Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vil høre hva dere synest.

Vi har hatt en langvarig samverskonflikt. Jeg skal ikke i detalj fortelle hva som er årsaken,men vi har vert i retten og skrevet under en avtale. Avtalen vi skrev under er litt generell og ikke helt i samsvar med alt vi ble enige om muntelig. Jeg regna med dette skulle gå greit,da det var en 3 part inne i bildet og bekreftet fra begge sider. ( jeg får ikke hverken advokaten eller dommer til å sende/skrive referat fra møte for det har jeg prøvd)

Jeg har barna boende hos meg,han skal ha 2 hver helg samvær.

Vi hadde avtalt at barna skulle sendes med buss etter skolen idag. Jeg bekreftet greit på dette etter at jeg hadde snakket med barna om det var greit for dem.

Så sender han mld at hans samboer skal hente dem ved busstoppet. Jeg er da uenig i dette.

Fordi avtalen mellom oss er at nye partnere ikke skal være en del av hente bringesituasjonen og at samværet skal være med far.

Han forteller da at han skal jobbe overtid og vil at dama skal ha barna til han kommer hjem.

Jeg står på mitt,og mener han må holde avtalen.

Tilbyr han da å hente barna når han er ferdig på jobb.

Det hele ender i at jeg skal levere barna seint på kvelden(når han er ferdig på jobb) og at besjedene jeg gav barna før leggetid i går må endres.

Jeg mener han burde gi besjed i bedre tid og/eller avlyse/utsette samværet vis han faktisk ikke har tid å ha barna. denne helgen.

Synest dere jeg er vanskelig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Vil høre hva dere synest.

Vi har hatt en langvarig samverskonflikt. Jeg skal ikke i detalj fortelle hva som er årsaken,men vi har vert i retten og skrevet under en avtale. Avtalen vi skrev under er litt generell og ikke helt i samsvar med alt vi ble enige om muntelig. Jeg regna med dette skulle gå greit,da det var en 3 part inne i bildet og bekreftet fra begge sider. ( jeg får ikke hverken advokaten eller dommer til å sende/skrive referat fra møte for det har jeg prøvd)

Jeg har barna boende hos meg,han skal ha 2 hver helg samvær.

Vi hadde avtalt at barna skulle sendes med buss etter skolen idag. Jeg bekreftet greit på dette etter at jeg hadde snakket med barna om det var greit for dem.

Så sender han mld at hans samboer skal hente dem ved busstoppet. Jeg er da uenig i dette.

Fordi avtalen mellom oss er at nye partnere ikke skal være en del av hente bringesituasjonen og at samværet skal være med far.

Han forteller da at han skal jobbe overtid og vil at dama skal ha barna til han kommer hjem.

Jeg står på mitt,og mener han må holde avtalen.

Tilbyr han da å hente barna når han er ferdig på jobb.

Det hele ender i at jeg skal levere barna seint på kvelden(når han er ferdig på jobb) og at besjedene jeg gav barna før leggetid i går må endres.

Jeg mener han burde gi besjed i bedre tid og/eller avlyse/utsette samværet vis han faktisk ikke har tid å ha barna. denne helgen.

Synest dere jeg er vanskelig?

JA

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg syns du er vanskelig, fryktelig vanskelig, og firkanta.

Anonym poster: e806cb6d4c6631d873018e8f5660b0d5

• Liker 2
Gjest Marmot
Skrevet

Ja, jeg synes du er kjempevanskelig.

Skrevet

JA, det synes jeg du er. Med forbehold om at barna kjenner samboeren til eksen din godt.

Har du aldri barnevakt eller hjelp når barna er hos deg selv?

Gjest regine
Skrevet

Det er faktisk ikke gitt at ts er den vanskelige her, det kommer helt an på hvor mange andre deler av avtalen far strekker/endrer på etc.

Når konfliktnivået er høyt, er ofte det beste å holde seg striks til avtalen, uten noe som helst slingringsmonn. Dette faktisk for alle involverte - ellers blir det lett bråk og krangel hver gang. Ingen har krav på at den andre skal være fleksibel.

Når avtalen sier at far skal hente barna, det er han som skal ha samværet og ny partner skal ikke involveres i henge/bringesituasjoner, da har faktis ts sitt på det tørre når hun protesterer på at far bryter alle disse reglene. Og at ts nekter å levere barna i en sånn setting.

AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk ikke gitt at ts er den vanskelige her, det kommer helt an på hvor mange andre deler av avtalen far strekker/endrer på etc.

Når konfliktnivået er høyt, er ofte det beste å holde seg striks til avtalen, uten noe som helst slingringsmonn. Dette faktisk for alle involverte - ellers blir det lett bråk og krangel hver gang. Ingen har krav på at den andre skal være fleksibel.

Når avtalen sier at far skal hente barna, det er han som skal ha samværet og ny partner skal ikke involveres i henge/bringesituasjoner, da har faktis ts sitt på det tørre når hun protesterer på at far bryter alle disse reglene. Og at ts nekter å levere barna i en sånn setting.

Det blir bråk og krangel når TS er så vanskelig. Jeg ser ikke problemet med at samboeren henter hvis mannen må arbeide litt overtid. Om du faktisk vil ha et godt samarbeid så krever det at du er litt fleksibel hvis du ønsker ungene dine alt vell. Det er nemlig ungene som TS skader når hun er så jævlig vanskelig og firkanta med ting. På meg så virker det som hun ønsker å opprettholde et høyt konfliktnivå. Og, jeg kan ikke få sagt dette nok, men det er faktisk ungene som tar skade av dette! Hvorfor folk ønsker dette er for meg et jævla mysterium. Dette er en liten sak som TS drar ut av alle proporsjoner.

Anonym poster: e806cb6d4c6631d873018e8f5660b0d5

Gjest Nikki09
Skrevet

Snakk om å skape problemer ut av ingenting. Hvorfor kunne ikke hun hente barne? Er hun en farlig person?

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar,som sagt skrev jeg ikke hva konfliten gikk ut på.

Og vil presisere for far at en avtale skal holdes.

Jeg har ikke noen hjelp til Barna selv nei! til deg som lurte på det.

ts.

Gjest Gjest
Skrevet

Snakk om å skape problemer ut av ingenting. Hvorfor kunne ikke hun hente barne? Er hun en farlig person?

Som sagt er det mange ting som ikke er skrevt her om hva konflikten går ut på.

Vi har vert i retten og avtalen er at nyepartnere ikke skal være en del av hente bringesituasjonen og at det er far som har ansvaret for samværet.

Det har også med at barna skal føle seg trygge. Kan nevne i tillegg her at det ene barnet mitt trenger ekstra informasjon og han har da også en avtale om at han skal ringe dette barnet 2 dager før å fortelle barnet(ikke meg) hva som skal sje den helgen. Denne avtalen er også brutt.

Gjest Gjest
Skrevet

Som sagt er det mange ting som ikke er skrevt her om hva konflikten går ut på.

Vi har vert i retten og avtalen er at nyepartnere ikke skal være en del av hente bringesituasjonen og at det er far som har ansvaret for samværet.

Det har også med at barna skal føle seg trygge. Kan nevne i tillegg her at det ene barnet mitt trenger ekstra informasjon og han har da også en avtale om at han skal ringe dette barnet 2 dager før å fortelle barnet(ikke meg) hva som skal sje den helgen. Denne avtalen er også brutt.

ts
Gjest celine
Skrevet

Ja, jeg syns du er vanskelig. Det er en samboer - ikke et tilfeldig damebekjentskap. Før eller siden er hun nødt til å bli innlemmet i barnas familie.

Skrevet

Hvorfor er det så ille at samboeren hans henter barna påbusstoppet?

Jeg synes du er vanskelig nå.

Gjest Gjest
Skrevet

Ut fra opplysningene du gir her, så synes jeg du er vanskelig. Det er da ganske normalt at den en forelder bor sammen med trår til av og til med henting/levering og diverse annet.

Gjest Marmot
Skrevet

Det blir jo veldig vanskelig å mene noe når du sier det er ting ved historien du ikke vil dele. Dersom dama er dømt for drap eller er rusmisbruker, skjønner jeg deg jo godt, men når man svarer i en diskusjon som dette, må man nesten basere seg på de opplysningene man har.

På generelt grunnlag synes jeg det er veldig trist dersom manglende fleksibilitet fra foreldrene, skal føre til at samvær ikke blir gjennomført.

• Liker 1
Skrevet

Min første tanke er at du fremstår som noe vanskelig. Forstår at mange detaljer mangler. Jeg ville spurt deg om hvilket forhold barna har til samboeren. Er de trygge på denne? I så fall kan det være fint både for barn og samværsforelder at barna kanskje har hjulpet til å lage middag (eller noe i den duren) til forelderen som måtte jobe overtid... Men, det er barnas forhold til ny partner som må legges til grunn, ikke noen av foreldrenes tanker.

Gjest regine
Skrevet

Og jeg skjønner ikke hvorfor TS stemples som vanskelig når det er HUN som følger avtalen, mens far vil ha endringer.

Mange av svarene tyder på at dere ikke vet noe som helst om det med å leve med og i denne typen konflikter. Det er ikke alltid så enkelt som at "jamen, dere må jo kommunisere" eller "foreldre må jo være fleksible". Det er ingen lov om at man MÅ være fleksibel - og som sagt, i situasjoner med høyt konfliktnivå vil det oftest være det enkleste å forholde seg striks til avtalen. Selv om det - for utenforstående - virker tungvint.

Avtalen sier at faren skal ha samværet. Ja da er det brudd når han ikke er tilstede, men velger jobben.

Avtalen sier også at ny partner ikke skal delta i hente/bringesituasjoner: igjen brudd når far vil at nydama skal hente

Avtalen sier at barnet skal ha beskjed to dager før: Brudd når far likevel ikke ringer.

Med de opplysninger som ts gir, er det åpenbart at det greieste må være å stå på krava. I en del situasjoner sliter man seg ut med å være "fleksibel" overfor den andre, som på sin side hele tiden gjøre større og mindre endringer.

Gjest Marmot
Skrevet

Dersom steforelder tilbringer 2 av 48 timer sammen med barna, er det liksom ikke far som har samværet?

Det er ikke alltid man bare kan velge å ikke jobbe.

Gjest Gjest
Skrevet

Og jeg skjønner ikke hvorfor TS stemples som vanskelig når det er HUN som følger avtalen, mens far vil ha endringer.

Mange av svarene tyder på at dere ikke vet noe som helst om det med å leve med og i denne typen konflikter. Det er ikke alltid så enkelt som at "jamen, dere må jo kommunisere" eller "foreldre må jo være fleksible". Det er ingen lov om at man MÅ være fleksibel - og som sagt, i situasjoner med høyt konfliktnivå vil det oftest være det enkleste å forholde seg striks til avtalen. Selv om det - for utenforstående - virker tungvint.

Avtalen sier at faren skal ha samværet. Ja da er det brudd når han ikke er tilstede, men velger jobben.

Avtalen sier også at ny partner ikke skal delta i hente/bringesituasjoner: igjen brudd når far vil at nydama skal hente

Avtalen sier at barnet skal ha beskjed to dager før: Brudd når far likevel ikke ringer.

Med de opplysninger som ts gir, er det åpenbart at det greieste må være å stå på krava. I en del situasjoner sliter man seg ut med å være "fleksibel" overfor den andre, som på sin side hele tiden gjøre større og mindre endringer.

Tusen takk for forståelsen Regine.ts
Skrevet

Vanskelig eller ikke er avhengig av forholdene rundt, mener jeg.

Er stemor aktiv del i konfliktene, så er det klart at mor og far må kunne forvente av hverandre at avtaler skal holdes til punkt og prikk.

Rettsmøte tyder jo på at far bør trå ekstra varsomt her....Kan det a vært i ren provokasjon? Etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...