Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hallo. Jeg håper det er noen der ute med råd. Hver gang jeg løfter vekter, eller generelt når jeg trener styrke, får jeg et slags knips og deretter følelse av støt/strøm i underarmen. Det begynner i albuen og går ut til fingrene. Noen ganger kan det være nokså smertefullt, men som regel er det ikke så veldig vondt. Jeg tenker at det enten kan være feil teknikk eller at jeg har trent for hardt. Derfor har jeg forsøkt å trene mindre med færre vekter, samt fått noen til å kontrollere teknikken min. Dessverre har ikke dette hjulpet overhodet. Dette skjer uansett hvilken øvelse jeg gjør, og det begynner å bli jævlig irriterende (beklager språket). Jeg håper at det er noen som kanskje vet hva dette kan komme av og hva jeg kan gjøre for å hindre det.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan få sånn rett etter jeg har trent vekter, eller løpt langt. Jeg har tenkt det bare er blodet som pumper litt fortere?

Anonym poster: f5b243ce7cbeb5f17995e0dc74fdc038

Skrevet

Det er ikke noe alvorlig, men det er irriterende. Nå har det vært sånn hver gang jeg trener i flere måneder. Jeg tenkte først at det kan ha vært feil teknikk, eller at det er for mye pc-bruk med statiske armbevegelser som kan være årsaken. Jeg mistenker nå at det bare er en nerve som har kommet i klem. Jeg tror nok jeg bare har vært litt slurvete når jeg tøyer armene.

Skrevet

Åååå, kjenner følelsen! Jeg fikk sånn MYE da jeg hadde senebetennelse. Kanskje det er starten på noe slikt?

Skrevet

Kan være overanstrengelse ja.

Det kan skje om man har kanskje trent opp litt for fort og alle støttemusklene ikke er sterke nok, så det blir mer slitasje - så vidt jeg har skjønt. Samboeren sliter litt med det samme og har måttet månedsvis løfte lettere og finne alternative måter for trening av overkropp pga det.

Så jeg ville vurdere å ta en tur til fysio eller lignende om det er mulig, ikke bra å få seg en skade som kan vare lang tid så like greit å få noen som kan dette til å sette opp alternativ treningsprogram.

Skrevet

Sliter med det samme...

irriterende som fy

Skrevet

Glemte av denne tråden litt, men nå har jeg funnet noen alternative øvelser, der jeg ikke merker noen ting. Men regner med at jeg for sikkerhetsskyld stikker en snartur innom en fysio, eller no', bare for å sjekke :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...