Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har klart det "store" og trenger noen råd om hvordan jeg skal komme meg ut av det...

Jeg har hatt veldig god kjemi med en kollega det siste året, og denne gode kjemien har for min del utviklet seg til en forelskelse... For noen uker siden var vi på fest hvor han og jeg ble sittende å snakke hele kvelden. På slutten av kvelden kysset han meg... Vi har hatt daglig kontakt både på sms og han har ringt meg i tillegg til at vi ser hverandre på jobb hver eneste dag... Det har ikke skjedd noe mer enn det kysset den kvelden, og nå er det kun blikk og smil mellom oss i tillegg til at vi tuller mye med hverandre...

Problemet er at han har samboer og barn! Forholdet mellom dem har ikke vært bra på mange år og de er vel mest sammen på grunn av barnet. Jeg vil uansett ikke splitte en familie og vet at jeg må gjøre noe for å kommer over han... Jeg har blitt så utrolig forelsket i han og føler inni meg at han og jeg kunne hatt det bra sammen hvis vi hadde fått muligheten... Men denne muligheten får vi ikke og jeg må komme meg videre!

Hva gjør jeg?!

Anonym poster: aacc57f4daefd5d0cdd4c67410e8b20d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at han har samboer og barn! Forholdet mellom dem har ikke vært bra på mange år og de er vel mest sammen på grunn av barnet.

Og dette tror du på, for dette er jo ikke noe alle menn sier når de vil ha litt nytt på siden. :roll:

Anonym poster: 9f8fa738988f434868c5503a6cc8f69c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og dette tror du på, for dette er jo ikke noe alle menn sier når de vil ha litt nytt på siden. :roll:

TS her:

Jeg tror på dette fordi jeg kjenner både familie og venner av dem og de sier akkurat det samme alle sammen...inkludert han! Så det er ikke bare han som sier det.... Og jeg vet hvordan hun er, så de har det ikke bra! Det er ikke bare noe som blir sagt.... :opplyser:

Skrevet

Du får være ærlig med ham da. Si at du liker ham, men at du ikke vil involvere deg i ham så lenge han er i et forhold. Så får du trekke deg litt tilbake og se hva han gjør. Blir han i forholdet, så kan det ikke være sååå ille....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her:

Jeg tror på dette fordi jeg kjenner både familie og venner av dem og de sier akkurat det samme alle sammen...inkludert han! Så det er ikke bare han som sier det.... Og jeg vet hvordan hun er, så de har det ikke bra! Det er ikke bare noe som blir sagt.... :opplyser:

Du vet hvordan hun er, ja! Haha. Men du vet ikke hvorfor hun er som hun er? Eller hvilken rolle han spiller i det hele? For han er jo baaaaare snill... eller.....

• Liker 1
Gjest Beano
Skrevet (endret)

Du burde spørre han om han vil satse på et forhold og dere burde være veldig sikre på at dette ikke er en kortvarig forelskelse, men noe av betydning. Det er ingens sin feil at dere har fått følelser for hverandre og jeg ser ikke på det som et problem så lenge han velger å forlate samboeren sin av fri vilje (altså du må ikke presse han).

Endret av Beano
AnonymBruker
Skrevet

Du burde spørre han om han vil satse på et forhold og dere burde være veldig sikre på at dette ikke er en kortvarig forelskelse, men noe av betydning. Det er ingens sin feil at dere har fått følelser for hverandre og jeg ser ikke på det som et problem så lenge han velger å forlate samboeren sin av fri vilje (altså du må ikke presse han).

Tusen takk for et fint svar! Det er godt at andre også ser at følelser ikke er så lett å styre....

Jeg vil, som skrevet, ikke splitte en familie og må finne en måte å komme meg videre på...jeg vet bare ikke hvordan!

AnonymBruker
Skrevet

Du vet hvordan hun er, ja! Haha. Men du vet ikke hvorfor hun er som hun er? Eller hvilken rolle han spiller i det hele? For han er jo baaaaare snill... eller.....

Hva er vitsen med dette egentlig? Hvis du leser mitt første innlegg ser du at jeg ikke vil splitte en familie, får han til å være utro eller tvinge han til å gå fra samboeren sin, men jeg vil finne en måte å komme meg videre på..noe som ikke er så lett når man har følelser... Poenget med innlegget mitt var at jeg trenger råd for hva jeg kan gjøre for å "glemme" han, noe som ikke er så enkelt når jeg ser han hver dag.... Å si opp jobben er uaktuelt!

Hvis du ikke har noe lurt å komme med syns jeg du kan droppe å komme med noe i det hele tatt...!

AnonymBruker
Skrevet

Du får være ærlig med ham da. Si at du liker ham, men at du ikke vil involvere deg i ham så lenge han er i et forhold. Så får du trekke deg litt tilbake og se hva han gjør. Blir han i forholdet, så kan det ikke være sååå ille....

Han vet veldig godt hva jeg tenker og føler, for det har jeg fortalt han... Så da bør jeg kanskje gjøre som du skriver, trekke meg unna...og hvis han ikke viser interesse lenger da er han kanskje ikke noe for meg! Problemet er bare hvordan jeg skal klare å trekke meg unna når det eneste jeg vil er å ha han....

Skrevet

Han vet veldig godt hva jeg tenker og føler, for det har jeg fortalt han... Så da bør jeg kanskje gjøre som du skriver, trekke meg unna...og hvis han ikke viser interesse lenger da er han kanskje ikke noe for meg! Problemet er bare hvordan jeg skal klare å trekke meg unna når det eneste jeg vil er å ha han....

Jeg skjønner godt at dette er vanskelig, men prøv å tenk på hvordan samvittigheten din vil bli dersom du går videre med dette uten at han går i fra samboeren sin. Dersom han ikke er villig til å satse, så er han heller ikke noe å satse på, syns jeg...

Skrevet

Jeg skjønner godt at dette er vanskelig, men prøv å tenk på hvordan samvittigheten din vil bli dersom du går videre med dette uten at han går i fra samboeren sin. Dersom han ikke er villig til å satse, så er han heller ikke noe å satse på, syns jeg...

Nei og det er jeg helt enig i! :)

Problemet mitt er bare hvordan jeg skal klare å trekke meg unna... Det klør i fingrene etter å sende sms til han, snakke med han på tlf osv... Det er også vanskelig å vite hvordan jeg skal forholde meg når han er den som tar kontakt....

AnonymBruker
Skrevet

Hva er vitsen med dette egentlig? Hvis du leser mitt første innlegg ser du at jeg ikke vil splitte en familie, får han til å være utro eller tvinge han til å gå fra samboeren sin, men jeg vil finne en måte å komme meg videre på..noe som ikke er så lett når man har følelser... Poenget med innlegget mitt var at jeg trenger råd for hva jeg kan gjøre for å "glemme" han, noe som ikke er så enkelt når jeg ser han hver dag.... Å si opp jobben er uaktuelt!

Hvis du ikke har noe lurt å komme med syns jeg du kan droppe å komme med noe i det hele tatt...!

Vitsen med det var å signalisere akkurat hva jeg synes om damer som SIER "de ikke vil splitte en familie", samtidig som de flørter med mannen og snakker drit om dama, fordi "de vet hvordan hun er, og alle er enige".

Det er så klassisk at det er kvalmt.

Skrevet

Har jeg snakket drit om henne når jeg sier at jeg vet hvordan hun er?

Du virker litt bitter.....

Gjest Gjest
Skrevet

Nei og det er jeg helt enig i! :)

Problemet mitt er bare hvordan jeg skal klare å trekke meg unna... Det klør i fingrene etter å sende sms til han, snakke med han på tlf osv... Det er også vanskelig å vite hvordan jeg skal forholde meg når han er den som tar kontakt....

Du er forelsket, og det er kanskje han også. Men vil du virkelig starte et forhold som har blitt til ved utroskap? Med mest sannsynlig en sint og bitter eks og masse tungt samarbeid om barna, beskyldninger, mange som ikke vil like deg etc.... Det ville ikke jeg ha gjort.

Forelskelser demper seg når du jobber bevisst på å komme over dem, men det krever innsats. All kontakt må brytes, du må gjøre noe aktivt med andre mennesker, gå ut og flørt, vær masse med venner, dyrk dine interesser osv. Alt for å ikke sitte og drømme om din kollega.

Om han vil ha deg, kan han flytte fra sin samboer og gjøre bruddet på en skikkelig måte først, og så deretter kan dere utforske forholdet deres. Er han ikke villig til dette, ville jeg ikke satset på denne mannen. Da er du det han savner i forholdet sitt og når forelskelsen avtar kan det godt hende det ikke er deg han vil ha allikvel.

Beklager harde ord, men utroskap er en så dustete måte å starte et kjærlighetsforhold på!

Skrevet

Beklager harde ord, men utroskap er en så dustete måte å starte et kjærlighetsforhold på!

Det er jeg helt enig i og det er jeg heller ikke interessert i... Det er vel også derfor det ikke har skjedd noe mer enn det kysset den kvelden! Takk for at noe endelig svarte konkret på det jeg faktisk lurte på! :)

Gjest Beano
Skrevet

Tusen takk for et fint svar! Det er godt at andre også ser at følelser ikke er så lett å styre....

Jeg vil, som skrevet, ikke splitte en familie og må finne en måte å komme meg videre på...jeg vet bare ikke hvordan!

Kjære deg, ser du ikke at familien allerede var splittet? Bare fordi du forsvinner fra livet hans vil ikke det gjøre at forholdet hans til samboeren sin vil bli bedre. Forholdet var allerede ødelagt før du kom inn i bildet, så hvis dere ender opp som et par er det ikke deg som har ødelagt familien.

Jeg forstår at du vil ha tips til hvordan du kan komme deg videre og det eneste alternativet er å ta avstand fra han. Noen nevnte det men det er det eneste du kan gjøre.

:klem:

Skrevet

Kjære deg, ser du ikke at familien allerede var splittet? Bare fordi du forsvinner fra livet hans vil ikke det gjøre at forholdet hans til samboeren sin vil bli bedre. Forholdet var allerede ødelagt før du kom inn i bildet, så hvis dere ender opp som et par er det ikke deg som har ødelagt familien.

Jeg forstår at du vil ha tips til hvordan du kan komme deg videre og det eneste alternativet er å ta avstand fra han. Noen nevnte det men det er det eneste du kan gjøre.

:klem:

Det er godt at det ikke bare er jeg som føler at forholdet de har var ødelagt lenge før jeg kom inn i bildet.... :)

Jeg må nok bare jobbe med meg selv for å ikke være tilgjengelig for han til enhver tid, og heller være her hvis han en dag bestemmer seg for å gå derifra og ta en sjanse med meg... Alikevel kan jeg jo ikke sitte å vente, men heller prøve å leve livet mitt...kanskje det dukker opp noe annet etterhvert? :)

Gjest Beano
Skrevet

Det er godt at det ikke bare er jeg som føler at forholdet de har var ødelagt lenge før jeg kom inn i bildet.... :)

Jeg må nok bare jobbe med meg selv for å ikke være tilgjengelig for han til enhver tid, og heller være her hvis han en dag bestemmer seg for å gå derifra og ta en sjanse med meg... Alikevel kan jeg jo ikke sitte å vente, men heller prøve å leve livet mitt...kanskje det dukker opp noe annet etterhvert? :)

Jeg syntes det er det beste alternativet. Masse lykke til og jeg håper alt ender bra for deg :klem:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes også dette er et klokt valg av deg. Ikke det letteste valget, men det lureste. Da vil du kunne beholde selvrespekten, og blir dere kjærester noen gang trenger dere ikke tåkelegge at dere hadde et forhold før han gikk fra sin samboer.

Møter du noen annen i mellomtiden, slå til! Kanskje han får fart på seg hvis han oppdager at du driver og dater??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...