Gå til innhold

Når og hvordan vet dere at han er den rette? Hvor lang tid skal man gi gutt en sjanse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor lang tid og hvordan dere visste at kjæresten din var den rette for deg. Jeg har møtt en gutt endel ganger nå (ca 5-7 kvelder), og har det veldig koslig sammen, men føler ikke meg sikker på at jeg vil noe mer med han og føler meg ikke spesielt forelsket, bare litt betatt. Hvor lang tid skal man gi en gutt en sjanse? Er redd for å gi slipp på han for tidlig, men har heller ikke lyst til å kaste bort tid med han å så gå glipp av noen andre..

Noen som har erfaringer? Hvor lang tid bruker dere på å bestemme dere for om dere er interessert? Noen som har opplevd å ikke vært interessert fra starten av men endt opp som kjærester allikevel?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det tok 1 date før jeg fant ut at han var spesiell, og perfekt for meg og en jeg ville satse på. Betyr ikke at jeg var forelsket i han etter 1 kveld.. det tok 4 mnd.

Anonym poster: 56d33b061c90e91e2b32fddcd989ba97

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg falt for min mann fra første sekund..jeg bare VISSTE at han var den rette. Ingen tvil i det heletatt.

Det er som det sies: vet du så vet du.. Og du tviler tydeligvis, så han er ikke den rette for deg, enkelt og greit ;) man kan alltids få til å leve sammen med en person livet ut, men du sier selv at du er redd for å gå glipp av noen andre - ergo, du "leter" fremdeles etter mr.right-for-you :) håper han dukker opp når du er klar for det, og en ting til - han dukker opp når du minst aner det. Og minst leter etter the one :)

Lykke til ;)

Anonym poster: 41cb0e2b37f754fb7630f48718223815

• Liker 1
Skrevet (endret)

Sier som hun over her, jeg merket at det var noe spesielt med min samboer øyeblikkelig. Vet ikke helt hva, det bare er slik...

Har møtt et par menn tidligere som jeg tenkte kunne passe fint med meg, og som det var hyggelig å være med. Jeg tenkte å gi de en sjanse, ofte over lengre tid (med han ene var det et veldig av og på-forhold i hele to år), men jeg måtte gi opp til slutt. Hvor klisjé det enn høres ut, så var det rett og slett ingen gnist.

Skal ikke nekte for at andre kan ha en totalt annerledes oppfatning, og at enkelte mennesker kan ''vokse på deg''. Det har bare ikke funket for meg.

Endret av Gaea
AnonymBruker
Skrevet

Om han den rette for "resten av livet" er jo vanskelig å si... men det spørs da - at du er betatt er en positiv ting, og det kan utvikle seg, og det kan være verdt å utforske - eller bortkastet tid. Bare det å være betatt eller forelska er ikke i seg selv nok til å få en sikker magefølelse, tror jeg. Om du virkelig venter på den rette nå, så bør du kjenne på magefølelsen. Da jeg møtte kjæresten følte jeg meg merkelig trygg og sikker fra andre date i hvert fall, selv om vi ikke definerte noe forhold ("bare" datet eksklusivt) før etter noen måneder. Og den sikkerheten er der i enda større grad nå, samtidig som forelskelsen har blitt sterkere.

Men jeg var ikke kjempeforelska fra starten, mest betatt, og jeg er voksen nok til å vite at ting kan snu og gå gærne veien selv om de føles bra med en gang. Om det hadde blitt slutt etter to-tre måneder ville jeg taklet det greit og sett tilbake på erfaringen med gode minner. Men når det har gått mer tid og det fortsatt er så bra, kan en fortsette å (langt bak i hodet?) tenke at "Ja! Her er han!". Vi har ikke snakket noe særlig om store følelser, men er veldig enige i at vi har det kjempefint sammen, at det føles veldig rett og litt sånn overraskende bra: At jeg/vi kan oppleve noe som føles så bra - ikke bare forelskelsesbra, men at det aller meste er så LETT sammen :) Lett og veldig gøy og fint og raust.

Anonym poster: 7ebf2f0b2c3e1c098d00804d41ddb93a

Skrevet

Jeg lurer på hvor lang tid og hvordan dere visste at kjæresten din var den rette for deg. Jeg har møtt en gutt endel ganger nå (ca 5-7 kvelder), og har det veldig koslig sammen, men føler ikke meg sikker på at jeg vil noe mer med han og føler meg ikke spesielt forelsket, bare litt betatt. Hvor lang tid skal man gi en gutt en sjanse? Er redd for å gi slipp på han for tidlig, men har heller ikke lyst til å kaste bort tid med han å så gå glipp av noen andre..

Noen som har erfaringer? Hvor lang tid bruker dere på å bestemme dere for om dere er interessert? Noen som har opplevd å ikke vært interessert fra starten av men endt opp som kjærester allikevel?

Jeg og min kar møttes på en besinstasjon. Vi møttes hjemme hos han. Flyttet sammen. Ble forlovet. Det ble slutt. Møttes, ikke minst flørtet via sms og telefon i 2 år, og ble sammen igjen. Jeg var sammen med en kar men følte fortsatt kjærligheten til denne nr 1, ja som sagt vi møttes igjen og ble sammen.. Tja, vi ble aldri "kvitt hverandre" :)))))) <3 Angrer?? NEIII ALDRI <3 <3 <3 <3 <3

Gjest Gjest_clown
Skrevet (endret)

.

Endret av clown
  • Liker 1
Skrevet

Fra første øyeblikket jeg så han visste jeg at det var noe spesielt ved han. Jeg var betatt fra første gang han så meg i øynene. Det tok meg litt over tre måneder og bli forelsket i han. Du bare vet han er den rette. Når han gir deg et kyss og du enda kan kjenne den kriblingen i magen, når det ikke er det samme å sove alene, og dine tidligere favoritt filmer ikke lengre er så morsomme uten at han er der. Du bare vet det. Du elsker han, og du vet han elsker deg. Når du gjør alt for å glede han, da er han den rette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...