Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg er på byen og oppfører meg som en mann som har "kontroll på alt", dvs. er bestemt, ordentlig og prater bra for seg osv, så får jeg utrolig lett napp. Men når jeg oppfører meg slik som den jeg "egentlig er", dvs. rolig og stille, så får jeg ikke napp i det hele tatt.

Utseende mitt er jo helt lik i begge tilfellene, hvorfor skjer dette? Klarer ikke kvinner å se igjennom at jeg "spiller" tøff?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg er på byen og oppfører meg som en mann som har "kontroll på alt", dvs. er bestemt, ordentlig og prater bra for seg osv, så får jeg utrolig lett napp. Men når jeg oppfører meg slik som den jeg "egentlig er", dvs. rolig og stille, så får jeg ikke napp i det hele tatt.

Utseende mitt er jo helt lik i begge tilfellene, hvorfor skjer dette? Klarer ikke kvinner å se igjennom at jeg "spiller" tøff?

Joda. Lakmustesten avslører det.

• Liker 4
Skrevet

Dere menn er veldig lettlurte dere også, for kvinner har tendenser til å gjøre samme greien.

• Liker 6
Skrevet

Prøv å gjøre det samme i en situasjon uten høy musikk og alkohol.

• Liker 7
Skrevet

Dere menn er veldig lettlurte dere også, for kvinner har tendenser til å gjøre samme greien.

Hva mener du?

Gjest Chloè
Skrevet (endret)

Hva har dette med at kvinner er lette å lure? Jeg vet vel ikke hvordan din personlighet er etter 10 min og 2 øl? Mange er selvsikkre og sprudlende, men de fleste er ikke det å da prøver man, hvertfall når man er på byen. Det er derfor man blir bedre kjent med folk, så ser man hvordan de virkelig er.

Endret av blondina90
Skrevet (endret)

Det handlar väl mer om att du tar initiativ när du är mer bestämd och därför har du möjlighet att träffa fler då. En person som är utåtriktad och social har ju mycket större chans att träffa någon än en person som är "stille og rolig".

Alltså handlar det inte så mycket om det personliga egenskaperna i sig själv, utan mer vad de egenskaperna gör med den speciella situationen. I vissa tillfällen när det är svårt att få bra kontakt med andra och/eller där konkurransen är hög så kan man ofta behöva vara lite mer "på". Du visar ju att det fungerar med den taktiken.

En sak till bara, snäll sluta kalla oss kvinnor lättlurade. Speciellt när du inte ens själv kan tolka det sociala samspelet du skapar, detta är logiskt min vän. Du har knäckt en av de viktigaste dejting koderna ;):)

Edit. Underströk min poäng så att den skulle bli lättare att se :P

Endret av Nusseli
  • Liker 4
Gjest Sakone
Skrevet

Et liten digresjon, men gitt at jenter eller gutter var lette å lure, føler du at det er godt moralsk valg å utnytte situasjonen når du er klar over den?

• Liker 2
Gjest Shines
Skrevet

Kommer litt ann på "hva" du får napp hos;)

Og jenter er vel som oss, liker forskjellige ting til forskjellige tider:)

Og forresten, er man på byen i sjekkeøyemed, ang en ONS er det vel ikke så mange som ønsker en sjenert og stille kar hjem til sengs:)

Alt ettersom, men det vet du jo, derfor du kjører ulike stiler, er det ikke?

• Liker 1
Skrevet

Hva mener du?

Kvinner kan også late som de er bedre enn de er, eller ta på seg en fasade for og ta seg godt ut. Sånn som dere menn gjør. Vi er likedann.

• Liker 1
Skrevet

Lettere å lure en gjennomsnitts mann enn en kvinne, da kvinner generelt er mer skeptiske og bedre "trent" i manipulering og triksing som følge av alt drama og styr de må gjennom i løpet av et liv.

Menn derimot skal ikke mye til for å lure eller vippe av pinnen, spesielt når de drikker i tillegg :pp

• Liker 5
Skrevet

Dere kommer med endel fornuftige innspill her, og det har nok endel å si det med at dette skjer på byen. Men personlig så forstår jeg ikke hvorfor kvinner ikke klarer å se at jeg spiller tøff fordi det er ikke måte på livserfaring jeg skryter på meg (og det virker som damene sluker det rått)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at menn bare tror de lurer kvinner. Hvis en dame ikke vil være med på ons og hater det over alt i verden hadde han ikke klart å lure henne med. De klarer jo bare å "lure" med kvinner som er selv tar et valg om at de vil være med personen hjem. Vanligvis har da kvinnen bestemt på forhånd at hun vil være med noen hjem, spørsmålet er bare hvem. Og det er der gutta kommer inn og tror de lurer dama trill rundt og sjarmert henne i senk, når faktum er at hun før du i det hele tatt møtte opp var helt åpen for sex. Så når du da skrudde på sjarmen valgte hun deg.

Min teori er at gutta ofte er overbevist om at deres overjordiske sjarm og sjekke game lurer alle kvinner på rygg, mens kvinnene tenker akkurat det samme. Begge kjønn tror de har helt awesome game, mens sannheten er at begge to ville like mye fra starten av og begge to var kåte. Enkel matte.

Anonym poster: 2d799595b886499df77fd9858bf6a6c3

• Liker 11
Skrevet

Det motbeviser jo alt gutta her på forumet prøver å si; nemlig at utseendet er viktigere enn personligheten. ;) Personlighet er tydeligvis viktigere!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere kommer med endel fornuftige innspill her, og det har nok endel å si det med at dette skjer på byen. Men personlig så forstår jeg ikke hvorfor kvinner ikke klarer å se at jeg spiller tøff fordi det er ikke måte på livserfaring jeg skryter på meg (og det virker som damene sluker det rått)

Fordi de ikke bryr seg kanskje? Hvis du og hun bare er ute etter et ligg, hvorfor tror du hun bryr seg om din personlighet? De sluker ikke noe rått. De liker bare stilen din og har lyst på et knull. Pleier du å huske hva slags utdanning og reiser dama du lå med hadde dagen etter? Sikkert like mye som de husker det du jugde om når dere møttes. Hun er åpen for et ligg, kommer inn på en bar og får velge mellom en kjekk fyr som oppfører seg som en tøffel som da virker kjedelig, eller en som framstår kulere og dermed kjekkere. Hvem hadde du valgt?

Gjest Snuppi
Skrevet

Hva mener du?

Det svarer vel på spørsmålet ditt....

Dere legger ikke merke til det en gang - Hvem lurer hvem??

Gjest kvinne
Skrevet

Jeg tror at menn bare tror de lurer kvinner. Hvis en dame ikke vil være med på ons og hater det over alt i verden hadde han ikke klart å lure henne med. De klarer jo bare å "lure" med kvinner som er selv tar et valg om at de vil være med personen hjem. Vanligvis har da kvinnen bestemt på forhånd at hun vil være med noen hjem, spørsmålet er bare hvem. Og det er der gutta kommer inn og tror de lurer dama trill rundt og sjarmert henne i senk, når faktum er at hun før du i det hele tatt møtte opp var helt åpen for sex. Så når du da skrudde på sjarmen valgte hun deg.

Min teori er at gutta ofte er overbevist om at deres overjordiske sjarm og sjekke game lurer alle kvinner på rygg, mens kvinnene tenker akkurat det samme. Begge kjønn tror de har helt awesome game, mens sannheten er at begge to ville like mye fra starten av og begge to var kåte. Enkel matte.

Ja, akkurat sånn tror jeg det er.. ingen lurer noen, begge er bare åpne for litt moro.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi kvinner leser mange ting. Det er vår styrke. En teori er at vi har vært nødt til å lese kroppspråk, se an situasjoner og vurdere ting videre pga barn. (Som må vise kroppspråk, stille oss i vurderingssituasjoner, se an hva de vil og gjør og hvor de vil hen)

Men sådan kan vi lures. Og vi kan lure andre.

Vi kan være hersete og manipulerende, i likhet med menn.

Vi er forskjellige. Vi kan være naive, dumme, skeptiske, altfor-skeptiske.

Så ja, VI kvinner er ikke akkurat så lite forskjellig på dette punktet at det passer inn med DERE i det hele tatt.

Skrevet

Tja..jo, tror mye av det stemmer.

Dessuten...TS snakker som om væremåten hans ikke betyr noe. Vesen/væremåte gjør jo alt TS, så det er avgjørende om du er stille eller mer frempå.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror at du lurer deg selv like mye. De kvinnene som går for den "røffe" delen av deg er stort sett bare ute etter en ting. Og da går du glipp av de som ville vært gode kjærester.

Så der tenker jeg at du legger lista selv alt ettersom hva du vil ha. Det er mindre forskjell på kvinner og menn enn de fleste liker å tenke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...