Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om det er noen her som kan anbefale noen fine steder å reise en langhelg til Danmark som er romantisk og rolig. Hører mye om hvor barnevennlig det er osv., men vi ønsker oss en stille, rolig og romantisk liten ferie og lurer på om Danmark kan være tingen?

Forslag om steder og hoteller (kanskje med spa men ikke noe "must") tas vel i mot :-)

Anonym poster: 2adcf52bea7401808d60f0972e171f04

Skrevet

Vil dere i så fall reise fra Oslo til København eller med en av superspeedbåtene til Hirtshals.

De går fra Larvik og Kristiansand.

Skagen er en koselig liten by helt øverst i Danmark. Man kan ogås besøke Grenen der oppe.

Har overnattet på Color hotel Skagen. Et enkelt men behagelig og rolig hotel og med en fantastisk kronhjort på menyen i restauranten.

Det er enkelt med bil å dra derfra og nedover til Ålborg og andre byer om man ønsker litt forandring.

Skagen har også flere bra fiskerestauranter.

Bare ikke dra dit under skagenfestivalen hvis dere vil ha det stille og rolig.

AnonymBruker
Skrevet

Skagen med fiskerestauranter hørtes fristende ut :-). Noen hotelltips?

Om vi tar båt eller kjører har vi ikke bestemt enda. Tror nok ikke vi "gidder" å bruke tid på Oslo-København båten. Mulig Larvik -Hirtshals. Uansett synes vi ikke det er noe stress å kjøre ned. Danmark er noe vi vurderer nettopp fordi vi synes det er grei avstand for en sånn tur.

Skrevet (endret)

Skagen med fiskerestauranter hørtes fristende ut :-). Noen hotelltips?

Om vi tar båt eller kjører har vi ikke bestemt enda. Tror nok ikke vi "gidder" å bruke tid på Oslo-København båten. Mulig Larvik -Hirtshals. Uansett synes vi ikke det er noe stress å kjøre ned. Danmark er noe vi vurderer nettopp fordi vi synes det er grei avstand for en sånn tur.

Vi har bodd på color hotel skagen. Ligger rett utenfor byen og er et enkelt og rolig hotel.

I restauranten spiste vi en nydelig middag med kronhjort til hovedrett og creme brulee til dessert. Kan anbefales. Frokosten var også veldig bra. Dette er et av color lines egne hoteller og her får man ofte hele pakker via color line.

http://www.colorline.no/reisemal/danmark/hotell/color_hotel_skagen

Link til hotellet.

Når man bor der så kan man ta seg en tur opp til Grenen. Det vil jeg anbefale. Det er bare ca 10 min. opp dit med bil og da kan man gå en tur i naturskjønne omgivelser på toppen av Damnark med det mektige havet rett ut. Ta med fotoapparat. Hehe, jeg har ligget nesten flat der oppe i ganske så dårlig vær for å få noen fine bilder av flyvende fugler i brusende hav.

Senere så tar man en spasertur rundt i Skagens koselige gater og finner seg en bra fiskerestaurant nede ved bryggen for så å innta et bedre måltid.

Nå høres det ut som om dere skal ha en rolig og avslappende helg så noen videre utfart til f.eks Bilka er kanskje ikke øverst på menyen men har dere tid og anledning så er det ikke så langt ned til Ålborg.

Spa - det vet jeg ikke men det kan jo hende at det finnes noe av dette i Skagen sentrum. Det går vel sikkert ann å undersøke.

Sjekket litt og det kan se ut for meg som om det er spabehandlinger på dette hotellet men at det måtte forhåndsbestilles. En telefon eller mail til hotellet skulle vel gi svar på det.

Man kan også leie sykler her og det er fint å sykle rundt.

Endret av caroprins

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...