an på da. Vi har et stabilt forhold og kjenner hverandre godt. Er hverandres beste venner (klisjé, I know) og har aldri kranglet :)

Skrevet

Vi leigde en leilighet da vi startet prøvingen. Begge hadde fast arbeid, med god inntekt og bil.

For 1 og 1/2 kjøpte vi oss leilighet, fortsatt penger på sparing, god og stabil inntekt og ny bil :) Og ikke minst et stabilt og godt forhold!

Skrevet

Her er samboer i en rellativt høy og bra stilling innenfor ledelse, å tjener dermed også greit/bra.

Han har også noen "ekstrajobber" som kampsporttrener blandt annet.

Han har en bachelorgrad.

Fast 100% jobb her.

Jeg holder på med en videreutdanning og er ferdig om 1 år.

Har en grei utdanning i bunnen hvor det er lett og få jobb.

Har litt over 50% fast stilling med mulighet for ekstravakter om det trengs.

vi har nettopp kjøpt og renovert ett hus, med stor tomt og landlige omgivelser, mye turtereng rundt huset og alikevel kort vei til barnehage/skole og butikker.

Sparepenger har vi,både felles og hver for oss.

Føler vi er klare for å få barn både økonomisk, og på andre områder.

Iikke minst har vi vært gjennom mye sammen og vet at forholdet står fjellstøtt. det er det aller viktigste.

Skrevet

Ved prøvestart hadde me budd saman i nesten et år, vore kjærastar i to år. Eg hadde jobba i 9 månadar (fast 100%), ferdig med treårig høgare utdanning. Han hadde jobba i ca fire år etter høgare utdanning.

Me hadde flytta heim frå storby, og leigde leilighet. Var midt inni husbyggingsprosess. Byggesøknaden blei vel sendt midt i graviditeten. Hadde stabil økonomi og egenkapital.

Kjøpte min eigen bil (sambo hadde bil) veka før positiv test :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi har faste, 100%+ jobber vi trives i. Han har god lønn, min er også over gjennomsnittet. Vi eier hus, med leieboer, og har hver vår nye bil (med lån).

Livsstilen er litt hektisk, men vi er klare for å trappe ned den dagen det kommer et barn.

Anonym poster: 6fca2c8469760e093157ef700eb1799a

Skrevet

Vi har begge faste jobber, jeg har ikke en imponerende lønn til å ha høyskoleutdannelse, men vi har ikke mangel på noe. Mannen tjener godt og har veldig gode muligheter til å få ekstra gode lønninger.

Vi er gift, har vært i lag i 6 år, eier hus, bil, vi har hund og egentlig alt vi trenger. Bortsett fra et lite magetroll :P

AnonymBruker
Skrevet

i studietiden?

uten utdannelse?

-Jeg skal gå et siste år skole neste år, men jobber nå og skal rett ut i jobb igjen neste år. Regner også med å få helg og kveldsjobber til høsten. Han går siste månedene lærling nå, og har blitt tilbudt fast ansettelse der når den er ferdig.

Hvordan var økonomien?

Han sparer på BSU konto. Noe han har gjort en god stund, jeg har ikke noe oppspart nå. Han har ca 20 000 i måneden nå, mens jeg har ikke mer enn maks 10 000. Men ettersom jeg tar et år til på skole vil jeg få både stipend og studielån. Han vil gå opp til 30-40 000 i måneden.

Hvordan bor dere?

Leier/eier?

Vi leier leilighet nå. Planen er å kjøpe om 2-3 år.

Anonym poster: 23b6ab2c712c611ed9160b02f7719d34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...