Gå til innhold

Tviler på at det kommer en ny sesong av Amazing Race

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som at det er utrolig lite storm rundt den norske versjonen av Amazing Race. Lite debatt her og ellers på andre sosiale forum. I tillegg til facebook.

Selv er jeg en trofast fan av konseptet, men den norske versjonen skuffer til de grader! Er det noen som vet bedre enn meg hvorfor den norske produksjonen er så feige?

Jeg har nok av eksempler på hva jeg mener. Som f.eks at de sannsynligvis tipser deltakerne.

-Omal og bilal skal til å kjøre uten høyre bakhjul, og plutselig ser de det i speilet da de sitter inne i bilen(!!!).

-Flere roter seg bort, men plutselig blir de verdensmester på kart, og finner brått frem, uten å vite hvor de er en gang.

-Det lengste et lag har vært etter er kun 40 minutter etter lederlaget (ifølge infoen når de reiser fra pit-stopp). Dette kan ikke stemme sånn som vihn og terje knota over det fjellet (og før de kom dit).

-de slipper å finne de beste flybilletta selv. Alt er bestilt for dem, og dermed vet samtlige lag hvilken plass de ligger på og hvor de andre ligger ann. Greit nok at det switcher posisjon fort, men det kan det likegodt gjøre hvis de bestiller feil billett, eller knoter (uten å få hjelp).

Greit nok at de vil ha laga samla for å ha best mulig kontroll på det, pga sikkerhet. Og at enkelte kamera og lydfolk ikke skal få sykt mye overtidsbetaling hvis et lag roter seg bort.

Men hva er det som er konkurranse da. Laga forveter hjelp fra hverandre til og med, som de har bevist flere ganger! Det blir på en måte en ferie for dem, og det er bare å safe hele veien. Det er så gjennomskuelig at jeg mister respekten for hele konseptet dems. Og han der Freddy Dos Santos må snart holde armene sine i ro. Det er ikke en fektekonkurranse dette her!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i stor grad enig med deg. Synes også klippinga gjør det så kjedelig.

Liker konseptet også, men synes den norske versjonen er svært tam. Amazing race light (eller feriemodus).

Hva gjør de egentlig imellom episodene, på pitstoppene? I den amerikanske versjonen får vi av og til små smakebiter på diskusjoner eller krangler (hehe) når alle lagene er samlet utenom konkurransen også. De norske episodene er jo veldig lange, uten at jeg føler at jeg blir kjent med en eneste en av deltakerne, vi ser dem bare etter tur utføre oppgavene.

Jeg savner veldig stresset og konkurransestemningen på flyplassene i den amerikanske utgaven, bookinga av billetter og sjansene som blir tatt i den sammenheng.

Gjest Crazycatlady
Skrevet

Jeg og liker Amazing race veldig godt, men de greier å gjøre det kjedelig med de norske episodene og de er også altfor lange. Hvorfor må de ha en halvtime etter nyhetene og? Unødvendig.

De amerikanske greier de å holde på 1 time med reklame, og på den tiden greier de å få det både spennende og morsomt.

Skrevet

Jeg kan ikke være mer enig. Det er kjedelig å se på.

Nå så jeg ikke gårsdagens episode (har tatt den opp) så vet ikke om de flydde av sted da, men det er vel 4. (?) episoden hvor de kun har tatt et fly hittill..

I den amerikanske versjonen flyr de jo til nytt land nesten hver episode.

Virker som produksjonen prøver å spare penger. Kan ikke si det akkurat er interesante oppgaver de skal igjennom heller.

I fjor hadde jeg og gubben lyst å melde oss på, i år har vi ikke det...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri sett den amerikanske versjonen (sendes den i Norge?) og jeg er enig med dere at jeg ikke "kjenner" deltakerne og at det er oppgaveløsning på samlebånd.

Anonym poster: cb8b477229e24215d9cd51bdb293f429

Skrevet

Pokker...glemte det igår. Går det i reprise noen dager?

Skrevet

Pokker...glemte det igår. Går det i reprise noen dager?

Det går i reprise nå rundt 13:30 tiden tror jeg... (tv2)

Men vet ikke om det sendes på kveldstid en annen dag f.eks på zebra

Skrevet

Takk, begynner 14.30, satt på opptak.

Skrevet

Man husker vel første sesong, da man skulle lete etter noe på en plass i Kina. De visste ikke hva de så etter. Det kunne vært hva som helst!

Det man leita etter var en liten plakat utenfor kinoen litt utenfor samlingsplassen. Et bilde av en ugjennkjennelig Freddy Dos Santos i kung-fu drakt med kinesisk skriftpreg.

Hva var oddsen for at man fant den a??? De som lå godt ann måtte lete lenge. Og da alle deltakerne samlet seg, så begynte man plutselig etter tur og orden finne plakaten.

Jeg tipper at de fikk et hint og hjelp

Skrevet

Paradise Hotel-gjenstene tror de har meldt seg på Charterfeber. Gratis ferie-tur, og masse servering.

Det samme blir Amazing Race! Melder man seg på, vil oddsen være stor for at du besøker 6-7 land før du driter deg ut og havner på siste plass!

Skrevet

Synes kanskje castingen er litt dårlig. De fremstår veldig alminnelige og lager lite tv. Datarotten og kontormusen kommer jo med noen gullkorn nå og da, men ellers er jo deltagerne gode venner og det er altfor lite drama og action.

Er fan av serien, men synes denne sesongen er tam!

Skrevet

Synes kanskje castingen er litt dårlig. De fremstår veldig alminnelige og lager lite tv. Datarotten og kontormusen kommer jo med noen gullkorn nå og da, men ellers er jo deltagerne gode venner og det er altfor lite drama og action.

Er fan av serien, men synes denne sesongen er tam!

Det er jo hva produksjonen legger opp til, og da tenker jeg på de eksemplene jeg har kommet med tidligere. Det blir på en måte for avslappet. De får jo alt servert! Hadde Omar og Bilal vært med i den amerikanske versjonen, så hadde det blir sykt underholdning og de hadde gått på hue og ræva ut etter 4-5 episoder. Men du har helt rett i castingen også ;)

Det er ingen konkurranser mellom deltakerne, og det minner mere om et utdrikningslag.

Skrevet

eller et russerebusløp ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...