Gjest Drue Skrevet 4. april 2013 #1 Skrevet 4. april 2013 Det mener jeg. Altså, skal man lage event på facebook hvor man legger opp til stor fest og til at folk skal ta med gaver hvert eneste år? IMØ er det greit å gjøre når man er 25, deretter 30, 35 ... osv.. Ikke åra i mellom. Er dere med meg?
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #2 Skrevet 4. april 2013 Synes man virker litt selvsentrert og umoden da, ja.... Anonym poster: 4f4576236ccc7ea988ae1ee2c867d7c4 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #3 Skrevet 4. april 2013 I min gjeng, på 8-10 stykker, pleier vi å ha middagsselskap og gaver er gjerne en vinflaske som hadde blitt gitt uansett og som blir delt i løpet av kvelden. Ser ikke det barnslige i det. Anonym poster: c7321ac0bd771f635e5cf42177f5ae61 3
Adhara Skrevet 4. april 2013 #4 Skrevet 4. april 2013 Nei. Jeg synes ikke det er barnslig. Hva er galt med å feire litt? 6
Purple Basil Skrevet 4. april 2013 #5 Skrevet 4. april 2013 Nei. Jeg ser ikke helt hvorfor man skal slutte å feire bursdagen sin. Jeg kommer nok til å feire alle mine resten av livet. Å kreve gaver er ganske frekt da, så på akkurat det punktet er jeg enig. 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #6 Skrevet 4. april 2013 Ja. Jeg sluttet å feire etter at jeg fylte ti år (jeg er helt ærlig og dønn seriøs). Anonym poster: 2d971575d06633d823d90e72b2f206ae 1
Gjest Oblivion Skrevet 4. april 2013 #7 Skrevet 4. april 2013 Vet du -jeg ønsker å feire livet mitt så lenge jeg lever! Så jeg inviterer, og jeg synes det er herlig at andre inviterer til feiring. Men -jeg inviterer til en sosial sammenkomst. Gaver hender det at man gir, men mer for symbolikken sin del -det er nok at vi bruker penger på mat og kos, poenget er jo å tilbringe tid med dem man er glad i. Og om noen av mine takker nei så er det helt i orden, de som kommer de kommer. Heldigvis har vi stort sett like meninger i min omgangskrets -ingen krav til gaver, ikke press på oppmøte eller pengebruk. Hvorfor skal man ikke feire livet, og livet til dem man er glad i? 13
Petalouda Skrevet 4. april 2013 #8 Skrevet 4. april 2013 jeg feirer med middag og vin og full pakke hvert år jeg - fordi jeg fortjener det 3
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2013 #9 Skrevet 4. april 2013 Jeg feirer bursdagen min hvert år med kaffe og kaker til venner og familie, og jeg er over 50 år. Henger til og med ut balkongflagget.
Obiola Skrevet 4. april 2013 #10 Skrevet 4. april 2013 Synes det kan være en fin anledning til å samle folk og ha det gøy! Man har da lov til å feire seg selv litt på den ene dagen i året? 6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #11 Skrevet 4. april 2013 Ikke barnslig. Men utrolig irriterende når man f.eks. ikke kan finne på noe med venninner, fordi svigermor har 56-årsdag....... Synes burdsagsfeiringer for voksne bør begrense seg til de runde dagene, helst de virkelige runde (30-40-50), men max halvrunde hvert 5. år. Anonym poster: aef7d5e4539e8db103fd7596c81423d0
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #12 Skrevet 4. april 2013 Nja, litt kanskje? "Hei alle sammen, jeg er 37 år på tirsdag, håper folk rydder plass i tidsklemma si for å feire meg!"...? Jeg må innrømme at jeg blåser langt i min egen bursdag, og synes det er mer enn nok å rigge til feiring for barna om vi ikke skal begynne å mase med voksenbursdager også- så jeg tenker at det holder å feire runde tall. Skal sies at vi er en periode der de fleste i omgangskretsen har småbarn og lite fritid. Kaffe på senga, et kyss fra samboeren og selvtegnet kort fra barna er dog en selvfølge. Anonym poster: 660dd04efcb44820400942e591d60180
Petalouda Skrevet 4. april 2013 #13 Skrevet 4. april 2013 Ikke barnslig. Men utrolig irriterende når man f.eks. ikke kan finne på noe med venninner, fordi svigermor har 56-årsdag....... Synes burdsagsfeiringer for voksne bør begrense seg til de runde dagene, helst de virkelige runde (30-40-50), men max halvrunde hvert 5. år. Anonym poster: aef7d5e4539e8db103fd7596c81423d0 har du ikke tid til å prioritere svigermoren din en gang i året ... ? Nja, litt kanskje? "Hei alle sammen, jeg er 37 år på tirsdag, håper folk rydder plass i tidsklemma si for å feire meg!"...? Jeg må innrømme at jeg blåser langt i min egen bursdag, og synes det er mer enn nok å rigge til feiring for barna om vi ikke skal begynne å mase med voksenbursdager også- så jeg tenker at det holder å feire runde tall. Skal sies at vi er en periode der de fleste i omgangskretsen har småbarn og lite fritid. Anonym poster: 660dd04efcb44820400942e591d60180 seriøst ... ? Har du ikke tid til å prioritere gode venner den ene dagen i året er det synd på deg syns jeg. 10
Dragonfly84 Skrevet 4. april 2013 #14 Skrevet 4. april 2013 Hæ, er det barnslig å feire bursdag og nå? Jeg syns det er kjempekoselig å bli invitert i andres 31-årsdager eller 29-årsdager eller andre urunde tall, og syns også det er fint å arrangere slike feiringer til min bursdag. Ser ikke noe galt i å feire at vi har fått enda et år på denne fine planeten 6
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2013 #15 Skrevet 4. april 2013 Kommer ann på hvordan en feirer spør du meg. Dersom en som godt voksen (25+) er optatt av gaver og oppmerksomhet på bursdagen sin så syntes jeg det er både barnslig og selvsentrert. Dersom en bruker bursdagen sin som en mulighet til å samle venner eller familie for en vanlig middag, fest eller generelt hyggelig stund, så er det en grei ting, men syntes det er litt rart om voksne blir lei seg om de ikke får gaver (fine nok gaver for noen), nok "gratulerer med dagen" meldinger eller at ikke alle inviterte kan komme på "min viktige bursdag". Sluttet selv å feire bursdagene mine da jeg var rundt 18. Når jeg var barn var det alltid gøy med dager der jeg fikk gaver, men har aldri helt forstått hvorfor det er så spesielt at jorden har snurret akkurat 21, 22, 23 eller 24 ganger rundt solen siden jeg ble født.
Fantomina Skrevet 4. april 2013 #16 Skrevet 4. april 2013 Jeg har bursdag i det som kanskje er den verste eksamensperioden for studenter, men inviterer likevel til bursdagsfeiring hvert år. Er det fint vær så griller vi, spiser medbragt kake og ligger i gresset til det blir kaldt. Er det dårlig vær så er det kake og kanskje middag hjemme hos meg - og det er bare på selve dagen. Helga før eller etter (alt etter hva som passer best) inviterer jeg til kalas, med flere sorter kake, fingermat og cava/prosecco. Er til og med så frekk at jeg får kjæresten min til å sette lys på kaka som jeg må blåse ut. Er det å være barnslig så synes jeg det er helt ok. Jeg har iallfall mange fine venner som gjerne feirer meg, noen til og med to ganger! Til og med mine bestemødre som begge er godt over 70 feirer fortsatt bursdagene sine. Da er det kaker, kaffe, litt vin, gaver og koselig samvær med hele familien. Er dét barnslig? 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #17 Skrevet 4. april 2013 Artig å samle venner til middag. Det som er barnslig er å forvente bursdagsgave eller ( gud forby) sutre over for dårlig gave. Anonym poster: a229bb2f8093b0b9bb830c566306f51f
Anglofil Skrevet 4. april 2013 #18 Skrevet 4. april 2013 Nei, synes ikke det. Det er derimot en fin mulighet til å treffe sine venner. Mvh Yvonne 2
Gjest Hviit Skrevet 4. april 2013 #19 Skrevet 4. april 2013 Jeg ser ikke helt problemet med det? Jeg feirer bursdagen min hvert år sammen med samboer og gode venner, men jeg har et par venninner som holder stor fest ganske ofte når de fyller år, synes det er kjempemoro at noen tar seg tid til å legge så mye forberedelser i en fest. Som den ene venninna mi sa, hun gjør det ikke for å få gaver, men for å møte venner, og kunne samle mange av de hun er glade i, så jeg er uenig i at det i utgangspunktet er egoistisk. Om man gjør det utelukkende for å få oppmerksomhet og gaver er det en annen sak, men det er det vel svært få som gjør i voksen alder? 1
Alice123 Skrevet 4. april 2013 #20 Skrevet 4. april 2013 Jeg feirer alle anlendinger som feires kan, for jeg er glad i selskap og fest. Noen gave forventer jeg ikke, men det hender at noen drar med seg ei flaske vin (som de selv får igjen på sin bursdag). 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå