Akvalise Skrevet 4. april 2013 #1 Skrevet 4. april 2013 Skal kanskje en tur med jentene til sommeren. Tenker veldig på å reise til Lillehammer. Jentene mine er 4 og nesten 9 år gamle når vi reiser dit. Hva passer best/anbefales å besøke av Hunderfossen eller Lilleputthammer? Jeg reiser i tilfelle alene med jentene midt i juli. Har selv vært i Hunderfossen, men det er ca 20 år siden.....
missdior Skrevet 4. april 2013 #2 Skrevet 4. april 2013 Lilleputthammer er vel bare "utstilling" er det ikke? Tror jeg ville tatt med meg barna og dratt til Hunderfossen, der er det mye morsomt å gjøre for alle aldre
Obiola Skrevet 4. april 2013 #3 Skrevet 4. april 2013 Ligger det ikke veldig nært hverandre? Sånn at man evt. lett kan besøke begge. Det har i alle fall alltid vi pleid å gjøre de gangene vi har vært på ferie i Lillehammer. Hvis du må velge så er jo hunderfossen en stor park hvor man gjerne blir hele dagen, hvor det er mye som skjer! Lilleputthammer er vel mer sånn hvor man har vært igjennom alt på et par timer, om jeg husker riktig
marsy Skrevet 4. april 2013 #4 Skrevet 4. april 2013 Man rekker fint å besøke begge, men Lilleputthammer er fort gjort å se alt, mens Hunderfossen kan man godt være en hel dag.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #5 Skrevet 8. april 2013 Hei! Jeg bor i Lillehammer, og kjenner godt til begge parkene da jeg har barn i passende alder. For å ta den største først; Hunderfossen. Her er det veldig mye å ta seg til, men mange av aktivitetene har høydegrenser. Jeg ville sjekket hjemmesiden deres for å finne ut hva de kan være med på, for det kan være litt kjipt å komme dit, og så får ikke minstejenta være med på masse fordi hun er for kort. Siden du reiser med dem alene, er det kanskje en vurderingssak om du vil sende 9-åringen avgårde i aktiviteter der du må vente utenfor med 4-åringen også, eller. Altså, jeg formidler bare det jeg tenker selv om dette.. Det er forholdsvis dyrt å gå inn i parken, og mat har også vært ganske dyrt. Det anbefales derfor å ta med niste eller grillmat, for det er varme griller der. Så til Lilleputthammer. Dette er slett ikke bare en utstilling! Jeg var der selv som barn (for ca 25 år siden), og parken har fått et skikkelig løft de siste årene. Den sjarmerende miniatyrgata er spekket med koselige kriker og kroker, og det er mange aktiviteter. Her er det også mer for de små barna, og jeg vil tro at 4-åringen kan være med på alt. Samtidig er det en kompakt og oversiktlig park, så jeg føler meg mye tryggere med to barn her enn i Hundefossen. I juli er det også Vennebyenshow på kveldstid, (sjekke timeplanen før dere reiser) og det pleier å være populært for ungene. (man kan feks være i parken endel timer på dagtid, så ta en pause i Lillehammer/hotellrommet/campingen, og så dra tilbake til showet på kvelden - alt er inkl i dagsbillettene) Er det dårlig vær kan man trekke inn i Lekeland, et innendørs lekeeldorado a'la hoppeloppeland etc. Prismessig er det ikke så stor forskjell på inngangsprisen, men jeg skjønner at det kan bli for dyrt med begge deler. Da kan jeg anbefale feks Barnas Gård vsa Hunderfossen eller Jorekstad Fritidsbad nærmere Lillehammer. Sprø gjerne om du lurer på mer Anonym poster: 97d5ad46d1a1acec908989b49c027f4c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå