Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hvor viktig er det å rense huden?

Jeg var på ansiktbehandling, og hudpleier fikk "sjokk" når jeg sa jeg aldri har renset ansiktet. Hiver litt vann i ansiktet og that´s it. Har aldri hatt problemer med huden. Hun sa jeg hadde litt tørr hud og at det var viktig at jeg gjorde det. Mitt spm er hvorfor det? Jeg spurte forsåvidt henne og, men hun vil jo selge disse dyre produktene sine.

Hun anbefalte Balbo el noe som ligner på det.

Føler huden min er blitt tørrere og fikk et par urenheter siden jeg var på ansiktsbehandligen og.

Noen som kan hjelpe meg? :)

På forhånd takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på denne. :) Bruker også bare vann, og har heller aldri hatt noe problemer med huden. Har også hørt hvor viktig det er å rense osv.

Skrevet

Jeg bruker også kun vann. Vil ikke si jeg har noen problemhud akkurat. Men feilfri er den ikke! Så jeg tar syrebehandling en gang i blant og da med påfølgende ansiktsmaske.

Om huden din er fin som den er, ser jeg absolutt ingen grunn til å begynne å rense nå. En gang iblant funker rett å slett moder natur ;-)

Gjest Olseen91
Skrevet

Jeg har alltid vært plaget med kviser, men jeg ble myyyye bedre da jeg fikk produktveiledning av hudpleier. Begynte å rense huden daglig da. Har vel holdt på med det i et års tid nå, og merker STOR forandring.

AnonymBruker
Skrevet

Var hos hudlege i går som sa at man helst skal bruke så lite produkter på huden som mulig og at man ikke trenger å rense huden med mindre man har på sminke.

Anonym poster: f6aa3a14b7eedd686ba6b0fa5db0d46c

Skrevet (endret)

Har et par venninner som kan telle på en hånd de de kvisene de har hatt i løpet av livet, og ingen av de er spesielt nøye med å rense huden.

Jeg var ikke så nøye på det selv sånn i tenårene, og hadde egentlig ganske fin hud. Og så plutselig, i begynnelsen av 20-åra, forandret huden min seg totalt og ble fet og kvisete og fuktfattig og sensitiv på engang :( Så nå må det litt mer til enn bare en sminkefjernerserviett og litt billig fuktighetskrem fra Rema i ny og ne..

Så det er vel ganske individuelt, tipper jeg. Grr.

Edit: Staveleif

Endret av pilutta_
Skrevet

Jeg tenker at det avhenger av om man bruker sminke eller ei

Har tidligere vært dårlig på rense, men nå som jeg har begynt å bruke foundation renser/vasker jeg alltid.

Skrevet

Hvis huden din er fin med bare vann,så ville jeg fortsatt med det. En hudpleier vil jo som regel alltid prøve å selge produkter ;)

Har også alltid bare vasket huden med vann,og har fin hud. Bruker ikke noe sminke på huden(bare øynene),så kanskje det er derfor.

Gjest Linda sofie
Skrevet

Jeg renser ikke huden og har fortsatt flott hud. Tror faktisk det er viktig å ikke kline på alt mulig dritt. Bruk så lite man kan.

Tviler på huden min blir noe bedre av å bruke kremer, masker, serum, oljer, skrubb osv.

Jeg renser huden med sminkefjerner når jeg har på sminke og bruke en god dagkrem fra MD. Thats it.

• Liker 2
Skrevet

Takk for alle svar:)

Jeg bruker heller ikke sminke (utenom på øyevippene), og det sa jeg til hudpleieren. Da begynte hun å snakke om forurensning etc. Hun mente at det var viktig å rense huden nå for å motvirke linjer (? jeg er i 20-årene) og at man kunne få uren hud ved senere alder hvis ikke... Må innrømme jeg hørte med et halv øre pga jeg tenkte hun i hovedsak ville selge selge selge ;)

Gjest Mariah
Skrevet

Jeg bruker heller ikke sminke (utenom på øyevippene), og det sa jeg til hudpleieren. Da begynte hun å snakke om forurensning etc. Hun mente at det var viktig å rense huden nå for å motvirke linjer (? jeg er i 20-årene) og at man kunne få uren hud ved senere alder hvis ikke... Må innrømme jeg hørte med et halv øre pga jeg tenkte hun i hovedsak ville selge selge selge ;)

Jeg har lest om anti-aging toner og dagkremmer, men anti-aging renseprodukter? Hva er vitsen med det, du tørker det bort uansett? Anti-age-produkter vil jeg anbefale alle å bruke, jeg ser stor forskjell på mamma som har brukt det siden hun var 28 og tanta mi som begynte da hun var 40+. Det finnes anti age for ulike aldre, alle har som formål å forebygge.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker heller ikke noe særlig sminke, men bor i Oslo og tenker det er greit å rense vaske ansiktet skikkelig fri for div. forurensing. I tillegg til at jeg får brukt en dagligkrem som er tilpasset min hudtype.

Merker det veldig godt effekten av forurensing når jeg er i storbyer i utlandet. Kvisene kommer omtrent når flyet lander, håret blir som tyggegummi og jeg føler meg skitten både inni og utenpå. Da er det godt å kunne føle at det er ordentlig vasket bort om kvelden. :)

Anonym poster: 8b9732a51ef48f9e7523e889bd1044cd

Gjest Cytosin
Skrevet

Jeg renser bare huden når jeg har hatt sminke på meg, ellers vasker jeg kun med vann.

Skrevet

Om man har fin hud er det ingen grunn til å begynne med all slags produkter. Det irriterer bare mer enn det gjør nytte.

Selv bruker jeg rensemelk og toner for å fjerne sminke. Og bruker kun kremer når jeg faktisk er tørr. Har feilfri hud.

Det eneste jeg merker er at jevnlig peeling, rensemaske og fuktmaske gir hud med mer farge og glød. Slurver jeg med dette blir huden mer gusten og trist med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...