AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #1 Skrevet 3. april 2013 Jeg trenger hjelp til å finne en intervall-økt som passer meg. Jeg har tidligere prøvd intervaller som varer i ca. 30min (inkl. løp og pauser). Jeg kan klare dette om jeg ikke øker tempoet så alt for mye, men jeg synes dette tar for lang tid. Ikke har jeg så mye tid til overs heller. I tillegg skal jeg ha tid til styrketrening. Er det noen som har en god intervall-økt på tredemølle som helst kun varer i rundt 15min? Og hvor lenge må man varme opp før en slik økt? Anonym poster: fb046bb8a28199a30aac1376467a5df9
Supraspinatus Skrevet 3. april 2013 #2 Skrevet 3. april 2013 Mix ut up! Forslag: Tabata. Tar 4minutt totalt. 8 serier med 20s aktivitet, 10s pause. Bruk øvelser som knebøy uten vekt, ev med hopp, eller hoppende utfall, sprint, kettlebell swing, push press med lette vekter, burpees, box jump Kort eksplosiv intervaller. 40-60m sprint. Maks intensitet. 1 minutt hvile. 5-7 serier. Ev litt lengre hvile dersom du får veldig melkesyre underveis. Du kan også gjøre dette i oppoverbakke. 2x8 min intensitet 85-90% av maks puls. 3 min aktiv hvile. Dette er i grunnen det samme som "4x4"-protokollen, bare hardere. Denne varianten tar 19min 4x4 kan du og trene, men den tar 25 min. 4min aktivitet 85-90% av makspuls, 3min aktiv hvile. Du kan også trene naturlig intervall styrketrening: 7 minutter: Så mange burpees du klarer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå