Gå til innhold

Ryggsekk for 1-2 åring?

Niennas

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en ryggsekk til datteren min på snart 16 måneder. Det er vel først og fremst til barnehagestart i august, men kunne godt tenkt meg at hun kunne hatt en ryggsekk å ha en smokk, litt fruktmos og noen bamser når hun f.eks. skal til besteforeldrene.

Har dere noen gode tips til ryggsekk til så små barn? Jeg har selvfølgelig siklet på en Skip Hop-sekk, men jeg ser at den anbefales fra 3 år og oppover, og tenker at den blir for stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

finnes masse barnehagesekker på markedet. Til barnehagestart er det viktig at barnet (etterhvert) kan åpne og lukke selv. Og at det er et lokk over som ikke er glidelås, om du skjønner. Dersom det er glidelås på toppen har den lett for å lekke inn vann. Er i alle fall barnehagetantas erfaring!

Anonym poster: b292fe2f8c0e7052b6d9eb38359d2c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips!

Joda, hadde jeg dratt innom en veskebutikk e.l., så hadde jeg sikkert fått litt veiledning, men jeg liker å titte litt på nettet og se hva som finnes der ute :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergans har 12 liter sekker og Troll har 10 liters sekker. Vi har en fra Beckman tror jeg den heter. Viktig at den har reimer over bryst og magen, for da blir det lettere å bære. Ark tror jeg selger troll sine, ellers har andre bokhandler også barnehagesekker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle sekker vil egentlig bli for store til en 1-åring. Jeg synes dere bør satse på en 12 eller 10-liter, den kan fungere som tursekk senere også.

Anonym poster: 8d98ed03c74b9e96198ecaf3fc173946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi har skip hop. Han fikk den da han begynte i bhg, 1 år gammel. Nå er han snart tre år, og sekken er like fin :) men de er ikke på turer, så sekken har ikke vært så mye i bruk på den måten.

Anonym poster: 2ffbd025fb2524f4c7fa77d8fec4e43a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har handlet barnehagesekker på sportskjeden Stadium. (Men de er vel ikke i Norge.) De har en liten, lett sekk, med gode skulderstropper, og klips på brystet. Passer bra for små barnehagebarn. (I tillegg er det med sitteunderlag i en egen liten lomme inni.)

Ungene bærer den lett selv, og den har et godt håndtak for oss voksne å bære i også. :)

Vi har brukt en til eldste fra 2,5 års alder og til siste barnehageår. Da byttet vi med Troll-sekken som ble kjøpt til minsten, fordi den var mye større og tyngre. (Så fikk minsten den lille, og eldste den "store" fra Troll.)

Merket heter Everest, og er absolutt ikke dyrt.

http://www.stadium.se/klader/barnklader-86-116/accessoarer/137637/everest-cl-kids-bp-f12?SelectedProductUUID=SWTCROinXRoAAAE3elgLShUc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Bergans er bra! Viktig at de har rem med sånn "lås" ved brystet + over hoftene.

Endret av Mrs. Random Nick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har en liten barnehagesekk som jenta vår har brukt fra hun var 1 år. Den har hun fremdeles, som treåring. Den er lett å bære og enkel og fin. Det er vossatassar-sekken her:

http://www.whiteplanet.no/index.php?mapping=34&&maingroup=ACC&itemno=410073

(vi kjøpte den på xxl)

Anonym poster: 66ce71d8ac690fd0b4c8814cfa1bf425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bare en helt enkel sekk uten bryst- og skulderreimer akkurat nå. Bruker den bare til å frakte skiftetøy, siklesmekker og matboks en gang i uka, og dessuten pleier ikke han å bære den. Men blir nok å kjøpe bergans sin 12-liter etter hvert som behovet melder seg. Tipper vi kjøper det til neste år, for jeg ser ike nødvendigheten enda. :) Er selvsagt like greit å kjøpe en ordentlig sekk med en gang da, den vi har nå fikk vi i julegave, så. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger dere sekk til så små? Mine trengte ikke sekk før de ble 4 og kom med på en utegruppe..

Når barnehagen går på tur med 1-3 åringer så er turen ofte tung nok uten sekk, så de voksne bærer store sekker med barnas mat.

Jeg brukte selv en IKEApose for å frakte klær og utstyr til barnehagen, regntøy, dress, skisko, ski, ull, truser, sokker, matboks osv får plass i den. Bruker den fortsatt nå som gutten er 6, han har bare med sekk med matboks, termos når han skal på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Trenger dere sekk til så små? Mine trengte ikke sekk før de ble 4 og kom med på en utegruppe..

Når barnehagen går på tur med 1-3 åringer så er turen ofte tung nok uten sekk, så de voksne bærer store sekker med barnas mat.

Jeg brukte selv en IKEApose for å frakte klær og utstyr til barnehagen, regntøy, dress, skisko, ski, ull, truser, sokker, matboks osv får plass i den. Bruker den fortsatt nå som gutten er 6, han har bare med sekk med matboks, termos når han skal på tur.

Her bærer 2-åringene sine egne sekker på tur. (Har de tungt i sekken tar de voksne ut det og bærer i fellessekken)

Det gir barna følelse av å være store og å mestre.

Det er derfor viktig at de har sekker som er lette og gode å bære selv for de små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i gården ble det en LittleLife sekk. Reim rundt magen, men ikke rundt brystet. Men uansett er det kun 2 liter, og hun føler seg SÅ stor når hun går med den. Gøy å frakte sine egne bleier og frukt når vi skal på tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...