Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Rett og slett, hva blir du sjalu av? Hva gjør du da & hvordan takler du dette?

Jeg tåler ikke at kjæresten min ser på

pene og lettkledde jenter på tv - da slår jeg av!

Blir sint om venniner feks får igjen på

skatten eller har blitt tynnere - det

er mer enn nok til at jeg blir forbanna :(

Anonym poster: 5fa2109407ab85be03366f0a2b0b0634

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok flere kvaliteter ved deg som person enn de tingene du sier over her, men min første reaksjon på det du skriver var: oi...

Jeg er ikke sjalu, så jeg klarer ikke helt å sette meg inn i hvordan det er heller... Jeg takler ikke å være sammen med en mann som er sjalu.

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting!

Jeg kan ikke ta personlig andres tanker og handlinger! Betingelsesløs kjærlighet, folk kan være akkurat den de er! Om jeg er i et forhold og kjæresten er utro er det kjærestens drit, ikke min! Om mine handlinger og ord er rene kan jeg ihvertfall ha bra samvittighet! Betyr ikke at jeg er kald eller likegyldig til andre, tvert imot! Alle har fri vilje, egne følelser, meninger og behov, og passer de ikke med mine så gjør de ikke det! Det er det!

Andre velger sin vei. Vi kan faktisk få alt vi ønsker, det er nok til alle! Hva du sender ut er hva du får!

Folk er mye større enn de vet, men kan ikke se det så lenge de har disse begrensningene, og velger dem igjen og igjen!

Vanskelig å endre? Ikke hvis du følger magefølelsen din, i stedet for å bry deg om hva alle andre mener. Hva for fæle ting de kommer til å gjøre mot deg, holder deg negativ!!

Hvordan kan noen som er så STOR være så redd for å være liten? Fordi vi er lært å følge mønstre basert på andres meninger, ikke våre egne! For du er fantastisk!!

Anonym poster: ce4b51d2679ebb2d14ec848c0c93a4f5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når enkelte er så irriterende pene!

Anonym poster: c820448c36fe9508578ebced275844b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Blir sjalu når mannen min har lange dype samtaler med andre mennesker, føler at han kun gir meg korte konsise "beskjeder", at det ikke er en reell samtale...

trist...

Anonym poster: 6d12cfd110ba3ca26e4796ede9b5d4e5

• Liker 2
Skrevet

Blir sjalu om han snakker med noen som er mye penere enn meg, eller når andre jenter kommer å gir han klemmer og slikt. Men jeg sier ikke noe, like greit.

Skrevet

Hvis jeg er veldig forelsket i en mann, og vi ikke er kjærester (og jeg da er usikker på om han virkelig liker meg) - da kan jeg bli sjalu bare han danser med en annen jente. Hahah, tragisk. :)

Men er ikke spesielt sjalu i et fast forhold - da velger jeg å være så pass naiv å tro at han har valgt meg av en grunn.

Ellers er jeg ikke spesielt sjalu av meg. Man er den man er, og det å skulle sammenligne seg med andre hele tiden er bare meningsløst. I bunn å grunn handler ikke livet om å være like bra eller "bedre" enn andre, men å ha det fint med seg selv og de valgene man tar.

• Liker 2
Skrevet

Stoler jeg på mannen og magefølelsen er god, så er jeg heldigvis ikke plaget av sjalusi.

Utrygghet hvor man frykter at det kan være romantiske følelser på gang mellom sin kjære og en annen, vil jo være vanskelig å forholde seg til, naturligvis.

AnonymBruker
Skrevet

Blir sjalu på mennesker som alltid klarer å være glade og positive, slik at jeg ser ut som en negativ surpomp..

Blir sjalu på alle som er slankere enn meg bortsett fra sykelig tynne.

Hvis noen viser FOR stor interesse for kjæresten min og han jatter med uten å skjønne at de vil "mer".

Sjalu på eks-kollegene mine som fortsatt fikk beholde drømmejobben sin... Jeg fikk ikke.

MEN. Det hjelper å prøve å tenke noe fint om personen man er sjalu på. For sjalusi er ofte kun basert på eget selvbilde. Tenk at det er ikke SÅ ille, og tenk en fin tanke om deg selv og at du ikke er så verst ;)

Anonym poster: 8f402fbe21e2e1ede3f316849a7efa07

• Liker 1
Skrevet

Rett og slett, hva blir du sjalu av? Hva gjør du da & hvordan takler du dette?

Jeg tåler ikke at kjæresten min ser på

pene og lettkledde jenter på tv - da slår jeg av!

Blir sint om venniner feks får igjen på

skatten eller har blitt tynnere - det

er mer enn nok til at jeg blir forbanna :(

Anonym poster: 5fa2109407ab85be03366f0a2b0b0634

Det må være slitsomt å ha det sånn. Unner du aldri noen å ha noe bedre enn deg?

Selv er jeg lite sjalu av meg. De tingene du ramset opp reagerer jeg overhode ikke på. Jeg prøver å komme på noe jeg har vært sjalu over, men nei ...

Den gangen bestevenninnen min og jeg var forelsket i samme person, var det jo vondt da han valgte henne. Men jeg var ikke sjalu, for når ikke han ville ha meg, var det jo bedre at hun ble lykkelig enn at han endte opp med noen helt fremmed ...

Gjest Gjest
Skrevet

Blir sjalu på mennesker som alltid klarer å være glade og positive, slik at jeg ser ut som en negativ surpomp..

Blir sjalu på alle som er slankere enn meg bortsett fra sykelig tynne.

Hvis noen viser FOR stor interesse for kjæresten min og han jatter med uten å skjønne at de vil "mer".

Sjalu på eks-kollegene mine som fortsatt fikk beholde drømmejobben sin... Jeg fikk ikke.

MEN. Det hjelper å prøve å tenke noe fint om personen man er sjalu på. For sjalusi er ofte kun basert på eget selvbilde. Tenk at det er ikke SÅ ille, og tenk en fin tanke om deg selv og at du ikke er så verst ;)

Anonym poster: 8f402fbe21e2e1ede3f316849a7efa07

Kjenner meg igjen. Blir sjalu når andre blir omtalt veldig positivt; "hun er så hyggelig og positiv og sjarmerende" osv, skulle ønske de sa slikt om meg. Hjelper ikke å syte over det i hvert fall.

Skrevet

Også sjalu dersom noen er penere enn meg.. men ikke om jeg kjenner dem, da blir det noe jeg unner dem. Men dersom jeg fks. er på vorsh med mange pene jenter. blir ofte sjalu på leggene til andre jenter.. hehe.. kanskje fordi jeg selv har litt komplekser for mine egne.

ellers er jeg lite sjalu :)

Skrevet

Er skikkelig forelsket i en type nå, som ofte kan si at den og den kjendisen er drit pen. Da blir jeg virkelig sjalu og rett og slett stalker den kjendisen på twitter, blogg osv :fnise:

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Svært lite egentlig. Eneste jeg ikke tåler er nye forhold som oppstår uten at jeg vet om det. Jeg kan til en viss grad bli sjalu om en partner tilbringer mer tid med en ny partner enn meg, spesielt om det er noen jeg ikke kjenner selv. Og så den totalt irrasjonelle reaksjonen jeg får når erotiske bilder av exen til en "ex" av meg dukker opp på nett. Hun er nydelig, de planla ekteskap, og jeg vet han fortsatt elsker henne. Det stikker litt at han uten tvil hadde valgt henne om det var mulig, mens meg er det ikke kun praktiske forhold som gjør at det er umulig.

Skrevet

Er ikke sjalu av meg, synes det er en stygg og heslig egenskap å ha.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir sjalu når fyren jeg er dødsbetatt av flørter med andre jenter. Særlig sjalu blir jeg om han tar på henne i nærheten av meg.. Blir faktisk litt sjalu når han jeg liker LIKER bilder av jenter på face.. HAHA :fnise:

Anonym poster: 169cb39ecae43662caa44ac195f8d2b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Måtte tenke meg godt om her, for trodde ikke jeg ble særlig sjalu; men blir sjalu på de som har en pappa. Min forlot oss, og når jeg ser en venninne klemme sin eller si "se hva jeg fikk av pappa!", blir jeg sjalu.

Anonym poster: 0b23296ec2f10b66001fde792afe1a16

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var senest sjalu på de som hadde sprudlende foreldre. Mine snakket ikke sammen, og var deprimerte.

Og er det fortsatt.

Anonym poster: 46fcf5b954e653379191fe3dc045b62f

Skrevet

Ingenting!

Jeg kan ikke ta personlig andres tanker og handlinger!

Betingelsesløs kjærlighet, folk kan være akkurat den de er!

Om jeg er i et forhold og kjæresten er utro er det kjærestens drit, ikke min!

Om mine handlinger og ord er rene kan jeg ihvertfall ha bra samvittighet! Betyr ikke at jeg er kald eller likegyldig til andre, tvert imot! Alle har fri vilje, egne følelser, meninger og behov, og passer de ikke med mine så gjør de ikke det! Det er det! Andre velger sin vei. Vi kan faktisk få alt vi ønsker, det er nok til alle! Hva du sender ut er hva du får! Folk er mye større enn de vet, men kan ikke se det så lenge de har disse begrensningene, og velger dem igjen og igjen! Vanskelig å endre? Ikke hvis du følger magefølelsen din, i stedet for å bry deg om hva alle andre mener. Hva for fæle ting de kommer til å gjøre mot deg, holder deg negativ!!

Hvordan kan noen som er så STOR være så redd for å være liten? Fordi vi er lært å følge mønstre basert på andres meninger, ikke våre egne! For du er fantastisk!!

Dette er nok veien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...