Jane F. Skrevet 4. april 2013 #1 Del Skrevet 4. april 2013 Jeg er forelsket i serier som Dawnton Abbey og From LarkRise To Candleford og er på utkikke etter mer. Jeg er egentlig ikke så kravstor til verken periode eller tema bare at det er "gammelt". Jeg har Jane Austen Collection på ønskelisten og likte "Copper" serien som gikk på NRK. Men jeg vet liksom ikke hvor jeg skal begynne å lete og trenger derfor deres hjelp Jeg håper det er noen fler enn meg som går å drømmer om store kjoler og "lunchen" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 4. april 2013 #2 Del Skrevet 4. april 2013 The Tudors er veldig bra syns jeg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane F. Skrevet 4. april 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 4. april 2013 The Tudors er veldig bra syns jeg Åååh Ja den hadde jeg glemt. *Notere ned* Så et par episoder for noen år tilbake, den er litt amerikansk i måten den er lagd på men absolutt underholdende Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane F. Skrevet 5. april 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 5. april 2013 Tar fortsatt mot tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 5. april 2013 #5 Del Skrevet 5. april 2013 Av de store så kan jo også Rome og The Borgias nevnes. Spartacus, kanskje? Ellers så er Ken Follets storverk The Pillars of the Earth og World Without End laget serier av, men da snakker vi helt tilbake til rundt tusentallet og fram til 1400 om jeg ikke husker helt feil. Satt i England. Ikke allverdens med store kjoler, men desto mer munke- og nonnekapper. Den har null og niks med vår verden å gjøre, men Game of Thrones er jo inspirert av tiden rundt rosekrigene. Samfunnet er veldig middelalderengelsk i min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #6 Del Skrevet 5. april 2013 http://www.youtube.com/watch?v=SRAhP3KRLK0 Utvandrarna. Nybyggarna er en fortsettelse på den filmen/serien. Anonym poster: a8c7f314cba05a0938a5e5480e44a592 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NerdMedSverd2 Skrevet 6. april 2013 #7 Del Skrevet 6. april 2013 Serier: Deadwood Carnivale og Boarwalk Empire (litt på kanten, foregår i 1934 og 1920ish). Rome Vet ikke om disse akkurat kan kalles kostymedrama, men alle fire seriene er utrolig gode. Anbefales Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tulipana Skrevet 6. april 2013 #8 Del Skrevet 6. april 2013 Black Adder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 6. april 2013 #9 Del Skrevet 6. april 2013 Nord og Sør! (Del 1 og del 2. Del 3 hopper vi elegant over, den eksisterer ikke). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #10 Del Skrevet 6. april 2013 Ripper Street fra BBC (litt likt Copper) Anonym poster: 00672f4ccda89c312214f1aa268cde2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 6. april 2013 #11 Del Skrevet 6. april 2013 Å, det er så mange! Men et lite utvalg av mine favoritter: - Cranford - Return to Cranford - North and South - Wives and Daughters Disse er basert på Elisabeth Gaskells romaner. Nydelige! 1840 - 1850-tall. - Charles II: The power and the passion Om Charles II av England, 1600-tallet. - Aristocrats Basert på biografien om søstrene Lennox. 1700-tall. - Vanity Fair, 1998 Basert på en roman av W. Thackeray. Tidlig 1800-tall. - Jane Eyre, 2006 Charlotte Brontë. Toby Stevens som mr. Rochester, oh-la-la... - Our Mutual Friend 1998, Bleak House 2005, Great Expectations 2011, Little Dorrit 2008. Dickens, 1800-tall. - Tipping the Velvet, 2002 Saftig drama basert på Sarah Waters' roman. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topplue Skrevet 7. april 2013 #12 Del Skrevet 7. april 2013 (endret) Herskap og tjenere (Upstairs, downstairs) den gamle versjonen. House of Elliot Endret 7. april 2013 av Topplue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kråkefjas Skrevet 7. april 2013 #13 Del Skrevet 7. april 2013 battlestar galactica 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berentsens Skrevet 7. april 2013 #14 Del Skrevet 7. april 2013 The Secret Diaries of Miss Anne Lister. Film som er basert på en sann historie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 8. april 2013 #15 Del Skrevet 8. april 2013 Pride & Prejudice! (BBC-versjonen frå 1995, altså! Med Colin Firth som Mark Darcy ) Og Nord og Sør er fantastisk! Ellers: Bleak House, Deadwood, Rome, Middlemarch, Wuthering Heights, The Barchester Chronicles.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå