Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og hopp!

Jeg har lest mye inne på forumet, og fått inntrykk av at mange av de som skriver her er oppegående mennesker som har opplevd en del i livet, men kanskje også følt seg utenfor til tid og annen.

Må presisere at jeg ikke jobber for denne "organisasjonen", annet enn at jeg har meldt meg som coach og i dag har hatt mitt første møte med min nye "lillesøster, noe som var utrolig givende! Jeg hadde ikke hørt om de før jeg kom over nettsiden deres ved en tilfeldighet, og tenkte kanskje noen her inne kunne syntes dette var interessant ?

Sisterhood heter det (sisterhood.no), og er et samarbeid mellom bydel frogner og blåkors ungdom, som tilbyr "coacher" til jenter i Oslo som trenger noen å snakke med. Dette er jenter som kanskje føler seg utenfor på skolen, har hatt det litt vanskelig hjemme, eller har tanker som de vil dele med en "storesøster". Altså, litt som et støtteprogram. Jeg vet det er stor mangel på coacher nå, så om noen av dere er interesserte vet jeg de ville satt stor pris på en mail! Om det er noe du lurer på, eller har spørsmål rundt dette, er det bare å sende meg en pm :-)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei og hopp!

Jeg har lest mye inne på forumet, og fått inntrykk av at mange av de som skriver her er oppegående mennesker som har opplevd en del i livet, men kanskje også følt seg utenfor til tid og annen.

Må presisere at jeg ikke jobber for denne "organisasjonen", annet enn at jeg har meldt meg som coach og i dag har hatt mitt første møte med min nye "lillesøster, noe som var utrolig givende! Jeg hadde ikke hørt om de før jeg kom over nettsiden deres ved en tilfeldighet, og tenkte kanskje noen her inne kunne syntes dette var interessant ?

Sisterhood heter det (sisterhood.no), og er et samarbeid mellom bydel frogner og blåkors ungdom, som tilbyr "coacher" til jenter i Oslo som trenger noen å snakke med. Dette er jenter som kanskje føler seg utenfor på skolen, har hatt det litt vanskelig hjemme, eller har tanker som de vil dele med en "storesøster". Altså, litt som et støtteprogram. Jeg vet det er stor mangel på coacher nå, så om noen av dere er interesserte vet jeg de ville satt stor pris på en mail! Om det er noe du lurer på, eller har spørsmål rundt dette, er det bare å sende meg en pm :-)

Bra tiltak! Skulle gjerne ha vært med om jeg fremdeles bodde der.

Anonym poster: 68eb3c811338de86658eca52724e89fb

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på en ting jeg da. Det å være medlem i en jentegruppe eller ha en coach.. koster det noe?

Anonym poster: 07810060d552f0f73c685ffe565b516a

Gjest Gjest
Skrevet

Ingen politattest... riktignok er det svært få kvinnelige overgripere som blir anmeldt, og enda mindre dømt, men den lille "tryggheten" det gir at de som i det minste er dømt blir luket ut kunne vært grei å ha.

Har ikke slike organisasjoner lov til å kreve dette, eller er det en "forglemmelse" fra de?

Skrevet

Veldig fint initiativ, skal vurdere det. Synd de begrenser det til bare jenter dog.

AnonymBruker
Skrevet

Bra tiltak som de andre her også sier! Jeg kunne gjerne tenke meg å vært med på noe sånt, men bor et stykke unna Oslo, hvor ofte møtes man? Kan du si litt mer om møtene, hva man gjør og liknende :)

Anonym poster: ba323f494660064bf1202acf883e4422

Skrevet

Jeg er i min egene verden KG's svar på dette jeg :fnise::kghjerte:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjempefint tiltak. Men hvorfor i pokker'n bruker de "coach"-betegnelsen? Noe som stinker mer av lureri og folk som har overtillit til egne evner skal man lete lenge etter.

Anonym poster: db8dd96f003e516b084434d549233c1a

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

TS her

Jeg er helt enig i at "coach" er et dårlig ord å bruke, får ganske negative "vibber" av det selv, og håper de etterhvert kommer til å endre den betegnelsen til noe mer passende. "Storesøster" er vel det de kaller det på daglig basis, forhåpentligvis noe bedre.

Hvordan møtene foregår bestemmer man helt selv i samtråd med jentas ønsker. For eksempel har jeg og min vært ute å gått tur, vært på cafe, og senere i uken kommer hun til meg for å lage middag. Handler rett og slett om å være sammen, snakke om ting og etterhvert jobbe med de tingene hun synes er vanskelig. Man skal jo ikke fungere som en "psykolog", men som en stabil voksen person som det går ann å betro seg til i vanskelige stunder, og skape et vennskap for de som sårt trenger det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...