Gjest gjest1 Skrevet 29. mars 2004 #1 Del Skrevet 29. mars 2004 Flytta inn i ny leilighet før jul, og no ser eg det er på tide å gjere noko med blomsterbedet, som tilsynelatande ikkje er blitt gjort noko som helst med på fleire år! Bedet er ganske attgrodd, men mellom ugras og gras er det fine påskeliljer, blåklokker, krokusar og ein stor forvokst rosebusk(utan blomar på). Korleis går eg fram for å ordne opp i dette då? Er heilt grønn på området, altså, men har aldeles ikkje grønne fingrar! Håpar nokon har eit par gode råd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 29. mars 2004 #2 Del Skrevet 29. mars 2004 Dette lurer jeg også på da vi har akkurat det samme probleme. Det jeg vurderer å gjøre er å kjøpe sånn duk til å ha under og ny jord. Ta opp de plantene jeg vil ta vare på med litt jord rundt, og så fjerne resten av jorda og ugresset. Sette på plass duken og legge den nye jorda over. Børste mest mulig jord av de gamle plantene og så plante de på nytt. Men om dette er den beste måten å gjøre det på vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 29. mars 2004 #3 Del Skrevet 29. mars 2004 jeg ville nok ha brukt denne sesonge til å sprøyte ned og plante nytt. tror det er lurt å sprøyte før du legger duk over. Spør på et hagesenter!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kate Skrevet 31. mars 2004 #4 Del Skrevet 31. mars 2004 Jeg synes det blir for drastisk å sprøyte gift på, da dreper du jo også de fine plantene som er verdt å ta vare på. Tror god gammeldags luking vil gjøre susen. Hvis du synes det virker som en uoverkommelig oppgave kan du jo ta litt av gangen, trenger ikke ta hele bedet på en dag. Rosebusken bør du klippe ned når det ikke lenger er fare for nattefrost. Da sparer du bare de 2-3 tykkeste greinene, og klipper ned alle de andre. Så heldig du er som har en ukjent rosebusk i hagen, det må være spennende å se hva slags roser som kommer frem til sommeren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 31. mars 2004 #5 Del Skrevet 31. mars 2004 Takk skal de ha for svar! Får vel snart ta fatt på dette bedet mitt då! Men, når er eintleg faren for nattefrost over då? Bur på Vestlandet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 31. mars 2004 #6 Del Skrevet 31. mars 2004 er det ikke lurt å bruke sesonge og se hva du har før du gjør alt for mye, PLen og busker kan jo beskjæres men å se hva du har i blomsterbed? Jeg mente ikke at du skla sprøyte ned alt men hvis du skal legge duk over tror jeg det kan være lurt å sprøyte først men jeg er ingen ekspert på område. Vi skal iallefall sprøyte ned noe i vår hage nå for så å legge duk og planere ut over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå