vl800 Skrevet 5. juni 2002 #1 Del Skrevet 5. juni 2002 Jeg og samboeren diskuterte i senga igår. Jeg mener: Man kan ikke si at man ikke liker ting før man har prøvd. Dette dreide selvfølgelig inn på sex. Vi kom inn på alt mulig, men her er et eks. Hun sier at hun ikke liker wetsex. Så spør jeg om hvordan hun kan si det da hun aldri har prøvd. Men hun sier bare at hun ikke liker det. Det jeg mener, er at det ikke går ann å si at man ikke liker en ting før man i det hele tatt har prøvd. Jeg har jo lest innlegg her hvor jenta/gutten ikke har vært veldig begeistret for ting, men har prøvd. Personen har nesten blitt hekta på det etter på. Da må men heller bare si at mann finner det ekkelt, og vil derfor ikke prøve det idet hele tatt. Min mening da, er at man helt sikkert vil gå glipp av mange spennende stunder bare fordi man ikke vil prøve. Det skal selvfølgelig ikke være noe tvang med i bilde. Er det en ting spm er sikkert, så tror jeg det må være at det til slutt vil gå utover forholdet. Hvis en er villig til å prøve alt på frivillig basis, og den andre ingenting. Så vil man få noen skrammer i forholdet. Har veldig lyst til å vite hva andre mener om dette. Hva mener dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2002 #2 Del Skrevet 5. juni 2002 Må si jeg syns det er et kvalitetsstempel hos din samboer, hvis hun ikke ønsker at dere benytter hverandre som dass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2002 #3 Del Skrevet 5. juni 2002 Hvorfor prøve noe man absolutt ikke vil og får kvalmefornemmelser av å tenke på? Nei, ærlig talt. Alt skal man ikke prøve ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vl800 Skrevet 5. juni 2002 Forfatter #4 Del Skrevet 5. juni 2002 Hvis du leser hele, så var det bare et eksempel. Denne var til den første anonyme _________________ 1212[ Dette Innlegg er endret av: vl800 den 2002-06-05 13:07 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2002 #5 Del Skrevet 5. juni 2002 Jeg lurer på om Wet kommer i egen særstilling når det gjelder å prøve nye ting. Uansett hvordan man snur og vender på det, så er urin et av kroppens avfallsstoffer. Det er noe helt annet med sæd. Hvilken person med selvrespekt ville like å bli brukt som avfallsplass?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian (71) Skrevet 5. juni 2002 #6 Del Skrevet 5. juni 2002 Man vet ikke om man liker det før man har prøvd, og kanskje liker man det allikvel om man prøver.... kan vel være enig i det. men, nå har det seg slik at jeg ikke tenner overhodet på analsex og har ikke engang lyst til å prøve dette. Javel, greit nok at det er dumt og kanskje noe jeg ville ha hatt stor glede av, men jeg velger altså bort den muligheten fordi jeg ikke tenner på det. Så det at man til enhver tid skal forsøke alt mener jeg er feil.... for konsekvensene vil være større om jeg tillater en dame å dytte en dildo i analen min og jeg ikke syns dette er noe deilig, enn om jeg velger å avstå fra å prøve og går glipp av noe som kunne ha vært deilig. Så, dersom noen ikke har lyst til noe må dette respekteres, å snakke om det og spørre om de kunne tenke seg å prøve er jo helt greit, men å ikke akseptere svaret og å forsøke å overtale noen fordi de kanskje liker det etter å ha prøvd syns jeg er feil. Kristian (71)1212[ Dette Innlegg er endret av: Kristian (71) den 2002-06-05 13:11 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 5. juni 2002 #7 Del Skrevet 5. juni 2002 ....det er jo sånn jenter er....æsjæsjæsj... men når man står i dusjen...og "uheldigvis" sender en stråle...hvem er dem som kjenner orgasmen da... som jeg har sagt før....det er ikke alltid kvinner vet sitt eget beste.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2002 #8 Del Skrevet 5. juni 2002 Æsj, det var en vanvittig kvalm sammenlikning waco... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jewel66 Skrevet 5. juni 2002 #9 Del Skrevet 5. juni 2002 hallo..helt essentielt her : Her er det svært viktig at man nyanserer grunnlaget for motviljen. Man har forskjellige begrunnelser for sine meninger og valg i hverdagen. feks Jeg ønsker ikke å prøve heroin fordi jeg ikke aksepterer faremomentene ved sådant forsøk da jeg vurdere risikoen for inntreff av disse negative konsekvensene som nokså høyt.Jeg har ikke prøvd det før, og baserer valget mitt på manglende ønske om å prøve. Valget er ikke basert på erfaring, men manglende ønske om erfare!!! Således: Begrunnelsen for at jeg ikke vil ha wet sex er ikke fordi jeg har forsøkt det, men fordi jeg ikke har noe ønske om å forsøke det da jeg ikke ønsker å oppleve/akseptere konsekvensene av dette !! Valgets grunnlag er uansett noe man må akseptere og forholde seg til.Det er snakk om respekt. amen !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 5. juni 2002 #10 Del Skrevet 5. juni 2002 Jenter som får orgasme av å tisse en liten stråle i dusjen??? Ja, hadde det vært så enkelt 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vl800 Skrevet 5. juni 2002 Forfatter #11 Del Skrevet 5. juni 2002 On 2002-06-05 13:08, anonym wrote: Uansett hvordan man snur og vender på det, så er urin et av kroppens avfallsstoffer. Det er noe helt annet med sæd. Hvilken person med selvrespekt ville like å bli brukt som avfallsplass? Det er jo helt greit at du synes urin er et avfallstoff og bør derfor gå i dass. Men urin er faktiskt det reneste væsken i kroppen. Nok om det. Jeg har aldri prøvd wet, derfor så kan jeg ikke si at jeg ikke liker det. Det med sæden din, vil helt sikkert være like sykt som urinen, for en annen person. Det er jo egentlig bare en sperre man her inni hodet sitt. Uten heftig klinging så bytter man faktiskt endel spytt, og det er ikke spesielt reinslig det heller. Men kan ikke slutte med alt på grunn av det. Grenser er til for å sprenges. Man taper ikke noe på å prøve. Liker man det, så er det bra, liker man det ikke, så kan det være synd.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 5. juni 2002 #12 Del Skrevet 5. juni 2002 ...og for å ikke glemme hvor kumelka kommer ifra.... eller frokosteggene....menstruasjonen til høna... Nei,... det handler bare om motivasjon spør dere meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vl800 Skrevet 5. juni 2002 Forfatter #13 Del Skrevet 5. juni 2002 Til Jewel66. Jeg er enig med deg i det du sier, men eksempelet ditt med heroin kan vel egentlig ikke sammenligens med foreksempel noe innfor sex (frivillig). Grunnen til at man velger å ikke prøve heroin, har den årsak at men faktiskt kan dæ av det. Derfor så er det et veldig smart valg. Utforsking av sex melllom to frivillige personer, ender som regle ikke med død12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 5. juni 2002 #14 Del Skrevet 5. juni 2002 klart det kan være "skadelig" for forholdet om en er nysgjerrig og den andre ikke er det. Men det å dra inn såpass spesielle ting som wetsex er kanskje ikke rette plass å starte dersom du ønsker å få med dama på litt utforsking? Mulig man ikke kan si sikkert om man ikke liker noe før man har prøvd, men endel ting kan man faktisk si at man ikke ønsker å prøve, med andre ord; jeg vil helst ikke vite om jeg liker dette! Blandt de tingene kommer nok wetsex for meg også, og dyresex, sex med barn etc. Det blir litt som å spør deg om du liker sex med menn? har du prøvd? dersom ja, ok. dersom nei; du vet altså ikke om du ville likt sex med menn? Tror du du får ett kjedeligere sexliv dersom du ikke prøver? Dette er ikke stygt ment, men det er veldig mange menn som godt kunne tenkt seg å prøve både det ene og det andre, og som mener jentene bør være med på alt, men er de villige til å prøve noe spes selv? nei, som regel ikke! Har møtt mang en mann som godt kunne tenkt seg trekant med to jenter, men spør samme mannen om trekant med to menn.. det er litt større tvil der gitt! (selv om det vel ikke er vanlig at de to mennene driver med hverandre engang) Men det er mye det er mulig å prøve ut, uten å måtte gå innpå de mest "tabu-sidene". Prøv litt mer forsiktig neste gang. Bare så det ikke blir missforstått så ser jeg hva du mener, og er til en viss grad enig med deg. Men jeg forstår henne og! Og håper du forstår mine spørsmål.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vl800 Skrevet 5. juni 2002 Forfatter #15 Del Skrevet 5. juni 2002 Til aline: Når det gjelder wet sex, så var det bare et eksempel. Jeg spurt ikke om vi kunne prøve det. aline: Mulig man ikke kan si sikkert om man ikke liker noe før man har prøvd, men endel ting kan man faktisk si at man ikke ønsker å prøve, med andre ord; jeg vil helst ikke vite om jeg liker dette! Jeg er helt enig med deg. Det er akkurat dette jeg så også. Da må du si at du ikke ønsker å prøve ting, av en eller annen grunn. Fordi man vet ikkeom man liker det eller ikke før man har prøvd. Og ved å ikke prøve ting, så får man ikke noe kjedligere sexliv, man vet jo ikke hva man går glipp av. Men man kunne fått det endel mere spennede ved å prøve. Det er heller ikke så lett å vite hva som er tabu og hva som ikke er tabu. En ting kan være det for deg men ikke for meg. Men jeg tror nok vi er veldig enige her.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 5. juni 2002 #16 Del Skrevet 5. juni 2002 Kjære Vl800.... Jeg er enig med det du prøver å få frem i første innlegge ditt og at man skal ikke si at man ikke liker noe før man har prøvd. Og om man ikke vil prøve og få ærfaring bør man da ha et rimelig argument på hvorfor man ikke vil netopp dette..... Om ene parten heletiden gir av seg selv og er villig å prøve ut nye ting og den andre parten ikke gir i det heletatt så ville det for min del gjort mye med forholdet..... Kan ikke si at jeg er den som er mest dreven når det kommer til sex og det er mye jeg aldrig har prøvd og mye jeg aldrig vill prøve.... Jeg ar alikavel åpen for forslag fra min sammboer og han er åpen for hva jeg har lyst å prøve..... Uansett hvilken del av et forhold man snakker om så handler det om å gi og ta og om balansen blir feil der så vil det bli feil på forholdet også,for den som heletiden gir vil jo bli sliten og ikke orke mer om den ikke får tilbake.... Prøv å få i gang en dialår uten for sengen om temaet sex og hvordan du føler det og ser på det å gi og ikke få tilbake,be henne om litt mer innspill,krev at hun også er mer aktiv når det kommer til sex... Slik som jeg har følt det mange ganger er at jeg har fått et syn på kvinner å sex som gjør at jeg føler skam og skittenhet om jeg tar "stygge" ord i i min mun eller sier hvordan jeg liker det og vil ha det.... Begynnte å utforske kroppen min veldig sent for jeg trodde ikke det var en bra ting og finne ut av hva jeg likte og at jeg følte glede av sex.... Tror det er mye utav det gammle som henger igjenn i oss kvinner i dag fra gammelt av selv om vi er ung.... Og det kan da bli vanskelig og stole på oss selv og vår kropp nokk til å ha et fritt syn på sex.... Spør hvordan hun føler det når hun skal snakke om sex og se om hun ikke føler at det er et tema som hun føler skam over... Vet det er mange av mine venninner som føler det slik også.... klem fra 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jewel66 Skrevet 5. juni 2002 #17 Del Skrevet 5. juni 2002 hei vl800 ! Enig med deg at eksempelet mitt med heroin var litt vel "på spissen"! Jeg ville bare markere poenget mitt. Valget baseres jo på hvordan man subjektivt oppfatter konsekvensene. Jeg , i motsetning til mange andre, vurderer konsekvensene av feks wet-sex som uønskelig. Først og fremst er det en handling jeg ikke ønsker ( derav kan sterk etterfølgende ubehag påkomme), det virker avtennende ( fare for fremtidig påvirkning av sex-livet), jeg ser ikke noe seksuelt i det ( etterfølge total mangelnde seksuell stimulans) og gjør jeg det KUN fordi partneren det KAN dette medføre en viss grenseforskyvende selbebreiding( anger, følelse av skittenhet etc etc). Som sagt...det er opp til hver å vurdere hvor sterkt man opplever motviljen. Det er et spørsmål om oppvakthet i forhold til egne grenser, herunder evnen til å definere dem verbalt ti motparten, samt motta hans respekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2002 #18 Del Skrevet 5. juni 2002 vl800 ... Jeg vet at urin er "rent" - det er ikke det som er poenget mitt .... Rene avfallstoffer er fortsatt avfallstoffer. Sæd og spytt er ikke avfallsstoffer, og rent psykologisk oppfattes det helt annerledes (i hvert fall av meg). Du må gjærne oppfatte det som en kjærlighetserklæring at en mann tisser på deg. Men jeg tror ikke jeg er alene om å oppfatte det som nedverdigende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 5. juni 2002 #19 Del Skrevet 5. juni 2002 Jeg tror at visse ting bør være uprøvd jeg. Det betyr ikke at jeg setter en grense for hva som er normalt og ikke normalt. Hvis man føler med enkelte ting at lysten ikke er tilstede, tror jeg det er bedre å la være. Hvis man føler man bryter en grense for hva man egentlig har lyst til å prøve ut, kan man risikere å få traumer av det i ettertid. Viktig å lytte til den indre stemmen i seg selv som sier noe om hva en kan være med på og hva som blir feil. Dette varierer selvfølgelig fra person til person, men den evt. partneren som ønsker å "eksperimentere", gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å presse den andre parten. Tror det samme kan gjelde ift. seksuelle fantasier; Man kan godt kose seg med en fantasi og bli skikkelig opphisset ved tanken, uten å ha et reelt ønske om å gjennomføre det i virkeligheten. Lisa-Beth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 5. juni 2002 #20 Del Skrevet 5. juni 2002 Jeg må ærlig innrømme at wet sex var vel ikke det værste man kan komme oppi men at hun rett og slett ikke føler behovet for å prøve bør jo være grunn god nok. Jeg sier også som noen andre har påpekt,at enkelte ting bør forbli uprøvd.Spesielt om man egentlig ikke har lyst. Det minner meg om den gangen jeg skulle prøve anal sex.Etter maaaaaaaange mnd surmuling og press fra x`en gikk jeg til slutt med på det,uten å ha et snev av lyst til det.Dumt?? Definitivt. Vi forsøkte og det var uten overdrivelse noe av det vondeste jeg noensinne har vært med på.Etter ca 2 cm skrek jeg som en stukken gris og ba han stoppe.Nei nei nei,det bli bedre etterhvert........Til slutt spente jeg gutten i magen for å få han av meg. Jeg satt å stri grein resten av natta og hadde den værste følelsen av å ha blitt rett og slett voldtatt. Jeg tuller ikke når jeg sier at forholdet til typen min aldri ble det samme igjen,og nå er han dumpa. Det er definitivt første og siste gangen. Poenget mitt etter en masse intime betroelser er at om jenta di ikke har lyst til å forsøke det,ikke "press" henne med argumenter som at hun ikke vet hvordan det er.Har man en vrangforestilling om enkelte saker og ting kan det hende de er der for en grunn.Sånn var det hvertfall for meg 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå