AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #1 Skrevet 4. april 2013 Vi bor foreløpig i en liten leil som vi leier. Men har planer om å kjøpe et lite hus etter hvert... har også hund som vi vil ha en hage til. Vi er 21 og 23 år gamle og har vært sammen i snart fem år. I det siste har jeg hatt veldig lyst på barn og jeg har helt siden jeg var liten drømt om å bli en ung mor. Jeg er fremdeles ung, men føler meg ikke "for ung" lenger. Det er veldig mange som får barn i denne alderen bla. mange av vennene mine. Flere av de ligger dårligere an enn meg med tanke på økonomi og partnerskap. Så jeg føler på en måte at "morsklokka" mi ringer allerede. Jeg har så veldig lyst på og har hatt det i flere mnd. Tenker omtrent ikke på noe annet om dagen. Samboer er litt mer "fornuftig" og mener vi skal viente til vi har fått hus bla. Men så lenge økonomien er i orden og vi har masse kjærlighet å gi, så er det vel ikke noe problem å være på utkikk etter hus mens vi er gravide? Han ønsker seg barn, men vil vente litt pga. bolig og sånt, men utenom det så har han lyst. Hvordan få han til å møte meg litt på halvveien feks? Hva med å prøve i høsten for eksempel, så kan vi få en vår/sommerbaby 2014 tenkte jeg på. Noen synspunkter på dette? Anonym poster: f79c1807432330c79000d2b44bacaec8
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #2 Skrevet 4. april 2013 Det er ikke noe å gå etter. Jeg er selv en ung mor og jeg elsker barnet mitt! Men du verden hvor mye verden snur seg etter man har fått et barn i hus. Det er veldig smart å tenke på hus og økonimi før man får et barn, for det er en av de dyreste utgiftene som du får i lengden. Når du ikke har hus og økonomien kunne vært bedre vil dette tære på forholdet dere har. Trust me Anonym poster: 0fef7017ad187c49ac63466e23935395 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #3 Skrevet 4. april 2013 Som sagt er økonomien vår bra. Heller det at vi ikke har hus ennå... men som vi har planer om å kjøpe snart. Må bare bli ferdig med et par andre ting først, som gjerne tar litt tid. Men jeg vil jo ikke prøve nå med en gang, men muligens begynne å prøve i høsten? Vil ikke tvinge han heller, men jeg vil heller ikke vente i to år til før vi setter igang... Anonym poster: f79c1807432330c79000d2b44bacaec8
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #4 Skrevet 4. april 2013 Du må nesten prate med han om dette. Og ikke press han, det fører ikke noe godt med seg. Jeg mener at begge to må være 100% med på dette. Det handler tross alt om å sette et liv til verden. Anonym poster: 7aeee29cd0683c90859abaca3fe10b9e 1
Gjest Murica Skrevet 4. april 2013 #5 Skrevet 4. april 2013 Vent til dere har kjøpt hus om det er det han ønsker. Ikke press noen til å få barn. 1
Rucula Skrevet 4. april 2013 #6 Skrevet 4. april 2013 du er 21 år!! Vent noen år....lev livet! alle mine venninner som har blitt ung mor sier at de ville ha ventet noen år... reis, studer, lev! ikke bind deg til noe for resten av livet nå. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #7 Skrevet 4. april 2013 Ja. Så derfor jeg håpte vi kunne gjøre det slik: Så fort vi har fått hus, så kan vi prøve. Han vil jo ha alt på plass, men hallo.. et hus, god økonomi og to voksne mennesker som elsker hverandre holder vel i massevis. Vil bare "vite" når vi kan sette igang... Anonym poster: f79c1807432330c79000d2b44bacaec8
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #8 Skrevet 4. april 2013 Jeg har hørt det før,Anonym bruker. Det å leve livet... men alle er forskjellige og jeg føler at eg ikke har så stort behov for å reise rundt og oppleve så innmari mye. En sydentur i året er liksom greit nok. Dessuten er jo ikke livet helt over når man har fått barn heller, det er bare mye mer begrenset hvor mye frihet og sånt man får når det er barn i bildet. Men jeg har prøvd å tenke meg om lenge osv, men helt ærlig så er det å få barn en herlig opplevelse i seg selv. Har en vennine som har en unge i trassalderen nå og det er jo litt slitsomt til tider. Men er man gode foreldre, så takler man det likevel. Har sett hvor "fæle" unger kan være og hvor slitsomt det er å være foreldre til baby som våkner hundre ganger om natten og amming og alt det der. Likevel skremmer det meg ikke fra å ville ha barn, nå. Hvis vi hadde hatt et hus nå, så hadde vi vel satt igang allerede... men jeg kan vente i et år til om nødvendig. Vet jeg fortsatt er veldig ung så har ikke dårlig tid. Er bare det at jeg har så lyst på barn nå at det å vente i noen år til bare er ... deprimerende. Anonym poster: f79c1807432330c79000d2b44bacaec8
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #9 Skrevet 4. april 2013 Er jo også greit å få med i regnestykket, at det å "få barn ila 2014" gjerne ikke er så enkelt. Vi begynte første gangen å prøve når jeg var 19, ble gravid som 24-åring. Anonym poster: 69b66c3f13a7a8026dcd8cbc34f83568
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #10 Skrevet 4. april 2013 Neinei, så klart ikke. Bare noe jeg ser for meg. Det eneste jeg ønsker er bare å vite fra samboer når det er aktuelt å begynne å prøve. Hvor lang tid det tar osv kan jo ikke noen av oss vite. Men håper jo at det ikke tar flere år før vi klarer å unnfange noe da. Det er bare håp og drømmer jeg snakekr om her, og så klart planer, men akkurat det med NÅR vi skal få barn kan jeg jo ikke planlegge, men bare håpe. Anonym poster: f79c1807432330c79000d2b44bacaec8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå