Gå til innhold

Trener du og kjæresten like mye? Har dere samme syn på kosthold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Der gjelder kanskje spesielt for de som bor sammen, da men... Ulikt syn på trening og kosthold kan vel føre til konflikter?

Anonym poster: 6be5c88827c6f55bace78837b1620fa8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det funker ikke. Han er eksen min nå og jeg er sammen med en som har samme vanene. Guuuud så deilig det er..

Anonym poster: d997a5bb0791cd1e5ec41c02e9a3865c

Skrevet

Vi trener omtrent like mye, men har ganske ulikt syn på kosthold. Han elsker alt som inneholder fett og bruker mengder med majones og smør på brødskiva, masse olje/smør i stekepanna, er glad i pommes frites og pølser, hamburger, you name it.

Jeg er derimot litt sunnere og har også slitt med spiseforstyrrelser, så jeg friker litt ut når det blir for mye fett.

I begynnelsen irriterte det meg litt og det ble noen diskusjoner, men jeg har lært meg å overse det og la det gå. Blir jo litt ekstra styr med at vi ofte må lage hver vår middag osv, men det er bare en vanesak :)

Skrevet

Ganske like egentlig, både når det gjelder kosthold og trening . Før var han treningsfreak og jeg likte å gjøre aktiviteter, men ikke trening.

Skrevet

Jeg trener 5-7 g i uken, mannen trener ikke i det hele tatt, spiser bare junk og drit + han røyker. Lager vanlige middager og gjerne noe "ekstra usunt" til han ved siden av.

Skrevet

Ja, vi trener like mye og er begge opptatt av å få i oss sunn mat. Tror ikke forholdet funket om vi ikke begge hadde sånn ca. samme syn på dette.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var samboer med en som trente hver dag i en periode jeg ikke trente i det hele tatt.

Vi hadde heldigvis noenlunde samme syn på kosthold, da vi begge var altetende. Der var vel faktisk jeg hakket sunnere enn han i kraft av at jeg har vokst opp med mer variert kosthold og mat laget fra bunnen av imens han var oppforet på halvfabrikata og kunne spise omtrent bare nudler i dagesvis om han var alene.

Det fungerte greit det forsåvidt, eneste var at han nok så på meg som relativt lat og ga meg litt dårlig samvittighet der jeg lå i sofaen imens han stakk ut for å jogge skauen rundt. Og jeg ble lei av gnålet om trening, når man ikke trener selv så er det kjedelig å høre på og prate om. Det var nok kanskje litt dumt at vi ikke delte den interessen eller var aktive sammen, dro på skiferier etc., men det skapte ikke noen konflikter og var på ingen måte grunnen til at det ble slutt.

Dog så tror jeg nok en sporty dame hadde passet han bedre på veldig mange måter, så jeg håper han har funnet seg en spreking nå.

Selv så trener jeg 2-3 ggr i uka nå, men jeg bryr meg ikke om min neste kjæreste trener eller ei. Faktisk vil jeg helst ha en med mest mulig avslappet forhold til det, for jeg synes fremdeles det er kjedelig når det blir en for stor del av livet til folk. I min mening så er trening bare noe man gjør, ikke noe man er.

Overdreven sunnhet er også en dealbreaker, jeg er veldig glad i (gourmet)mat og kunne ikke levd med en som hadde masse matvarer han nektet å spise eller som kun så på mat som bensin og ikke som nytelse.

Anonym poster: 30dd2afd817eb60de86ed1b319a582b8

Gjest Hviit
Skrevet

Hadde ikke funket hvis vi ikke hadde nogenlunde samme syn på kosthold. Vi spiser ulikt da, jeg er vegeterianer, han går på steinaldersdietten. Jeg løper og trener kondisjon, liker også yoga og pilates, samt litt styrke, han trener stort sett styrke og kondisjon.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vel kanskje litt mer ivrig enn han.. Men siden han er slank, og ikke har problemer med kolesterol osv(han er glad i fett), så blander jeg meg ikke. Hadde helsa hans stått på spill ville det vært noe annet. Man må da respektere det hvis partneren ikke har samme syn på ting som en selv??

Anonym poster: 439e38217c3659651fb5c7e9cd3abdfe

AnonymBruker
Skrevet

Vi trener det samme, bare han tar mer vekter. Noe mat han ikke liker som jeg liker og omvendt, vil ikke si det er noe problem her

Anonym poster: 0cfadaebaf7d80cc735ea7a856b9e874

Skrevet

Jeg kunne nok ikke bodd med en lav karbo fyr som har adresse på treningssenteret og sprøyter Birken inn i årene, men det har jeg heldigvis ikke heller.

Vi liker begge et variert kosthold og har samme grunnholdning at mat skal smake godt, om det er sunt men ikke smaker godt passer det ikke for verken meg eller han. Jeg er litt mer glad i majones og rømme og feite sauser enn han, men sånn ellers så er det ganske variert alt i fra det kjempe usunne til det virkelig sunne, som sagt et variert kosthold, og vi spiser til vi er mett. Vi får begge noia av ord som chiafrø, spirulina, sukrin, gojibær, hvetegress, grønn sjø tang og annet som folk knasker på.

Jeg er glad for at vi koser oss med mat, for at ingen av oss noensinne har veid maten vår eller telt kalorier. Ellers med trening, jo da vi går mye fjellturer på et par timer i uken da vi begge er friluftsmennesker, som på ingen måte må sammenblandes med treningsmennesker :fnise: Joggesko har vi og, de blir brukt en gang i blant til å faktisk løpe i men Birken får vente til vi blir pensjonister (det er vi ganske enig i). Så stort sett er vi ganske på samme side når det gjelder kosthold og trening.

Gjest avocadoen
Skrevet

Ja, vi trener så og si like mye, men vi trener forskjellige ting. Jeg er glad i sykling og når jeg trener styrke så bruker jeg slynge, sirkeltreningsapparater og bosu ball. Han bruker vekter og trener kondisjon og spiller litt fotball.

Har veldig likt syn på kosthold. Er glad i de samme tingene og på restaurant bestiller vi ofte akkurat det samme uten at vi gjør det med meninga og vi liker å kose oss av og til med litt godteri, men vi spiser helst bær og grønnsaker som snacks.

Synes det er veldig greit at vi er litt like sånn :)

Skrevet

Eksen min gikk opp 15 kg iløpet av vårt forhold på 5 år... jeg gikk ned 10 kg.. så vi møttes vell på midten kan man si ^^

Nei.. men grunnen til at det ble slutt var delvis pga han inaktiivitet og mangel på initiativ til ca. alt annet enn sofa og tv.

Skrevet

Begge trener veldig mye og spiser det vi har lyst på, inkludert 'usunne ting', uten å telle kalorier. Det er virkelig deilig å slippe mas om at jeg trener for mye, og å ha en kjæreste som faktisk klarer å holde følge med meg. :P

AnonymBruker
Skrevet

Han trener vel 4 ganger i uken, spiser sunt og er ganske aktiv ellers, jeg trener ikke og er veldig glad i søtsaker. Men jeg prøver å endre meg, prøver å trene litt og spise sunnere, men det er vanskelig. Jeg tror ikke det går utover forholdet at vi er forskjellige.

Anonym poster: a6b3d1cf50f45eb2e578698b9d5145ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...