AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #1 Skrevet 3. april 2013 Hvor mye gikk du ned pr uke/mnd når du kun kuttet ut godsaker, spiste litt mindre mengder og litt sunnere? Hvor mye trente du? Hjelper det godt på å ta seg en tur på ca 30min nesten hver dag? + 1-2ganger i uken trening på senter? Jeg lurer også på hvordan man finner ut hvor mye man forbrenner? Anonym poster: b200978b262b419afe9ba71124739f6f
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #2 Skrevet 3. april 2013 Hvor mye gikk du ned pr uke/mnd når du kun kuttet ut godsaker, spiste litt mindre mengder og litt sunnere? Hvor mye trente du? Hjelper det godt på å ta seg en tur på ca 30min nesten hver dag? + 1-2ganger i uken trening på senter? Jeg lurer også på hvordan man finner ut hvor mye man forbrenner? Anonym poster: b200978b262b419afe9ba71124739f6f Tjaaaa ... da jeg kuttet godteri-sukker-kaker o.l. for 1 år siden, mistet jeg 3 kiloer i løpet av de første 2 mnd. Har ikke trent, spiste og levde som vanlig ellers. Anonym poster: 46b58024a475166a6e74b02bdd41593e 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #3 Skrevet 3. april 2013 Ja, har gått ned 16 kg på den måten, men det har gått veldig sakte. I snitt ligger jeg på 0,41 kg i uka, i følge appen jeg har brukt. Har ikke trent noenting. Jobber i barnehage, så har ikke en helt stillesittende jobb. Anonym poster: 6a2b32bd3742c90dd3c14461097831d4
HedvigR Skrevet 3. april 2013 #4 Skrevet 3. april 2013 Jeg mista 7 kilo på den måten. Begrensa snacksinntaket mitt til helga, lage litt mindre porsjoner og slutte å forsyne meg mer bare fordi det var mat igjen. Satt i gang med litt enkel trening, men må innrømme jeg ikke er så veeldig flink til sistnevnte.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #5 Skrevet 3. april 2013 Jeg gikk ned ca. 0,5 kg i uka (tilsammen 18 kg) ved å spise mindre. Reduserte med 500 kcal per dag ift. tidligere kosthold. Trente ikke annet enn å gå frem og tilbake fra skolen (som jeg har gjort i mange år) Anonym poster: 98d4ae090ac44e8a88ad0acc28145cf1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #6 Skrevet 3. april 2013 Jeg prøvde dette flere ganger og det endte med jojo. Ned 10, opp 12, ned 12, opp 15, ned 15, opp 20 og så videre. Jeg var sulten (som også gjorde meg gretten) og hadde ikke noe ekstra energi. Takket være viljen min holdt jeg ut til jeg var i mål, men å gå sulten var ikke noe for meg. Akkurat som at jeg heller ikke liker å gå tørst eller å være trøtt. Det var ikke et kosthold jeg kunne ha som livsstil, så med en gang jeg var i mål så gikk jeg tilbake til normale porsjoner. Og for hver gang gikk jeg bare fortere opp i vekt igjen. Så satt jeg der med 25 kg overvekt og prøvde noe nytt - LCHF. Det var noe helt annet! Da kunne jeg spise meg mett på god mat og så følte jeg meg mye bedre. Mer energi, bedre hud, bedre hår, bedre søvn, bedre fordøyelse and the list goes on. De matvarene jeg ikke kan inkludere i hverdagen er ikke noe savn. Maten smaker mye bedre med fett. Fett bærer smak. Så for meg er dette et kosthold jeg kan leve med. Så jeg gikk ned 25 kg på 8 måneder og så har jeg holdt vekta i fire år etter det. Elsker LCHF! Anonym poster: 740d013d8cfd766dcb950a9d0c6a5348 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #7 Skrevet 4. april 2013 Gikk ned 20kg på den måten i løpet av 6mnd.Gikk ned fra 72kg til 52kg,er 1.63 høy. Var bevisst på å spise sunt og lage maten fra bunnen av,og ikke minst STOPPE når jeg kjente jeg ikke var sulten lenger!Altså ikke spise til det var tomt på tallerken,men rett og slett spis litt sakte og lytte til kroppen.Telte ikke kalorier i det hele tatt,og unnet meg snop bare på lørdagene. Da jeg startet syklet jeg ca 5km hver dag og trente lett styrke 2 dager i uken. Etterhvert som jeg ble i bedre form og fikk mer kunnskap om trening syklet jeg 2mil om dagen og trente ganske tung styrke 3 dager i uken. Gikk litt turer innimellom når jeg hadde tid. Anonym poster: 4ea6944c4e7e335b9ddbe69e58824e1b
Nowayback Skrevet 4. april 2013 #8 Skrevet 4. april 2013 Hvor mye gikk du ned pr uke/mnd når du kun kuttet ut godsaker, spiste litt mindre mengder og litt sunnere? Hvor mye trente du? Hjelper det godt på å ta seg en tur på ca 30min nesten hver dag? + 1-2ganger i uken trening på senter? Jeg lurer også på hvordan man finner ut hvor mye man forbrenner? Anonym poster: b200978b262b419afe9ba71124739f6f Du trenger ikke spise sunt. Bare innta færre kalorier enn det du forbrenner. En voksen kvinne forbrenner ca 2000 kalorier i døgnet, så holder du deg under dette vil du gå ned i vekt. Jeg er relativt slank selv, men ville gå ned noen kilo for egen velvære. Jeg har gått ned 4 kilo på ca 2 måneder nå, bare ved å kutte ned på inntak av mat. Og jeg vil gå ned ytterligere 4-5 kilo. Og trening er IKKE grunnen til at jeg har gått ned. Har ikke sultet meg, men nesten unngått å spise meg stappmett. Istedenfor å kose meg med en sixpack øl 3 ganger i uka, drikker jeg nå nesten aldri øl lenger. Max 2 ganger i måneden. Når jeg vil ha meg frossenpizza, kjøper jeg ikke lenger de store pizzaene på 5 eller 600 gram, men heller de på 3-400 gram. Er jeg lysten på McDonalds-mat, kjøper jeg ikke hele menyer lenger, men kanskje bare et par cheeseburgere. Jeg drikker ikke Cola lenger, men Cola Zero. Som sagt, det viktigste er å kutte ned på kaloriene. Ikke slutt å kos deg, men gjør det med måte. Om du vil spise sunt er jo en annen sak, da.
Gjest finpåvin Skrevet 4. april 2013 #9 Skrevet 4. april 2013 Jeg har gått ned 11 kg. ved å spise sunnere og mindre mengder. Startet i september Går sporadiske turer, men ingen trening!
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #10 Skrevet 4. april 2013 Nei, aldri varig. Gikk ned 7 kilo på 9 uker med lavkarbo, og holder på fremdeles. Anonym poster: 97aec59c69d86a3d1d78eb6b254efffe 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #11 Skrevet 4. april 2013 Gikk ned 20kg på den måten i løpet av 6mnd.Gikk ned fra 72kg til 52kg,er 1.63 høy. Var bevisst på å spise sunt og lage maten fra bunnen av,og ikke minst STOPPE når jeg kjente jeg ikke var sulten lenger!Altså ikke spise til det var tomt på tallerken,men rett og slett spis litt sakte og lytte til kroppen.Telte ikke kalorier i det hele tatt,og unnet meg snop bare på lørdagene. Da jeg startet syklet jeg ca 5km hver dag og trente lett styrke 2 dager i uken. Etterhvert som jeg ble i bedre form og fikk mer kunnskap om trening syklet jeg 2mil om dagen og trente ganske tung styrke 3 dager i uken. Gikk litt turer innimellom når jeg hadde tid. Anonym poster: 4ea6944c4e7e335b9ddbe69e58824e1b Må bare legge til at jeg aldri sultet meg,spiste når jeg kjente sultfølelse. Men 52 kg var ikke pent på meg,så jeg gikk bevisst opp igjen til 60 kledelige kg Anonym poster: 4ea6944c4e7e335b9ddbe69e58824e1b 2
Vulcan Skrevet 4. april 2013 #12 Skrevet 4. april 2013 Har gjort mye forskjellig. Det mest effektive var 13kilo fett (måle meg på legekontoret) på 4uker. Men det var ekstrem slanking. 1000 kalorier om dagen, og 0 karbohydrater. Måtte inn å ta blodprøver og blodtrykk regelmessig. Trente ingenting ettersom jeg gikk på sparebluss. Ellers har jeg gått ned 10kg på ca 1 måned bare på å kutte 50% av mengden ved lunch og kveldsmat. fra 5-6 brødskiver til 3. Fungerte veldig bra. Trente endel her, men ikke mer en jeg gjorde før jeg begynte å gå ned i vekt. Har også brukt Rhoede metoden, den fungerer utrolig bra, og gjør det lett å holde kostholdet når du er ferdig. jeg er evig jo-joslanker og skal starte igjen så fort leiligheten er pusset opp
Gjest Marsvinet Skrevet 4. april 2013 #13 Skrevet 4. april 2013 Jeg gikk ned i vekt ved å spise sunnere OG MER. Spiser salater, havregrøt og smoothier nesten hvær dag, og lever på et vegetar-kosthold der jeg lager nesten alt fra bunnen av. Når man fyller opp kroppen med vann og fiber føler man seg mett og da er det mindre sjangse for at man "sprekker" og spiser enkle, usunne alternativer. Nå har jeg aldri vært tjukk, men dette pluss å gå lange turer hjalp meg å gå ned de siste 5 kiloene som jeg ville miste.
Gjest Marsvinet Skrevet 4. april 2013 #14 Skrevet 4. april 2013 Jeg gikk ned i vekt ved å spise sunnere OG MER. Spiser salater, havregrøt og smoothier nesten hvær dag, og lever på et vegetar-kosthold der jeg lager nesten alt fra bunnen av. Når man fyller opp kroppen med vann og fiber føler man seg mett og da er det mindre sjangse for at man "sprekker" og spiser enkle, usunne alternativer. Nå har jeg aldri vært tjukk, men dette pluss å gå lange turer hjalp meg å gå ned de siste 5 kiloene som jeg ville miste. Og en ting til. Lavkarbo er det dummeste jeg har hørt om siden Paradise-Iselin. Det er svært usunt og du kommer ikke til å klare å holde vekta på denne måten. Det er bare et idiotisk triks for å selge produkter til desperate folk. Spis så mye du vil av vegansk kost som er rå eller kokt (ikke stekt) en måned (bare pass på å få nok jern og proteiner) så skal du se at noe magisk skjer
Vulcan Skrevet 4. april 2013 #15 Skrevet 4. april 2013 Og en ting til. Lavkarbo er det dummeste jeg har hørt om siden Paradise-Iselin. Det er svært usunt og du kommer ikke til å klare å holde vekta på denne måten. Det er bare et idiotisk triks for å selge produkter til desperate folk. Spis så mye du vil av vegansk kost som er rå eller kokt (ikke stekt) en måned (bare pass på å få nok jern og proteiner) så skal du se at noe magisk skjer Problemet er vel at folk kobler lavkarbo til "så mye bacon du vil". lavkarbo er genialt, så lenge du bytter ut karbohydratene med vegansk kost (grønnsaker). 0-karbo er enda bedre hvis du er vel stor. Da kommer du plutselig i ketose, og kan bare slappe av, ingen sultfølelse. men du bør prate med en lege før du gjør det over lengre tid synes jeg 3
Løvetanten Skrevet 4. april 2013 #16 Skrevet 4. april 2013 (endret) Og en ting til. Lavkarbo er det dummeste jeg har hørt om siden Paradise-Iselin. Det er svært usunt og du kommer ikke til å klare å holde vekta på denne måten. Det er bare et idiotisk triks for å selge produkter til desperate folk. Spis så mye du vil av vegansk kost som er rå eller kokt (ikke stekt) en måned (bare pass på å få nok jern og proteiner) så skal du se at noe magisk skjer Det viser seg at vegetarianere har en større risk for dårligere mental helse enn kjøttspisere, så *pow* til deg http://www.ncbi.nlm....ubmed/22676203# Lavkarbo er det beste vi har kommet med på kostholdsfronten på svært lang tid, og med et balansert lavkarbokosthold får man absolutt alt man trenger av mikro- og makronæringsstoffer. Og i tillegg i en form som har bedre biotilgjengelighet enn plantemateriale. Sånn er det bare, og det kan du ikke krangle på med mindre du bygger om inni grønnsakene eller velger å "tro" noe annet. En vegansk diett derimot krever mye kunnskap, mye planlegging og mye arbeid. Vet dette da jeg selv spiste vegetarisk i en god stund, og det var igjen litt mindre arbeid og litt enklere enn vegansk. Fikk forresten pepper da også siden jeg ikke spiste kjøtt. Og nå får jeg pepper fordi jeg spiser kjøtt. Go figure. Endret 4. april 2013 av Løvetanten 2
Gjest Marsvinet Skrevet 4. april 2013 #17 Skrevet 4. april 2013 Det viser seg at vegetarianere har en større risk for dårligere mental helse enn kjøttspisere, så *pow* til deg http://www.ncbi.nlm....ubmed/22676203# Lavkarbo er det beste vi har kommet med på kostholdsfronten på svært lang tid, og med et balansert lavkarbokosthold får man absolutt alt man trenger av mikro- og makronæringsstoffer. Og i tillegg i en form som har bedre biotilgjengelighet enn plantemateriale. Sånn er det bare, og det kan du ikke krangle på med mindre du bygger om inni grønnsakene eller velger å "tro" noe annet. En vegansk diett derimot krever mye kunnskap, mye planlegging og mye arbeid. Vet dette da jeg selv spiste vegetarisk i en god stund, og det var igjen litt mindre arbeid og litt enklere enn vegansk. Fikk forresten pepper da også siden jeg ikke spiste kjøtt. Og nå får jeg pepper fordi jeg spiser kjøtt. Go figure. Greit nok at du ikke vil høre på meg. Vi snakkes om 20 år når jeg fortsatt er tynn og frisk, mens dere fortsatt veier for mye og har fått tarmkreft og hjerte-karsykdommer i tillegg
Løvetanten Skrevet 4. april 2013 #18 Skrevet 4. april 2013 (endret) Greit nok at du ikke vil høre på meg. Vi snakkes om 20 år når jeg fortsatt er tynn og frisk, mens dere fortsatt veier for mye og har fått tarmkreft og hjerte-karsykdommer i tillegg Dere? Ikke alle som spiser lite karbo som er overvektige vet du. Jeg spiser lite karbo fordi det er et kosthold som gir meg en optimal helse og massevis av overskudd. Det samme opplevde jeg ikke på vegetarkosthold. Det var rett og slett pakket med karbohydrater og for mye fiber, og jeg ville ikke anbefalt det til noen nå som jeg faktisk har prøvd begge deler. Har aldri hatt så mye problemer med magen som da... Tarmkreft- og hjerte-/karmyten er tilbakevist for leeenge siden, så du tror på noe som ikke er sant. Endret 4. april 2013 av Løvetanten 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #19 Skrevet 4. april 2013 Greit nok at du ikke vil høre på meg. Vi snakkes om 20 år når jeg fortsatt er tynn og frisk, mens dere fortsatt veier for mye og har fått tarmkreft og hjerte-karsykdommer i tillegg Har du prøvd lavkarbo? Har du lest noe særlig om lavkarbo? Anonym poster: 740d013d8cfd766dcb950a9d0c6a5348 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #20 Skrevet 5. april 2013 Etter mange års forsøk med sunt kosthold, kutting av brud og godteri osv, 4 dager i uken med trening. Gikk aldri mer ned enn tre kilo. Bestemte meg for å prøve lavkarbo - og vips! Gikk ned 6 kilo den første mnd. Er på måned nr 2 nå, og har gått ned enda 3kilo. Trener 3 dager i uken. Veldig fornøyd! I tillegg har jeg mer energi, er ikke sulten, og kan til og med skeie ut litt på lørdager uten at det påvirker vekta. Anonym poster: d07166932a523d9da5bcd63ee81f9030 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå