Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste her om dagen det norske ordtaket "gode ord skal du hugge i berg, de dårlige i snø" og bare forelsket meg helt i det. I det siste har jeg lurt på om jeg skal tattovere det, og det vil jo ikke ta mye plass. Jeg lurer på hva deres første reaksjon på det er? Jeg er veldig redd for å angre eller bli lei av en tattovering, og akkurat nå tror jeg at jeg er litt forelsket i ideen så det er vanskelig for meg å se at jeg ikke burde gjøre det.

Jg har ikke snakket med noen venner om det, om jeg gjør det har jeg mest lyst til å bare ta den. Kom gjerne med innspill!

Det jeg liker ved det er at det er enkelt, og det er norskt. Det er ikke noe jeg må forklare hva betyr, og jeg liker ideen om å ha det som tattovering med tanke på at gode ord skal settes evig, om dere skjønner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg liker ved det er at det er enkelt, og det er norskt. Det er ikke noe jeg må forklare hva betyr, og jeg liker ideen om å ha det som tattovering med tanke på at gode ord skal settes evig, om dere skjønner?

Akkurat av de grunnene synes jeg det var en god og orginal ide.

• Liker 2
Skrevet

Ja, go for it!

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er en god ide' :-)

Anonym poster: 7fbab88b33b6e6a8d861e7e8c5ea6585

Gjest *kokos*
Skrevet

Jeg mener at du ikke bør ta en tatovering på bakgrunn av noe du hørte "her om dagen". Skriv opp ordtaket rundt omkring i hjemmet ditt, og se om du blir lei av det/vant til det innen et par måneder. Hvis ikke, kjør på!

Skrevet

Herlig forfriskende fra alle de teite engelske "visdomsordene" folk tar!

Men ville gått å ruget på ideen en stund,så du er sikker på at du ikke kommer til å angre :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man hugger vel strengt tatt ikke noe i snø.

Jeg liker bedre denne varianten, den flyter bedre språklig sett.

Det gode skal en hugge i fjell

det onde skal en skrive i snø.

Anonym poster: 5be3285a44a00954723463b37d37f3a1

• Liker 10
Skrevet

Jeg hadde gått for denne varianten i allefall :)

Skrevet

Ja, jeg likte dette bedre selv, googla litt rundt og får jo resultater på begge. Er vel det samme ordtaket egentlig. Er jo ikke lenge siden jeg leste det for første gang så vet ikke hva som er mest "vanlig".

Tusen hjertelig takk for inputten i hvert fall! Tar jeg den kommer jeg nok til å ta denne versjonen!

Skrevet

Nå er jeg så gira!! Vet det er dumt, og at jeg bør ruge på det, men jeg har lyst til å bare gjøre det med en gang! Har ikke råd til det før om en stund uansett da :)

Skrevet

Veldig kleint! Garantert noe du vil angre på.

Tekst på kroppen er jeg generelt skeptisk til, da man forandrer seg såpass mye gjennom livet at det man synes er fantastisk i f.eks tyveårene virker teit i trettiårene osv.

De jeg tatoverer meg hos takker klokelig nei til slike tatoveringer...

Skrevet

Veldig kleint! Garantert noe du vil angre på.

Tekst på kroppen er jeg generelt skeptisk til, da man forandrer seg såpass mye gjennom livet at det man synes er fantastisk i f.eks tyveårene virker teit i trettiårene osv.

De jeg tatoverer meg hos takker klokelig nei til slike tatoveringer...

Hvorfor syns du det er kleint?

Tenker jo på om jeg vil angre, men syns budskapet er så enkelt, og er vel mer slitsomt å ha en tattovering folk hele tiden spør hva betyr? Tenker også å skrive det på ribbena, så er ikke så synlig.

Skrevet (endret)

Tribal, tekst, stjernetegn, kanji er typiske "angretatoveringer"

Kona har et sitat fra Sam Harris: When you are suffering. You are lost i thought.

Greit nok, men jeg ville ikke hatt det på min kropp.

Synes ikke folk skal henge seg opp i betydningen av tatoveringen, det er noe vi har fått dyttet ned i halsen av tatoveringsprogrammene på tv: "jeg tok tatoveringen for å minnes mamma" osv.

Tatovering er kunst og tatovører er derfor kunstnere, seriøse artister gjør ikke slike tatoveringer som du etterspør, nettopp fordi de i så måte bare blir reproduserings maskiner.

Tatovering er visuelt medium og store mengder skrift ser sjelden ut som om det passer kroppens konturer.

Selv synes jeg tradisjonell Japansk er flottest og det er det jeg har pyntet kroppen med. Har bare tatt armene, brystet og leggen, så det gjenstår endel for å få en Horimono, men satser på å være langt nærmere iløpet av et par år.

Endret av Kim
Skrevet

Det er jo noe man sier til noen som skal ta en permanent tattoovering av et sitat eller tekst generellt, ikk noe man tattooverer i seg selv. For å sette det litt på spissen så kan du jo like godt tattoovere "ikke tattoover noe du kan angre på" Er det jeg hadde lest, siden det er et tomt sitat uten noe direkte hensikt enn hva man allerede vet, at man ikke skal gjøre noe som er permanent uten at man er sikker på at det holder over tid. Er jo ikke et livsmotto eller noe slikt men mer som et sitat i forhold til hva man bør ta hensyn til med tattooveringer og slikt.

Hvis du liker det så kjør på, men jeg hadde ihvertfall stusset litt hadde jeg sett den tattooveringen på noen.

Skrevet

Tribal, tekst, stjernetegn, kanji er typiske "angretatoveringer"

Kona har et sitat fra Sam Harris: When you are suffering. You are lost i thought.

Greit nok, men jeg ville ikke hatt det på min kropp.

Synes ikke folk skal henge seg opp i betydningen av tatoveringen, det er noe vi har fått dyttet ned i halsen av tatoveringsprogrammene på tv: "jeg tok tatoveringen for å minnes mamma" osv.

Tatovering er kunst og tatovører er derfor kunstnere, seriøse artister gjør ikke slike tatoveringer som du etterspør, nettopp fordi de i så måte bare blir reproduserings maskiner.

Tatovering er visuelt medium og store mengder skrift ser sjelden ut som om det passer kroppens konturer.

Selv synes jeg tradisjonell Japansk er flottest og det er det jeg har pyntet kroppen med. Har bare tatt armene, brystet og leggen, så det gjenstår endel for å få en Horimono, men satser på å være langt nærmere iløpet av et par år.

Jeg henger meg jo ikke opp i betydningen av tatoveringen Det har ingen spesiell betydning for meg annet enn at jeg ønsker å huske på det gode i livet, og glemme det onde. Jeg forstår jo også at kunstneriske tattoveringsartister ikke er veldig interessert i tatovere skrift da det ikke trenger å være spesielt kunstnerisk i seg selv. Er enig i mye av det du skriver, syns selv man ikke skal tatovere noe fordi den for eksempel minner dem om deres døde mor etc. En veldig dyp mening, sangtekst o.l kan man jo også bli lei av siden man kanskje ikke hele tiden går rundt å føler seg veldig dyp, derfor jeg likte denne ideen så godt. Det er så enkelt! Også liker jeg ord klangen i det veldig godt.

Føler også en tilhørighet til det, siden det er på norsk, og velger jeg en kul skrifttype tror jeg dette kan bli en ganske kul tatovering!

Syns tradisjonell japansk er kjempekult, men føler ingen tilhørighet til den type kunst, har du en spesiell tilhørighet til det annet enn at du syns det er fint?

Det er jo noe man sier til noen som skal ta en permanent tattoovering av et sitat eller tekst generellt, ikk noe man tattooverer i seg selv. For å sette det litt på spissen så kan du jo like godt tattoovere "ikke tattoover noe du kan angre på" Er det jeg hadde lest, siden det er et tomt sitat uten noe direkte hensikt enn hva man allerede vet, at man ikke skal gjøre noe som er permanent uten at man er sikker på at det holder over tid. Er jo ikke et livsmotto eller noe slikt men mer som et sitat i forhold til hva man bør ta hensyn til med tattooveringer og slikt.

Hvis du liker det så kjør på, men jeg hadde ihvertfall stusset litt hadde jeg sett den tattooveringen på noen.

For meg er det ikke et tomt sitat uten hensikt, skriver over hva jeg legger i det. Det er jo umulig å vite om en tatovering er noe man vil angre på eller ikke. Men jeg vet i hvert fall at om jeg skal tatovere skrift må det være på norsk! Tror nok heller det er lettere å angre på et livsmotto som kan bli litt for "brukt opp" om du skjønner som "karpe diem" eller noe.

Men tusen takk begge to for innspill! Er jo hele hensikten med tråden for når tatoveringen er gjort, eller når jeg sier det til venner mistenker jeg at folk sier det er kult uansett hva de egentlig syns, så setter pris på et annet perspektiv, men samtidig føler jeg ikke at det treffer meg på en måte som gjør at jeg tenker jeg ikke bør gjøre det.

• Liker 1
Gjest Funky Punk
Skrevet

Syns ordtaket var fint jeg :)

Selv har jeg noen tattoveringer, flere av de er slike som det advares mot fordi jeg kommer til å angre...vel...har hatt de i nesten 20 år nå og angrer ikke enda :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg henger meg jo ikke opp i betydningen av tatoveringen Det har ingen spesiell betydning for meg annet enn at jeg ønsker å huske på det gode i livet, og glemme det onde. Jeg forstår jo også at kunstneriske tattoveringsartister ikke er veldig interessert i tatovere skrift da det ikke trenger å være spesielt kunstnerisk i seg selv. Er enig i mye av det du skriver, syns selv man ikke skal tatovere noe fordi den for eksempel minner dem om deres døde mor etc. En veldig dyp mening, sangtekst o.l kan man jo også bli lei av siden man kanskje ikke hele tiden går rundt å føler seg veldig dyp, derfor jeg likte denne ideen så godt. Det er så enkelt! Også liker jeg ord klangen i det veldig godt.

Føler også en tilhørighet til det, siden det er på norsk, og velger jeg en kul skrifttype tror jeg dette kan bli en ganske kul tatovering!

Syns tradisjonell japansk er kjempekult, men føler ingen tilhørighet til den type kunst, har du en spesiell tilhørighet til det annet enn at du syns det er fint?

For meg er det ikke et tomt sitat uten hensikt, skriver over hva jeg legger i det. Det er jo umulig å vite om en tatovering er noe man vil angre på eller ikke. Men jeg vet i hvert fall at om jeg skal tatovere skrift må det være på norsk! Tror nok heller det er lettere å angre på et livsmotto som kan bli litt for "brukt opp" om du skjønner som "karpe diem" eller noe.

Men tusen takk begge to for innspill! Er jo hele hensikten med tråden for når tatoveringen er gjort, eller når jeg sier det til venner mistenker jeg at folk sier det er kult uansett hva de egentlig syns, så setter pris på et annet perspektiv, men samtidig føler jeg ikke at det treffer meg på en måte som gjør at jeg tenker jeg ikke bør gjøre det.

Høres jo ut som du er trygg i ditt valg da, så er jo bra det da.

Anngående oppbrukt sitat så er jeg veldig enig, har litt skrift på kroppen, men da er det egne sitat og motto som står. Er jo greit å være litt original og ikke bare kopier standard greier ja. Eneste som ikke er originalt av det jeg har er "no regrets" på ryggen, men det er jo forsåvidt et greit sitat å ha av de uoriginale. Hadde jeg hatt karpe diem hadde jeg skutt meg selv :P

Kjør på, om det er rett eller ei dikteres jo av om det har betydning for deg og reflekterer deg og ditt syn. Finnes nok av dumme tattooveringer, men mangen av de har utrolig nok en betydning/symbolik for eieren =)

Skrevet

Det er din kropp, så du gjør jo selvsagt akkurat som du vil, jeg bare poengterer at slike tatoveringer du snakker om ofte er gjenstand for cover-up eller fjerning.

Hva jeg synes hørtes bra ut for ti år siden synes jeg virker umodent idag...

Jeg lurer også på hvor lett det er å finne en god tatovør som gjør slike oppdrag. De jeg kjenner takker som sagt nei til slike forespørsler.

Hvorfor tar jeg Japanske tatoveringer? Jeg har alltid synes det er stilen som gjør seg best når store deler av kroppen skal dekkes. jeg liker elementene som inngår i Japanske motiv og jeg synes mytologien og historien bak er fascinerende.

Gjest Tirkes
Skrevet

Minner meg om min plan om en bit fra Håvamål. Endte med å ikke ta, for jeg klarte aldri å bestemme meg for font, form og sted på kroppen. Men kjør på, kul idé!

Gjest Funky Punk
Skrevet

Minner meg om min plan om en bit fra Håvamål. Endte med å ikke ta, for jeg klarte aldri å bestemme meg for font, form og sted på kroppen. Men kjør på, kul idé!

Akkurat samme her :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...