Lykkelise Skrevet 5. april 2013 #1 Skrevet 5. april 2013 Hjelp! Jeg trenger en "inn med teskje" forklaring på hvordan man skal strikke ermene på "Sophia`s ullgenser" (aka Mini-skappel). Jeg strikker den i str. 2 år. På forhånd takk for svar
-hild Skrevet 5. april 2013 #2 Skrevet 5. april 2013 (endret) Nå har ikke jeg oppskriften på den foran meg - men legg opp det antall masker som står i oppskriften - strikk vrangbord frem og tilbake, så riller frem og tilbake. Det skal økes etter x-antall cm, og når jeg strikket til min datter økte jeg på mellom første og andre maske + mellom nest siste og siste maske på hver 4. rille når jeg kom så langt. Om du trenger å få inn med teskje hvordan man øker, så fins det glimrende videoer på garnstudio. Fell løst av. Lykke til! Endret 5. april 2013 av -hild
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #3 Skrevet 5. april 2013 Takk! Øke og felle er ikke noe problem, er heller det å forstå den oppskriften til Dorthe Skappel! Her er er det står i oppskriften: ".Legg opp 34 m. Start med 4 cm vrangbord. Deretter frem og tilbake i rillestrikk til du teller (3 riller). Legg ut en maske på hver side. Strikk 4 riller, gjenta til du har (31) riller. Fell av." Vrangborden er grei, men etter det så blir det bare feil.. Er 1 rille det samme som 2 pinner? Og når jeg skal legge ut en maske på "hver side", er det på hver side av pinnen? Anonym poster: 3af16f252c4539a1b8a1850a70adf4dd
-hild Skrevet 5. april 2013 #4 Skrevet 5. april 2013 Frem og tilbake = 1 rille, ja. Og du øker med en maske i hver ende på samme pinne.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #6 Skrevet 8. april 2013 Deretter frem og tilbake i rillestrikk til du teller (3 riller). Legg ut en maske på hver side. Strikk 4 riller, gjenta til du har (31) riller. Fell av." Forstår jeg dette riktig når jeg gjør slik: Strikker først vanlig rett 6 pinner (3 riller). Deretter legger ut en maske på hver pinne til jeg har 4 riller. Så gjør jeg det samme på nytt... Anonym poster: 67a93f0440726d129b3474d4b5bdee35
-hild Skrevet 8. april 2013 #7 Skrevet 8. april 2013 Nei, du skal øke første gang etter 3 riller, og så strikke 4 riller før du øker på nytt. (Deretter hver 4. Rille)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå