Gå til innhold

vanlig shampo til hund

Anbefalte innlegg

Gjest Sobril
Skrevet

Da tenker jeg Neutral uten parfyme og parabener... Er den grei å bruke på hunder?

Var ute med bikkjene for litt siden. De ble sinnssykt møkkete og denne shampoen var det eneste jeg hadde for hånden.

Skrevet

Nei, da ville jeg heller brukt grønnsåpe.

Skrevet

Babyshampho er i hvert fall ok. Det viktigste er egentlig at all såpe skylles veldig godt ut. Og grønnsåpe ville jeg ikke brukt. Vet at fler og flere veterinærer går bort i fra grønnsåpe til bruk på dyr av flere forskjellig grunner.

• Liker 1
Skrevet

Så lenge det er et unntakstilfelle hvor man trenger noe å bade hunden med øyeblikkelig fordi den er skitten, så er det ingenting galt med å bruke grønnsåpe. Så kan man heller kjøpe hundeshampoo senere for fremtidig vask.

AnonymBruker
Skrevet

Babyshampho er i hvert fall ok. Det viktigste er egentlig at all såpe skylles veldig godt ut. Og grønnsåpe ville jeg ikke brukt. Vet at fler og flere veterinærer går bort i fra grønnsåpe til bruk på dyr av flere forskjellig grunner.

Nevn èn?

Anonym poster: bfa49bed76cd3f855a868d5519643047

Skrevet

Grønnsåpe er sterkt, så jeg ville mye heller ha valgt en mild menneskesjampo. Men er man nødt, så bruker man selvfølgelig det man har og sørger for å skylle godt ut. (Og har hunden f.eks. fått olje, kvae, maling/lakk i pelsen, så fungerer smør/matolje faktisk bedre enn såpe). Til vask/rens av såre/betente områder, fungerer imidlertid grønnsåpe utmerket!

Skrevet

Grønnsåpen har feil ph verdi. Så den ville jeg IKKE brukt.Den fjerner fettlaget i pelsen

Da heller en shampoo for hunder,med riktig ph verdi.

Til nøds en parfymefri babyshampoo

Skrevet

Og i all grad fungerer faktisk vann strålende! Min blir ikke dusjet i noe annet enn vann, han blir så fin og rein, eneste gangen jeg har brukt såpe er når han luktet noe aldeles forferdelig etter to runder med vann!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...