danbanan Skrevet 5. april 2013 #1 Skrevet 5. april 2013 Morn hvilke av disse to studiene tror dere gir størst mulighet for jobb etterpå; http://www.hive.no/studietilbud/idrett-og-kosthold/bachelor-i-idrett-ernaering-og-helse-article23322-505.html og http://www.hit.no/nor/HiT/Soeker/Studietilbud/Natur-og-miljoe/OEkologi-og-naturressurser-Bachelor Har allerde 3 biologi emner fra NTNU og generell kjemi. Bor i vestfold, så sånn sett så er første studiet mere tiltalende, siden jeg må slippe å bo hjemme om sommern, i en alder av snart 30år. Men er derimot mere interessert i natur og biologi enn trening, så slik sett er andre mere tiltalende.I tilegg til at jeg er VELDIG interessert i naturfoto(mye fin natur i bø, tror jeg?) Men uansett, begge studier er innen interesse feltet, så det som er VIKTIGST ER HVORDAN JOBBMULIGHETENE ER ETTERPÅ Personlige egenskaper(interesser); -bestemt -ærlig -lojal -ekstremt interessert i landskap og naturfoto -ikke så flink til å skape relajsoner med mennesker -kanskje litt treg i topplokket innimellom, men ikke dum(tror jeg) -trener mye og kan en del om ærnæring og kropp
Løvefrøken Skrevet 5. april 2013 #2 Skrevet 5. april 2013 Min første innskytelse er at det siste kanskje har størst mueligheter for jobb i ettertid, men har egentlig ingen knagger å henge dette på, så få svar andre steder også før du stoler på dette.
Wiggins Skrevet 5. april 2013 #3 Skrevet 5. april 2013 Førstnevnte gir deg kanskje ikke helt toppjobben hvis du ikke har veldig flaks og blir kjent med de(n) rette personen(e). Jeg ser for meg at du får jobb på et treningssenter, f. eks. Sats eller Elixia, og skal veilede folk som kan minimalt om trening. Når det nærmer seg stengetid går du runden og vasker av apparatene. Du kan jo imidlertid ta PPU i tillegg og bli gymlærer, hvis du tror det er mer tingen for deg. Det andre kvalifiserer muligens til litt høyere stillinger, særlig innen offentlig sektor som f. eks. Direktoratet for Naturforvaltning, men det er nok ikke så veldig mange stillinger her. Det står jo at studiet gir grunnlag for å jobbe i skolen, jeg vil gjette på som naturfaglærer, du kan jo ta kontakt og spørre hva slags type fag du kan undervise i med dette. Jeg vil vel tro at du trenger PPU her også, men sjekk det ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå