Gå til innhold

Skal jeg kjøpe PS3 eller XBOX360?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg lurer på å kjøpe PS3 eller XBOX360. Hvilke anbefaler dere?

Er veldig interessert i å kjøpe spiller Rayman origins, og det kan jeg ikke spille på min PS2 ... :(

Jeg vet ikke helt hvor jeg kan få kjøpt PS3 eller XBOX så billig og bra som mulig, så fint om dere kan dele? :)

Anonym poster: 5d900cfe5d535934d038da111242bd19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk kommer vel til å anbefale det de selv spiller, tenker jeg. Så vidt jeg skjønner, så er begge deler helt OK. Men hvis det er spesielle spill du er mest interessert i, så kan det jo gjøre en viss forskjell hvilken plattform du velger. Noen spill er designet for en bestemt plattform, og vil ikke kjøre like bra på andre.

Og det vil være problemer med DLC-er som kommer seint, og som heller ikke funker optimalt.

Så jeg ville tatt utgangspunkt i hva du ønsker å spille på den, og valgt plattform etter det.

Det kommer forresten en ny Xbox med det første, kalt Xbox720. Men den blir så vidg jeg kan se ganske dyr, og det finnes foreløpig ikke noen spill for den. Så det er jo anybodys guess hvor bra den kommer til å være.

Gjest FiskenBlub
Skrevet

Vi har Xbox 360, finner ingen spill jeg vil ha til den. Vil for eksempel ha little big planet, men den finnes bare til ps3. Nintendo Wii/ wiiu er å anbefale, masse artige spill til den :)

AnonymBruker
Skrevet

Har Wii og ps3,

Liker godt å kunne laste ned spill direkte på ps3. Og streamer filmer og spiller av via den.

Anonym poster: 4f81eaf9f474291737f89921491c9396

Skrevet

Ettersom jeg foretrekker kriggsspill, skytespill og stratergispill så har jeg skaffet meg xbox. Samboern er mest fan ac bilspill o.l. og har dermed skaffet seg ps3! Ville sett på utvalget som fantes til hver maskin og sett hvilken maskin som inneholder flest spill i den kategorien du liker!

Skrevet

Har Wii og ps3,

Liker godt å kunne laste ned spill direkte på ps3. Og streamer filmer og spiller av via den.

Anonym poster: 4f81eaf9f474291737f89921491c9396

Det kan du gjøre med xbox360, også. Det eneste negative med xbox når det gjelder film, er at den ikke tar bluray. Men streaming av film funker helt greit. Og til dags dato har ikke Microsofts kundekontoer blitt hacket, så rullebladet for kredittkort sikkerhet er hakket bedre.

AnonymBruker
Skrevet

Da burde jeg kjøpe PS3, da, siden jeg har PS2 fra før? Rayman origins finnes både på PS3 og Xbox.

Kan man se dvd og bluray på PS3?

AnonymBruker
Skrevet

Og kan man forresten spille PS3-spill på PS2?

Skrevet

Nei. Da ville det ikke vært noen vits med Playstation 3, tenker jeg. Men du kan så vidt jeg vet kjøre PS2-spill på PS-3

Gjest padawan
Skrevet

det kan man ikke. Man kan dog spille PS 2-spill på PS 3. Det samme gjelder muligheten for å spille Xbox 1-spill på Xbox 360.

Selv har jeg Xbox 360 og den eneste fordelen som PS3 måtte ha var Blu-Ray-spilleren som Xbox 360 mangler.

På Xbox må en betale for medlemskap i Xbox Live Gold for å kunne bruke apps som Netflix, Youtube etc. såvidt jeg vet er dette gratis på PS.

Gjest Morteno
Skrevet

Jeg selger min Xbox 360 hvis du bor i Oslo området.

Ellers har jeg hatt begge og de er egentlig veldig like. Litt forskjell i spill-innhold og kontrollene er litt annerledes, ellers er det ganske likt.

Jeg likte for øvrig Xbox best.

Skrevet

det kan man ikke. Man kan dog spille PS 2-spill på PS 3. Det samme gjelder muligheten for å spille Xbox 1-spill på Xbox 360.

Selv har jeg Xbox 360 og den eneste fordelen som PS3 måtte ha var Blu-Ray-spilleren som Xbox 360 mangler.

På Xbox må en betale for medlemskap i Xbox Live Gold for å kunne bruke apps som Netflix, Youtube etc. såvidt jeg vet er dette gratis på PS.

Såvidt jeg vet så kan du IKKE spille Ps-2 spill på slimutgaven av PS-3

Skrevet

Får ikke spilt ps2 spill på en ny ps3. ps3 som kunne spille ps2 spill var kun i salg en kort periode rett etter lanserningen av ps3. Har ps3 selv, men spiller omtrent aldri, bruker den kun som bluray/dvd spiller og til streaming av musikk og video.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...