Pippi65 Skrevet 3. april 2013 #1 Skrevet 3. april 2013 Det er jo ikke bare å gå fra forhold til forhold, i alle fall ikke når det er barn i bildet, og man trenger vel å lande også. Mange følelser som skal bearbeides også. Hvor lenge etter et langvarig forhold var dere klare for et nytt forhold ?
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #2 Skrevet 3. april 2013 Det ble slutt mellom oss for vel 2 uker siden. Jeg føler at om jeg møter den rette mannen i dag, er jeg klar for et forhold i dag. Men sjansen er vel heller liten for at det skjer. Jeg er en "kjæresteperson" og trives best sammen med et annet menneske, i en typisk forholdstilværelse. Så for meg gjør det ingenting å være bundet til en person. Så ja, jeg er klar når jeg finner den rette. Anonym poster: 855a9d981d34dacdaa3809322b72d264
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #3 Skrevet 3. april 2013 Jeg følte meg klar for å møte noen i hvert fall 4-6 mnd etter at det ble slutt mellom eksen og meg etter ni år. Da jeg møtte kjæresten etter 3/4 år var jeg veldig ferdig med fortiden (mens han sto midt i flyttelasset og vel slikket noen sår et par måneder til, selv om han falt for meg). Men det er jo helt greit å ta det rolig selv om man treffer en ny, særlig om man kommer rett ut av et annet forhold? Har en barn tenker jeg det er logisk å ta ting litt gradvis av hensyn til dem, enten det forrige bruddet er med den andre foreldren eller en annen eks de har forholdt seg til. Et forhold kan likevel være seriøst og utvikle seg, selv om en ikke er sammen hele tiden eller involverer barn og ekser etter kort tid. Anonym poster: d0ab01baa07e9286936fb7cec57be1de
Nowayback Skrevet 4. april 2013 #4 Skrevet 4. april 2013 Det er jo ikke bare å gå fra forhold til forhold, i alle fall ikke når det er barn i bildet, og man trenger vel å lande også. Mange følelser som skal bearbeides også. Hvor lenge etter et langvarig forhold var dere klare for et nytt forhold ? Aldri
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2013 #5 Skrevet 4. april 2013 Kommer an på om man har barn eller ikke og hvor mange år man har vært sammen. Tenker at de fleste som har vært i et langt parforhold, si sånn 10-20 år, trenger god tid til å finne seg selv og finne roen alene før en innleder seriøse forhold igjen, kanskje så mye som 1-2 år eller mer. Men kommer kjærligheten din vei sånn plutselig, mener jeg du skal gripe den! Ikke la en fin person forsvinne fordi det "bare" er 6 måneder siden du ble skilt.. Grunnen til at det er lurt å vente er at mange ønsker seg noen i livet sitt med en gang, det er litt ensomt å leve alene selv om man har barn. Men den første og beste man da finner i en litt sårbar tid, kan være helt feil en stund fram og det kan være lurt å unngå. Men sex er noe annet... Kan jo være greit å sjekke opp eller la seg sjekke opp for å se at man fremdeles har draget og er tiltrekkende for en annen person. Etter en skilsmisse føler man seg verken elsket eller begjært seksuelt, og den følelsen tror jeg kan være god å kjenne på selv om det ikke er med den man skal leve sammen med videre i livet.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #6 Skrevet 4. april 2013 Jeg tror mange trenger mye mer enn 6 måneder eller to år. Mange trenger lang tid, typpe fem år eller mer. Mitt forhoold (uten barn) ble slutt i 2007, og selv om jeg har trodd jg var klar, er det først nå jeg er klar. Jeg har hatt et par forhold siden, der jeg virkelig ikke egentlig har vært klar. Har hatt urimelige forventninger til ny partner, og vært veldig "set in my ways" i forhold til hvordan ting skal være. Mye på bakgrunn avat jeg ville ha ting annerledes denne gangen... Nå er jeg klar til å møte et nytt forhold med friske øyne, og er fleksibel nok til å ville la en ny person være seg selv, ikke forandre han for mye. Anonym poster: cd73708179277d688c992d38dceb278e 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #7 Skrevet 4. april 2013 Jeg gikk inn i et forhold et halvt år etter bruddet med min mann. Ingen barn involvert. Jeg føler meg fortsatt ikke helt klar for et nytt forhold, men min nye kjæreste er fantastisk. Jeg vet bare ikke hvordan jeg noengang skal komme over sviket fra min eks, jeg vet ikke helt om det betyr at jeg fortsatt har følelser for han. Anonym poster: af3b69141393a4a4f42b8984976dd40d
Gjest Lille-pus Skrevet 4. april 2013 #8 Skrevet 4. april 2013 Jeg er faktisk litt usikker på om det å ha barn virkelig er den avgjørende faktoren eller om det er noe man på et vis bruker som 'buffersone' overfor omgivelsene for å rettferdiggjøre den tiden det tar. Uten barn brukte jeg 5 år, og klarer vel ikke helt å se at eventuelle barn inne i bildet nødvendivis skulle ha endret denne tidsperioden vesentlig.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2013 #9 Skrevet 4. april 2013 Det tok meg 4 år å komme over utroskapen hans, som selvsagt førte til brudd.. Det var et så stort svik og et forferdelig sjokk, at et nytt forhold tok det lang tid før jeg var klar for. Tror egentlig aldri man kommer over utroskap/ brudd etter å ha vært sammen så lenge som 23 år. Men var klar etter 4 år. Traff plutselig en mann jeg ble glad i da.
Purple Basil Skrevet 4. april 2013 #10 Skrevet 4. april 2013 Jeg føler meg klar nå, 10 mnd etter bruddet
Obiola Skrevet 4. april 2013 #11 Skrevet 4. april 2013 Jeg var klar igjen etter ca 1,5 år, var første kjærligheten da. Bare tanken på å være med en annen var utenkelig i lang tid...
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2013 #12 Skrevet 4. april 2013 Et halvt år etter at han flyttet ut føler jeg fremdeles at jeg er på felgen og ikke har noe å tilby en ny mann. Han forlot meg fordi han hadde funnet en ny og hadde gjentatte ganger vært utro med henne. Ser for meg at jeg må ha minst et år på meg å bearbeide alle vonde følelser og all tristhet jeg bærer i meg etter bruddet. Og noen ganger tenker jeg at jeg kanskje aldri blir rede til å bli sammen med noen igjen. Føler meg skadet både på selvtilliten og selvfølelsen. Men ting kan selvsagt se veldig annerledes ut om et års tid. Var forresten litt "forelsket" i en kollega rundt bruddtider, og tror det var en slags reaksjon på bruddet og det å bli dumpet. Men dengang ga det meg tro på at jeg kan finne meg en ny. Nå et halvt år etterpå er jeg ikke sikker lenger.
Gjest gjesten Skrevet 4. april 2013 #13 Skrevet 4. april 2013 For meg tok det 3 år. Det var barn med i bildet, jeg var sliten og sjeldent sosial og trodde vel egentlig at jeg kom til å forbli evig singel. Men så plutselig var han der, drømmemammen. Jeg ble forelsket og vi er nå samboere
Cata Skrevet 4. april 2013 #14 Skrevet 4. april 2013 2-3 år. Det var trolig for tidlig. Var over eksen, men likevel ikke klar for noen ny.
Wonders Skrevet 4. april 2013 #15 Skrevet 4. april 2013 (endret) var sammen i to år med x. Det tok slutt etter de to årene. Det var så mye jeg ikke forstod i den perioden etterpå... Så leste jeg en bok som fikk meg til å våkne. Jeg sverta og banna, stillte spørsmål og diskuterte, til meg selv, med meg selv... Så gikk det opp et lys... Boken heter Veien til Mannens Hjerte av danske samlivsterapauten Martin Østergaard. Så gikk det noen måneder og da satt den!. Det har vart i snart 11 år!!! Helt sinnsykt å være såååå lykkelig sååå lenge. Får tårer i øynene bare ved tanken på at jeg får oppleve et slikt samliv. (Spyr litt i munnen av meg selv her nå.. for det høres så kvalmt ut når jeg leser over hva jeg skrev. Men det jævligste er jo at det er sant for pokker ) Endret 4. april 2013 av Wonders 1
Gjest winston Skrevet 4. april 2013 #16 Skrevet 4. april 2013 Første gangen tok det 6-7 år før jeg var klar (etter 10 års forhold), hadde nok med jobb og barn. Nå har det gått et halv år siden siste brudd, og jeg tror jeg er klar. Jeg som gjorde det slutt i begge forholdene.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #17 Skrevet 4. april 2013 Etter første forhold, på fire år, tok det to uker før jeg ble sammen med neste. Da hadde vi jobbet og prøvd i en evighet og jeg visste at jeg ikke kunne leve med ham. Var sammen med mannen jeg møtte da i fem år og brukte mellom fire og fem år etter bruddet før jeg turte å slippe noen inn igjen, sykeste mannen jeg har møtt. Jeg var helt ødelagt og trodde ikke at jeg hadde noen verdi i det hele tatt. Anonym poster: 2daf5bdcca409fba365bf08188eb68b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå