AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #1 Skrevet 5. april 2013 En venninne av meg har vært sammen med kjæresten sin (som også nå er samboer) i mange år. Hver gang jentegjengen samles for en kveld, uansett hvem vi er hos, eller om vi drar ut, er han nesten alltid med. Han er den eneste av det motsatte kjønn, alle vi andre har latt samboere og kjærester være hjemme. De er jo veldig hyggelige begge to, men det er litt rart at han alltid er med! Virker ikke som at noen av dem synes det er merkelig i det hele tatt, da vi har prøvd å hinte om det. De er begge oppegående mennesker, men virker som de ikke ser det vi ser. Er det noen måte å få sagt på en hyggelig måte at kanskje han ikke trenger å være med hver gang, når alle de andre kjærestene og samboerne ikke er med. Vi har prøvd med "det hadde vært koselig med bare oss jentene" og "jentekveld", men det går visst ikke inn. Forslag? Anonym poster: 136b3246909bff7c77feb85f16df224e
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #2 Skrevet 5. april 2013 Hva med å bare si det rett ut? Anonym poster: 7d3b7d4c536a00281e20dd634b201eff 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #3 Skrevet 5. april 2013 Hva med å bare si det rett ut? Anonym poster: 7d3b7d4c536a00281e20dd634b201eff Det er vel ikke en koselig måte? Hun er i overkant sensitiv for absolutt alt, og tar alt man sier veldig personlig. Hun er en god venninne, jeg vil ikke såre henne. Anonym poster: 136b3246909bff7c77feb85f16df224e
Gjest Cytosin Skrevet 5. april 2013 #4 Skrevet 5. april 2013 I blant så er det best å bare si ting rett ut, og i dette tilfellet er det vel det eneste som vil fungere - dere trenger ikke å gjøre det på en måte som ikke er "koselig" som du sier. Bare si at dere gjerne vil finne på noe sammen - bare jentene!
blonden Skrevet 5. april 2013 #5 Skrevet 5. april 2013 I blant så er det best å bare si ting rett ut, og i dette tilfellet er det vel det eneste som vil fungere - dere trenger ikke å gjøre det på en måte som ikke er "koselig" som du sier. Bare si at dere gjerne vil finne på noe sammen - bare jentene! Enig her.. mulig han føler seg som en del av gjengen siden han er såppass mye med dere, og det er jo sikkert hyggelig i seg selv, men jeg forstår jo det godt dersom dere ønsker å ha en skikkelig jentekveld. Det er ikke sikkert du trenger å si "ikke ta med samboer", men bare invitere til "jentekveld" så tar hun nok hintet. Hvis hun har litt tungt for det kan dere jo gjøre det veldig jentete de første gangene (typ spa/manikyr/shopping + champagne osv.. vet ikke hva folk gjør for tiden jeg, heheh)
Gjest Cytosin Skrevet 5. april 2013 #6 Skrevet 5. april 2013 Enig her.. mulig han føler seg som en del av gjengen siden han er såppass mye med dere, og det er jo sikkert hyggelig i seg selv, men jeg forstår jo det godt dersom dere ønsker å ha en skikkelig jentekveld. Det er ikke sikkert du trenger å si "ikke ta med samboer", men bare invitere til "jentekveld" så tar hun nok hintet. Hvis hun har litt tungt for det kan dere jo gjøre det veldig jentete de første gangene (typ spa/manikyr/shopping + champagne osv.. vet ikke hva folk gjør for tiden jeg, heheh) Enig! Neste gang dere har jentekveld ser dere på filmer ala "mean girls" og "notebook", drikker jordbærchampagne og diskuterer sminke og klær hele kvelden - da blir det nok siste gangen han deltar på disse jentekveldene 2
Wonders Skrevet 5. april 2013 #7 Skrevet 5. april 2013 ta dette opp med henne på en direkte måte som gjør at hun må ta en samtale med sin kjære.Her er det noen som tråkker over sin velkomst... Han kan ikke forvente å være velkommen en gang spør du meg. Det er dere jentene som må sette en strek for henne.
leirbål Skrevet 5. april 2013 #9 Skrevet 5. april 2013 Selv om hun er veldig følsom er det faktisk greit å si ifra på en fin måte. Å bli litt lei seg for en bagatell er ikke verdens undergang. Fortell henne at dere liker dem begge veldig godt, men at dere veldig gjerne vil at bare dere jentene skal samles av og til. Uten kjærester. Blir hun lei seg kommer hun nok over det igjen. 1
Wonders Skrevet 5. april 2013 #10 Skrevet 5. april 2013 Det er et rødt flagg for oss venninder når vi ikke får jenta vår alene på slike ting... 1
Miren Skrevet 5. april 2013 #11 Skrevet 5. april 2013 Foreslå at dere alle kommer uten gutter, da treffer det ikke hennne direkte. Og kjører en skikkelig girlnight :-)
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #12 Skrevet 5. april 2013 Kanskje hun har angst og må ha ham med. Kanskje de er følelsesmessig grodd helt sammen. Kanskje han ikke er trygg uten henne osv...... Anonym poster: 67b35b5e8e29f4f8a8260d7425e210b8 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #13 Skrevet 5. april 2013 Enig! Neste gang dere har jentekveld ser dere på filmer ala "mean girls" og "notebook", drikker jordbærchampagne og diskuterer sminke og klær hele kvelden - da blir det nok siste gangen han deltar på disse jentekveldene For ikke å snakke om mensen. Anonym poster: ccbe0cbdc6d88ec0695df812d1077211 3
Sign Skrevet 5. april 2013 #14 Skrevet 5. april 2013 Kanskje hun rett og slett ikke får lov å dra ut uten han.
Pippi65 Skrevet 5. april 2013 #15 Skrevet 5. april 2013 Jeg kjenner et par som har det slik. Og jeg tror det like gjerne kan være ho som vil ha kontroll på han...
Wonders Skrevet 5. april 2013 #16 Skrevet 5. april 2013 Foreslå at dere alle kommer uten gutter, da treffer det ikke hennne direkte. Og kjører en skikkelig girlnight :-) Det har ikke funket, de har sikkert hintet så det holder. Hva gjør man når det ikke funker?
leirbål Skrevet 5. april 2013 #17 Skrevet 5. april 2013 Det har ikke funket, de har sikkert hintet så det holder. Hva gjør man når det ikke funker? Sier det rett ut. På en fin måte.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #18 Skrevet 5. april 2013 ' I blant så er det best å bare si ting rett ut, og i dette tilfellet er det vel det eneste som vil fungere - dere trenger ikke å gjøre det på en måte som ikke er "koselig" som du sier. Bare si at dere gjerne vil finne på noe sammen - bare jentene! Det har vi sagt mange ganger, som jeg sa i første innlegg. "Hadde vært så koselig å ha en skikkelig jentekveld, bare oss jentene!" Hun sier seg enig, og så kommer de begge to. Enig her.. mulig han føler seg som en del av gjengen siden han er såppass mye med dere, og det er jo sikkert hyggelig i seg selv, men jeg forstår jo det godt dersom dere ønsker å ha en skikkelig jentekveld. Det er ikke sikkert du trenger å si "ikke ta med samboer", men bare invitere til "jentekveld" så tar hun nok hintet. Hvis hun har litt tungt for det kan dere jo gjøre det veldig jentete de første gangene (typ spa/manikyr/shopping + champagne osv.. vet ikke hva folk gjør for tiden jeg, heheh) Det er som regel det vi snakker om, jenteting, snakker om folk han ikke aner hvem er, han er som regel ikke så mye mer i samtalen. Enig! Neste gang dere har jentekveld ser dere på filmer ala "mean girls" og "notebook", drikker jordbærchampagne og diskuterer sminke og klær hele kvelden - da blir det nok siste gangen han deltar på disse jentekveldene Han blir alltid med, uansett Det er et rødt flagg for oss venninder når vi ikke får jenta vår alene på slike ting... Det er nok jenta som vil dette. Hun er kjent for å være i overkant sjalu, og må ha kontroll. Hvis ikke han blir med henne kunne det jo tenkes at han møtte kompiser, og det kan jo hende det er jenter på bussen som han ser på?! Krise!! Jeg har snakket med henne om dette så mange ganger, at hun må lære seg å gi slipp, og stole på han, men etter 5 år er det fremdeles like ille, og jeg har nesten gitt opp. Foreslå at dere alle kommer uten gutter, da treffer det ikke hennne direkte. Og kjører en skikkelig girlnight :-) Som sagt, det er det vi alltid gjør. Anonym poster: 136b3246909bff7c77feb85f16df224e
¤~Paprika~¤ Skrevet 5. april 2013 #19 Skrevet 5. april 2013 Da er det vel ikke så mye annet å gjøre enn å gjenta det, eventuelt å ta en prat med han? Eller godta at de kommer begge to. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #20 Skrevet 5. april 2013 Stakkars fyr... Anonym poster: b3a3c0370a734ba41d15b6006c1cc43c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå