Gå til innhold

Tiås til gode arbeidssko?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er hjelpepleier, har jobbet på sykehjem de siste 6 årene. Har inntil nylig brukt crocs, et par per år, altså originale crocs, ikke billig europriskopi. Men pga mye gåing har jeg kommet fram til at det går ikke lengre. Får for lite støtte og demping. Har den siste mnd brukt asics gel nimbus 14 løpesko til 1700 kr. Ifølge kolleger og selgeren i sportsbutikken skulle disse være best. Joda, de er gode, men jeg blir så svett på beina! Dyende våt etter endt vakt, må skifte sokker før jeg drar hjem. Har i det siste følt at jeg renner over av svette etter jeg begynte med dem. Klissvåte kokvarme føtter er vel årsaken til det. I tillegg føles det som foten står i spenn enkelte ganger og jeg får vondt. I tillegg gnager de på tærne. Så jeg skjønner jo at joggesko på jobb i 8 timer ikke funker for meg! Har tenkt litt på sandaler fra ecco slike vibration Ii.. Mange mener de er gode. Ser for meg at føttene får puste i det minste... Erfaringer? Sko med rullende såle er heller ingenting for meg, det blir jeg kvalm og svimmel av.

Anonym poster: 2cbd36e81b63f46c1c3de44cd8d1c9f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg bruker Reebok Easytone trend II. De har ikke rullende såle, men tre luftputer som liksom skal gjøre at du får strammere rumpemuskler mens du bruker de. Jeg merker ikke noe til luftputene, men to av mine utrente venner fikk litt gangsperre etter første gangs bruk. Jeg synes de er veldig gode å gå i, og har brukt de både til 12 timer sightseeing i nærmere 30 grader, og på 9-timersvakter hvor jeg kun står og går på jobb. Med tynne sportssokker eller ullsokker blir ikke føttene mine svette, men med tykke bomullssokker blir de naturlig nok det.

Endret av Fantomina
  • 3 måneder senere...
Gjest Trude
Skrevet

Er hjelpepleier, har jobbet på sykehjem de siste 6 årene. Har inntil nylig brukt crocs, et par per år, altså originale crocs, ikke billig europriskopi. Men pga mye gåing har jeg kommet fram til at det går ikke lengre. Får for lite støtte og demping. Har den siste mnd brukt asics gel nimbus 14 løpesko til 1700 kr. Ifølge kolleger og selgeren i sportsbutikken skulle disse være best. Joda, de er gode, men jeg blir så svett på beina! Dyende våt etter endt vakt, må skifte sokker før jeg drar hjem. Har i det siste følt at jeg renner over av svette etter jeg begynte med dem. Klissvåte kokvarme føtter er vel årsaken til det. I tillegg føles det som foten står i spenn enkelte ganger og jeg får vondt. I tillegg gnager de på tærne. Så jeg skjønner jo at joggesko på jobb i 8 timer ikke funker for meg! Har tenkt litt på sandaler fra ecco slike vibration Ii.. Mange mener de er gode. Ser for meg at føttene får puste i det minste... Erfaringer? Sko med rullende såle er heller ingenting for meg, det blir jeg kvalm og svimmel av.

Anonym poster: 2cbd36e81b63f46c1c3de44cd8d1c9f6

Hei, jeg jobber på butikk og har det samme problemet som deg. Føttene er våte av svette etter jobb. Har prøvd ecco sko, og opplevde at disse ga en veldig svettelukt! Går i joggesko om dagene og det er forferdelig klamt... Tidligere har jeg brukt vanlige sports sandaler og for min del hjelper det ikke noe særlig, problemet er at fotsålen uansett blir like klam :( skulle ønske det fantes sko/sandaler med lufting under! Lei av å bruke penger på dyre sko som ikke hjelper...

Skrevet

Jeg elsker ecco-skoene mine =)

Skrevet

Ecco-sandaler er dyre, men da også veldig god kvalitet. Mine sandaler har jeg hatt i seks-syv år, og de er like gode fremdeles, siden jeg bare har brukt dem på sommerstid.

Kjøp den litt kraftige typen og ikke de som er veldig tynne, da får du den beste dempesålene i sandalene og kan gå lenge og langt på hardt underlag.

Min mor er sykepleier og har sverget til Eccosandaler og andre Ecco-sko i alle år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...