Gå til innhold

Foreldre som gir etter for at barna kan gå på Justin Bieber konsert - hva skjer med oppdragelsen i Norge?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det bare meg, eller blir barna i dag sykt bortskjemte? Foreldre lar dem gjøre alt.

Og skolen???? Utsetter eksamen for at noen små unger vil på konsert.. Hva skjer med verden?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syntes det er greit jeg :) Eksamen kan man ta når som helst. Når idolet ditt kommer så vil du gjøre alt for å se h*n.

Anonym poster: eea7b21080797a802c115549510f2ed6

• Liker 8
Gjest Gjest
Skrevet

Syntes det er greit jeg :) Eksamen kan man ta når som helst. Når idolet ditt kommer så vil du gjøre alt for å se h*n.

Anonym poster: eea7b21080797a802c115549510f2ed6

For noe søppel norsk ungdom er.

Gjest Gjest
Skrevet

Er det bare meg, eller blir barna i dag sykt bortskjemte? Foreldre lar dem gjøre alt.

Og skolen???? Utsetter eksamen for at noen små unger vil på konsert.. Hva skjer med verden?

Det ble litt for mye ja, men, men.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja en billett koster opptil 2000 kr, så ja norske barn er meget bortskjemte. Men klage over mangel på penger gjør man + jobber fullt begge foreldre slik at poden i barnehagen får reimadress, sydenturer og konserter når den blir større. Å bruke TID sammen med egne unger er fyfy og da taper man penger. Bruker man 8 timer daglig på andres unger så er man likestilt, tjener egne penger til pensjonen og blir ikke baksnakket. Er ma hjemme derimot og passer sine egne barn, lever kun av 1 inntekt, ja da er man lat, snylter og ikke likestilt. Resultatet ser vi jo nå: Hysteri over konserter, ungene skal gå i jakker til 5000 kr, de skal ha sykler, ski, slalom, mobiler, ipad, sydenturer, hytteturer, spise ute med venner, kino og diverse og diverse. Nei, en dag når pengene tar slutt, oljen er tom og folk må fiske sin egen mat, ja da kan man virkelig angre hvordan vi levde!!

Anonym poster: ac039893da5fb372d6eeee49b6b4f255

• Liker 2
Skrevet

Synes det er helt supert at så mange får gå på konsert med sitt store idol. Selv tar jeg med meg de 4 barna mine og går på konsert med Justin Bieber, og vi storgleder oss alle 5 til glade dager i hovedstaden .Det er første gang vi er på konsert, og at hver billett kostet 600 kr, ja det er det verdt :) :) :) Og ingen av mine barn er bortskjemt, bare så det er sagt.

• Liker 10
Skrevet

Som en eller annen NRK intervjua i dag om saken sa "hvis det verste ungdommene i dag gjør er å skulke skolen én dag for å gå på en konsert går det egentlig veldig bra med dem."

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Det synes jeg er helt okei! Er relativt pragmatisk anlagt selv, og synes det er fint å se at selv de mest rigide system(som skoler) kan gjøre unntakelser i spesielle tilfeller.(og jo, Justin Bieber er et spesielt tilfelle, bare se hva som skjer med ungjenter når det er snakk om den gutten, de går fra vett og forstand!)

Det er jo ikke slik at de skipper tentamen/eksamen, den blir bare fremskyndt med noen dager. Hva er så galt med det?

Anonym poster: 60e3b0c0cd6e4cbf4b6c45d6fbba862b

• Liker 3
Skrevet

Å få fri fra skolen for å dra på konsert har da eksistert i årtier. Var selv på Guns N´Roses konsert i -93 og det minnet er ett av mine beste fra barndommen.

Så hvis man får lov til alt og er bortskjemt pga en eneste hendelse i livet da er det ikke rare greiene man blir målt opp i mot.

At skolene velger å flytte eksamener og slikt derimot er jeg enig i at er en smule idioti.

• Liker 3
Skrevet

Nei, en dag når pengene tar slutt, oljen er tom og folk må fiske sin egen mat, ja da kan man virkelig angre hvordan vi levde!!

Du synes ikke du drar Justin Bieber-problematikkenn litt vel langt nå? ;)

Å sette Baby baby baby, oooh-Bieber som symptom på alle samfunnets problemer blir litt søkt for min del, i alle fall. Jeg synes ikke nødvendigvis det er så bortskjemt å gå på konsert med sitt store idol, det gjorde moren min da hun var fjortis på sekstitallet også.

Derimot er jeg overrasket over at en skole bestemmer seg for å flytte tentamen. Det virker litt ryggradsløst. OK, hvis de prioriterer Bieber over skole, så er det et personlig valg de må få ta (i samråd med foreldrene sin), men da får de ta konsekvensen av det. At skolen backer ut på den måten synes jeg gir et merkelig signal, selv om jeg ikke tror det fører til norsk ungdoms undergang.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes dette blir blåst opp ut av sine proporsjoner. Skoler står fritt til å velge dato for tentamen. Når de da oppdager at de har valgt en dato som sammenfaller med den dagen da verdens største tenåringsidol skal ha konsert i Oslo, så bytter de dag.

Ser ikke problemet. Tenk for en opplevelse for de som får være med på noe så stort... Vi har alle vært 14, det er magisk.... :-)

Anonym poster: df28c629818a839ddbb206fb01220941

• Liker 10
Skrevet

Dere glemmer en viktig ting. Vil vi virkelig ha Belibere inn i arbeidsmarkedet om noen år? La nå de som er helt frelst skulke tentamen, og håpe det gir dem en jobb i kassa på rema. Ser ikke for meg at fotballgutta hadde fått fri hvis f.eks Arsenal/M.U skulle spille kamp. Men for jentungen Bieber er alt OK...... Men for all del, la ungene deres oppføre seg som idioter, ikke mitt problem når de blir tenåringer og ikke forstår hvorfor ikke alt i verden blir tilrettelagt dem 100%

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere glemmer en viktig ting. Vil vi virkelig ha Belibere inn i arbeidsmarkedet om noen år? La nå de som er helt frelst skulke tentamen, og håpe det gir dem en jobb i kassa på rema. Ser ikke for meg at fotballgutta hadde fått fri hvis f.eks Arsenal/M.U skulle spille kamp. Men for jentungen Bieber er alt OK...... Men for all del, la ungene deres oppføre seg som idioter, ikke mitt problem når de blir tenåringer og ikke forstår hvorfor ikke alt i verden blir tilrettelagt dem 100%

Men i all verden da? Jeg var NKOTB frelst på 90-tallet, vil kalle meg en ressurs i arbeidsmarkedet i dag. Om skolen hadde flytta en tentamen pga en NKOTB-konsert så hadde det vel ikke endret min situasjon eller mine forutsetninger så voldsomt... Fjortiser tror uansett at verden snurrer rundt dem, men det går over, uavhengig av Justin Bieber.

• Liker 8
Gjest unikka
Skrevet

Som en eller annen NRK intervjua i dag om saken sa "hvis det verste ungdommene i dag gjør er å skulke skolen én dag for å gå på en konsert går det egentlig veldig bra med dem."

Ja, hørte det jeg også og det er jo noe riktig i det. Så kan man mene hvor mye man vil om Justin Bieber...

Og til de som tror at det kun er barn av utearbeidende mødre som ikke gidder å tilbringe tid med barna sine som skal på denne konserten så får dere tro om igjen...

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare meg eller henger folk seg opp i de rareste småting? Hva er problemet med å flytte tentamen når alle kommer godt ut av det? :vetikke:

Anonym poster: a3e4f57ff6037d15f4583fc5118001ce

• Liker 6
Skrevet

En ting du glemmer er at i arbeidslivet har man muligheten til å ta ut en feriedag eller avspasere om det er noe man vil ha fri til. Den anledningen har ikke skoleungdom. Å tro at de tusenvis av jenter som kommer til å "skulke" skolen for å se Bieber etter det automatisk kommer til å tro at alt i livet vil bli tilrettelagt for dem og at de er uegnet i arbeidslivet må vel kalles å blåse ting helt ut av proposjoner.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei hvorfor er det SÅ ille at ungdommer liker Justin Bieber da? Husker at jeg i min tid digget take that og fjortissene etter meg var helt på knærne etter backstreetboys.

Anonym poster: c031d2172cdbe42e40b03dc54d7e5b05

• Liker 2
Skrevet

Men i all verden da? Jeg var NKOTB frelst på 90-tallet, vil kalle meg en ressurs i arbeidsmarkedet i dag. Om skolen hadde flytta en tentamen pga en NKOTB-konsert så hadde det vel ikke endret min situasjon eller mine forutsetninger så voldsomt... Fjortiser tror uansett at verden snurrer rundt dem, men det går over, uavhengig av Justin Bieber.

Vi får se. min generasjon NAV'er takket være den oppdragelsen (jeg antar din generasjon) gav oss. Får se hva ungene til NAV'er generasjonen klarer å prestere.

• Liker 1
Skrevet

enig.
Skrevet

For noe søppel norsk ungdom er.

Slike uttalelser, det er i hvertfall søppel! Dagens ungdom er tidenes mest lovlydige.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...