Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noe av det værste med utroskap er sviket og det å bli bedratt. At han har løyet om hvor han har vært over en lengere periode, bortforklart hva han har drevet med - rett og slett å bli løyet til og holdt for narr. Dette er de følelsene som gjør utroskap så forferdelig for så mange, da det å være intim med en annen i grunn er ganske bagatell.

Hva hvis partner kun hadde som regel at han kun kunne være med max to andre partnere i halvåret/året, og kun med jenter han ikke inviterte videre inn i en fast relasjon, men toppen en uforpliktet og kort fling pga anledning der han ikke planlegger å bedra kona eller partneren, eller forteller løgner om hva han egentlig skal. At han kun er utro ved anledninger der det er nærmest sikkert at det blir en bevart hemmlighet og har som prinsipp at kona ikke skal villedes, bedras eller bli løyet for, der hun ikke kan få en emosjonell smell fordi hun aldri får vite noe og det er null risiko for å bli avslørt. Er ikke det etisk og moralsk overkommelig, altså ikke ideelt, men rett og slett ok og godtatt så lenge man kun er med på meningsløs, ubetydelig og tilfeldig sex, med en person han ikke vil ta kontakt med i ettertid og ikke bryr seg om, og som han ikke endrer planer med partner eller lyver for å få, men stoler på at hun ikke vil kjøre forhør eller ha oversikt over hva som skjedde i det aktuelle tidsrom?

Anonym poster: 667831df94d1d7c4c259da52e8fd0f0c

Videoannonse
Annonse
Gjest Mariah
Skrevet

Hvis hun går med på en sånn avtale har dere i praksis et åpent forhold, det er en annen sak. Selv kunne jeg aldri tenkt meg det.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun går med på en sånn avtale har dere i praksis et åpent forhold, det er en annen sak. Selv kunne jeg aldri tenkt meg det.

Det var ikke en atale jeg tenkte på. Men jeg tenkte at sånn form for utroskap kanskje er mer tilgivende, eller en grei prinsipiell syssel menn som er glad i variasjon kan bedrive med ok samvittighet? Han tar som sagt en del prinsipielle hensyn her.

Gjest Mariah
Skrevet

Det var ikke en atale jeg tenkte på. Men jeg tenkte at sånn form for utroskap kanskje er mer tilgivende, eller en grei prinsipiell syssel menn som er glad i variasjon kan bedrive med ok samvittighet? Han tar som sagt en del prinsipielle hensyn her.

Mener du at partneren må være enig i premissene i hovedinnlegget? I så fall er det ikke utroskap.

Om dette er premisser partneren setter selv, er det selvfølgelig utroskap. Det spiller ingen rolle hva hensikten eller intensjonen er, så lenge partneren ikke synes det er ok, og det er noe h*n ikke vet om, er det like fullt utroskap.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mener du at partneren må være enig i premissene i hovedinnlegget? I så fall er det ikke utroskap.

Om dette er premisser partneren setter selv, er det selvfølgelig utroskap. Det spiller ingen rolle hva hensikten eller intensjonen er, så lenge partneren ikke synes det er ok, og det er noe h*n ikke vet om, er det like fullt utroskap.

Nei. Jeg lurte på om menn som følger disse etiske prinsippene kan være "utro" med samvittigheten i behold. Partner vil selvfølgelig ikke vite noe.

Gjest Mariah
Skrevet (endret)

Nei. Jeg lurte på om menn som følger disse etiske prinsippene kan være "utro" med samvittigheten i behold. Partner vil selvfølgelig ikke vite noe.

Nettopp, og så lenge partneren ikke vet at han er utro så er det selvfølgelig utroskap. Som nevnt; intensjon eller hensikt spiller ingen rolle, utroskap er fremdeles utroskap, og det svir uansett.

Endret av Candice
  • Liker 3
Skrevet

Jeg kan godt tilgi partneren min om han har sex med noen andre, det er ikke det det står på.

Men sex med meg kommer han ikke til å ha igjen. Uansett omstendigheter.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nettopp, og så lenge partneren ikke vet at han er utro så er det selvfølgelig utroskap. Som nevnt; intensjon eller hensikt spiller ingen rolle.

Men er utroskap så ille å bedrive, elelr er detløgnene og bedrageriet rundt som er det værste? Om sistnevnte er tillfelle så er jo denne formen for utroskap ganske forsvarlig. Det var det somm ar spørsmålet, ikke om utroskap er utroskap.

Gjest Mariah
Skrevet

Men er utroskap så ille å bedrive, elelr er detløgnene og bedrageriet rundt som er det værste? Om sistnevnte er tillfelle så er jo denne formen for utroskap ganske forsvarlig. Det var det somm ar spørsmålet, ikke om utroskap er utroskap.

Jeg har svart deg på det inntil flere ganger nå; jeg mener at alt er ille. Det er ikke mulig å se på det som at noen sider ved det er verre enn andre. Det er et stort tillitsbrudd, og for min del hadde det vært rett ut døra uavhengig av hvem han var utro med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er et stort tillitsbrudd, og for min del hadde det vært rett ut døra uavhengig av hvem han var utro med.

Selv om det var med prinsesse Märtha?

Anonym poster: d23adbaac870043668a7b5c0248580e3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har svart deg på det inntil flere ganger nå; jeg mener at alt er ille. Det er ikke mulig å se på det som at noen sider ved det er verre enn andre. Det er et stort tillitsbrudd, og for min del hadde det vært rett ut døra uavhengig av hvem han var utro med.

Men du hadde jo ikke vist om det?

Gjest Gjest
Skrevet

Utroskap er ikke greit. Åpne og halvåpne forhold er greit for dem som vil.

Du skriver hele tiden om mannen som den potensielt utro. Som kvinne har jeg også lyst på andre menn til tider. Jeg luftet samme ide som deg, bare at det ville være en gjensidig avtale. Han var imot.

Utroskap er utroskap. Uansett hvor diskret du er. Og hver gang gjør du deg uverdig din partner, så jeg håper din partner er like ego som deg.

Skrevet

Så lenge hun ikke vet om det, er det jo bedrageri?

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge hun ikke vet om det, er det jo bedrageri?

Men det er ikke utspekulert og planlagt bedrageri. Mer sånn om anledningen byr seg.

Skrevet

Da vil jeg ikke kalle det utroskap heller, rett og slett fordi man har kommet frem til en avtale. Brudd på avtalen vil jeg derimot kalle utroskap, og det kan aldri bli etisk riktig i mine øyne. Ordningen forøvrig kunne jeg aldri gått med på selv, men hver sin smak.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Men du hadde jo ikke vist om det?

Det er fortsatt utroskap selv om partneren ikke veit om det vel. Og har h*n ikke dårlig samvittighet for det, så er det noe alvorlig galt - eller så er følelsene for partneren borte og h*n burde da gjøre det slutt istedet. (Det burde h*n egentlig gjort i det øyeblikket h*n vurderte utroskap.)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En bagatell? Nei, selve handlingen er ikke en bagatell.

Det blir en blanding av dette:

Jeg vil ikke at mine sexleketøy skal lånes bort til andre, særlig ikke når jeg ikke har noen kontroll med det. Det er for intimt!! Jeg vil heller ikke at hjertet mitt skal lekes med.

Anonym poster: d36115d5b6f8cc45a8d437bcdf07a898

Gjest Gjest
Skrevet

Det vil være mange anledninger som byr seg for henne også. Vil du at hun skal la være å benytte seg av dem, eller er det greit at hun har sex så lenge du ikke oppdager det?

Gjest Gjest
Skrevet

Totalt uakseptabelt, pga faren for SOS og graviditet hos de andre kvinnene. Det er en risiko ingen har rett til å vurdere på andres vegne. Jeg har derimot ikke et problem med forhold hvor det er flere partnere, så lenge alle kjenner til alle, og godtar det fullt ut.

Skrevet

Svaret er nei. Og du trenger ikke skrive utro i anførselstegn. Det er utroskap. Forhåpentligvis med påfølgende dårlig samvittighet. Vil man ligge rundt så bør man gjøre det slutt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...