Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skal rive ut en vegg med innebygde gammeldagse garderobeskap og lage skyvedørsgarderobe.

Noen som har noen erfaringer å dele? Noen leverandører å anbefale og lure tips?

Har du gjort deg noen erfaringer som du skulle ønske at du hadde tenkt på før?

Takk for innspill :)

Skrevet

Jeg har hatt et par forskjellige, og kan ikke si jeg liker de i lengden.

Men de jeg har hatt har fulgt med huset, og det kan godt hende det finnes langt bedre varianter!!

Erfaringen er at de enten hopper ut av sporet etterhvert, eller blir tunge å dra i..

Men som sagt; aner ikke om det bare er kvaliteten :)

Skrevet

Vi har IKEA og er kjempefornøyde. Men vi skulle vel ønske at vi hadde valgt noen som var spesialtilpasset. Har et hull på 18 cm på ene siden :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Tenker også at IKEA kan være et godt alternativ, men vil jo ikke ha noe hull noe sted ;).

Synes også at kvaliteten på "innmaten" er viktig, og at det er et godt utvalg.

AnonymBruker
Skrevet

ELFA er min favoritt. All innredningen vegghengt, med små hull ikurvene, ikke de med store ruter.

Fleksibelt og lett å bygge :)

Anonym poster: 551d5b25ff224ea34ad1be55a8948398

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes innredningen fra f.eks ELFA var så dyr så jeg kjøpte IKEAskap uten dører som innmat og bestilte skyvedører fra Bauhaus (var billige uten å se billige ut).

Om mulig hold deg til 2 dører, det sjekker du om går ved å se på plassering av inredningen (om du kan åpne skuffer osv).

Tror ikke jeg hadde valgt skyvedører igjen. Skitt samler seg i sporene så dørene blir tunge å dra etterhvert og synes også det blir mye flytting av dørene fram og tilbake når jeg skal rydde klær på plass.

Får man "hull" på siden med vanlige skap er det jo bare å lage en foring som man gjør på kjøkken!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke jeg hadde valgt skyvedører igjen. Skitt samler seg i sporene så dørene blir tunge å dra etterhvert og synes også det blir mye flytting av dørene fram og tilbake når jeg skal rydde klær på

Kanskje ditt valg av billige dører har noe med hvordan de går i sporene?

• Liker 1
Skrevet

Kanskje ditt valg av billige dører har noe med hvordan de går i sporene?

Kan godt være gulvskinnene jeg har er vanskelige å rengjøre i forhold til dyrere løsninger, men for meg er det all dytting av dørene fram og tilbake som er det mest negative.

Drømmen er et "walk-in closet" uten dører i det hele tatt!

AnonymBruker
Skrevet

Kan godt være gulvskinnene jeg har er vanskelige å rengjøre i forhold til dyrere løsninger, men for meg er det all dytting av dørene fram og tilbake som er det

Er nok ikke rengjøringen, men type trinser eller hjuler.. Noen dører går på hjul i gulvskinnen, andre henger på hjuler i takbeslag og har bare en føringsdel i gulvskinnen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har bare føringsdeø i gulv, men de er tunge.

Har laget meg klesrom på det minste soverommet.

Det er selvsagt irrelevant her, men jeg ville så gjerne del gleden min over det :);)

Skrevet

Jeg har bare føringsdeø i gulv, men de er tunge.

Har laget meg klesrom på det minste soverommet.

Det er selvsagt irrelevant her, men jeg ville så gjerne del gleden min over det :);)

Hei.

Ja, det er et alternativ for meg å innrede det minste soverommet som walk- in, men det går på bekostning av et eget kontorrom, og jeg tror at jeg har mer behov for det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skyvedører fra Elfa og er superfornøyd med de. De står i gangen hvor det er litt skitt og møkk, men har ingen problemer med dørene og trinsene.

Synes også systemet deres med vegghengt løsning er super.

Dersom du planlegger litt på sikt så er det ofte tilbud på Elfa.

Anonym poster: 5d47ab7f4fa30957d0932890696a8415

• Liker 1
Skrevet

Jeg har skyvedører fra Elfa og er superfornøyd med de. De står i gangen hvor det er litt skitt og møkk, men har ingen problemer med dørene og trinsene.

Synes også systemet deres med vegghengt løsning er super.

Dersom du planlegger litt på sikt så er det ofte tilbud på Elfa.

Anonym poster: 5d47ab7f4fa30957d0932890696a8415

Kult, har også fått andre anbefalinger på Elfa, og har snust litt på hjemmesidene deres. Godt mulig at det er løsningen.

Ah... det er så morsomt å planlegge nytt soverom! :danse:

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes mange positive erfaringer med skyvdører, men vi har nettopp fjernet skyvedørsgarderobe fra soverom og entre pga støv. Det samler seg utrolig mye støv i skapene pga utette dører. Gidder ikke å støvsuge i skapene og i de nederste skuffene hver uke.

Anonym poster: fb56c78cc5190dfd3122766ebde31805

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...