Gjest Gjest Skrevet 4. april 2013 #1 Skrevet 4. april 2013 vi har hatt barnet i barnehage og får derfor foreldrefradrag, som det heter i skattepapirene. men er det noen som vet hvor mye dette fradraget gir i skattelette hos oss (hos oss er foreldrefradraget på ca 20 000,-) ? dette fradraget står nå på den ene av oss, men vi ønsker å dele pengene som dette utgjør, men vi vet ikke hvordan vi rekner ut dette. noen som vet?
Vulcan Skrevet 4. april 2013 #2 Skrevet 4. april 2013 Hvordan dere regner ut dette? hva mener du. Dere har 20.000 i foreldre fradrag, da blir det 10.000 på hver. er disse 20.000 det dere får i redusert skatt. eller er det beløpet dere skriver i selvangivelsen? ta eks. som jeg har selv. jeg og samboeren min har boliglån, og da kan vi få fradrag pga. rentene vi betaler. Disse kan vi dele helt slik som vi vil, selv om hele lånet står i mitt navn. Det samme gjelder for foreldrefradraget.
Gjest ts Skrevet 4. april 2013 #3 Skrevet 4. april 2013 jeg mente hvor mye av de 20 000 som blir skattebesparelse for oss? stemmer det at det er 28 % av den summen? altså 5600,- som skatten blir redusert med..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå